2026-07-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Igen så var du inte där och kan uttala dig om det. Sen behöver man inte alls skriva "glöm inte köpa kondom" då hon förmodligen redan införskaffat kondomer då hon ville att de skulle använda sig av det.
Jaha..... så när hon sög av honom, så passade hon inte på att sätta på den kondom hon tagit med sig?
Citera
2026-07-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Då gäller inte överenskommelsen längre och hon får avbryta samlaget om hon inte önskar fortsätta det. Om han samtyckt till kondom så har han rätt att ändra sig under samlagets gång.

Bara därför att någon varit med på något innebär inte det att man måste fortsätta göra det. Du har inget krav på dig att fortsätta ett samlag för att du har börjat på det och mannen behöver inte fortsätta använda kondom för att man tidigare kommit överens om det. Att ha respekt och ansvar gällande varandra är grundläggande

Gäller det någon som t ex tar hål på kondomen eller lyckas ta av den osett medvetet i smyg är det förstås ett otyg, men det är ändå inte rätt väg att för den saken skull kriminalisera mannens utlösning.

Så jag ska alltså hela tiden behöva ha mannens penis inom synhåll för att han inte kan kommunicera som en normal människa?
Ok. Kul sex ni män kommer att ha i framtiden då.
Citera
2026-07-02, 14:42
Medlem
Citat:
Då gäller inte överenskommelsen längre och hon får avbryta samlaget om hon inte önskar fortsätta det. Om han samtyckt till kondom så har han rätt att ändra sig under samlagets gång.

Bara därför att någon varit med på något innebär inte det att man måste fortsätta göra det. Du har inget krav på dig att fortsätta ett samlag för att du har börjat på det och mannen behöver inte fortsätta använda kondom för att man tidigare kommit överens om det. Att ha respekt och ansvar gällande varandra är grundläggande

Gäller det någon som t ex tar hål på kondomen eller lyckas ta av den osett medvetet i smyg är det förstås ett otyg, men det är ändå inte rätt väg att för den saken skull kriminalisera mannens utlösning.
Idiot om han tar av kondomen under sexet utan att hon vet om det är det naturligtvis han som ska avbryta inte hon eftersom hon inte vet om vad han gjort. Tappade dina föräldrar dig ofta i golvet när du var liten? Är din mamma och pappa syskon? Dina argument blir mer och mer desperata och patetiska. Uppenbarligen tycker domstolen inte som dig, har dom kommit överens om kondom då ska han ha kondom på om hon inte tycker annat. Han har ingen rätt att på eget bevåg ta av kondomen om hon krävt kondom från början. Tack gode gud för att du aldrig kommer att sitta och besluta i en domstol.
Citera
2026-07-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jaha..... så när hon sög av honom, så passade hon inte på att sätta på den kondom hon tagit med sig?

Jag var inte där så jag vet inte. Men eftersom allt är kvinnans ansvar: införskaffa preventivmedel, se till att mannen får erektion, och sätta på honom sagda preventivmedel och att det inte faller av så måste hon ju ha fått göra det.
Att ha sex med en man är med andra ord som att passa någon med downs syndrom. Kom just ihåg varför jag aldrig funnit det tillfredsställande och varför alltfler kvinnor inte ingår relationer med män.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-07-02 kl. 14:54.
Citera
2026-07-02, 14:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Om han ändrar sig från vad som är samtyckt då ansvarar han för att inhämta nytt samtycke för vad han ämnar att göra härnäst med en annan människas kropp.

Samlag är en gemensam handling och samvaro till glädje för män och kvinnor. Det är inte som i dina sjuka våldtäktsfantasier där män gör något hemskt och skrämmande mot en annan människas kropp. Det är väldigt svårt att diskutera det normala med någon skadad person som du. Det sjuka sipprar hela tiden in.

Ja, det var vad jag skrev, ja, han behöver enligt lag ha samtycke om han ändrar sig. Men att ha kondom är inget löfte som berättigar henne till ständigt samtycke att han skall ha kondom, utan han har full rätt att sluta samtycka till sex med kondom. Villkorat sex med regler som någon måste följa ärenden dålig idé om någon inbillar sig att de då har rätt att fortsätta kräva det av den andra parten utan hänsyn till att denna kan ändra sig.
Citera
2026-07-02, 14:56
Medlem
Citat:
Så jag ska alltså hela tiden behöva ha mannens penis inom synhåll för att han inte kan kommunicera som en normal människa?
Ok. Kul sex ni män kommer att ha i framtiden då.

Vem är det som inte kan kommunicera egentligen....
Citera
2026-07-02, 14:58
Medlem
Citat:
Vem är det som inte kan kommunicera egentligen....

Mannen ska ju enligt dig få göra lite som han vill bakom min rygg. Jag kan inte lita på honom. Och det ska vara underförstått.

Eller menar du att jag ska upprepa frågan är kondomen på under hela akten? Sen när han svarar ja ska jag avbryta samlaget för att kontrollera. Som sagt, kul sex ni män kommer ha.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-07-02 kl. 15:00.
Citera
2026-07-02, 14:58
Medlem
Citat:
Jag var inte där så jag vet inte. Men eftersom allt är kvinnans ansvar: införskaffa preventivmedel, se till att mannen får erektion, och sätta på honom sagda preventivmedel och att det inte faller av så måste hon ju ha fått göra det.
Att ha sex med en man är med andra ord som att passa någon med downs syndrom. Kom just ihåg varför jag aldrig funnit det tillfredsställande och varför alltfler kvinnor inte ingår relationer med män.

Det är BÅDAS ansvar!

I det här fallet är det ju kvinnan som tydligen accepteras vara ett meningslöst våp,
som inte kan ta ansvar för sina handlingar, eller avsaknad av handlingar....
Kåtar man upp kvinnan att ändra sig, så är det INTE brottsligt!
Citera
2026-07-02, 15:01
Medlem
Citat:
Det är BÅDAS ansvar!

I det här fallet är det ju kvinnan som tydligen accepteras vara ett meningslöst våp,
som inte kan ta ansvar för sina handlingar, eller avsaknad av handlingar....
Kåtar man upp kvinnan att ändra sig, så är det INTE brottsligt!

Nej det är endast kvinnans ansvar att skydda sig. Det visar ni med all tydlighet.
Citera
2026-07-02, 15:01
Medlem
Citat:
Mannen ska ju enligt dig få göra lite som han vill bakom min rygg. Jag kan inte lita på honom. Och det ska vara underförstått.

Göra lite vad han vill? Hon kom dit för att han sex, de hade sex.
Det var inte första gången, det hade tydligen varit samma premisser tidigare med.

Sen kommer en explosion efteråt. Från någon som lider av psykisk ohälsa där okontrollerbara känsloutbrott kan vara en del av symptomen.
Citera
2026-07-02, 15:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du någonsin tagit 50% av ansvaret över att en kvinna äter p-piller? Vilka uttryck har ditt ansvarstagande tagit?

Nu vill jag inte gå in på mitt privatliv, men ansvarstagande i det fallet innebär bland annat att om hon slarvat med pillren eller t o m lurat mig, så är det ändå mitt ansvar om en graviditet blir följden och jag kan inte skylla allt på kvinnan. Vi har ställt till det tillsammans och jag kunde använt kondom om jag ville vara ännu mer säker. Är det någon märklig syn på saken?
Citera
2026-07-02, 15:06
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Samlag är en gemensam handling och samvaro till glädje för män och kvinnor. Det är inte som i dina sjuka våldtäktsfantasier där män gör något hemskt och skrämmande mot en annan människas kropp. Det är väldigt svårt att diskutera det normala med någon skadad person som du. Det sjuka sipprar hela tiden in.

Ja, det var vad jag skrev, ja, han behöver enligt lag ha samtycke om han ändrar sig. Men att ha kondom är inget löfte som berättigar henne till ständigt samtycke att han skall ha kondom, utan han har full rätt att sluta samtycka till sex med kondom. Villkorat sex med regler som någon måste följa ärenden dålig idé om någon inbillar sig att de då har rätt att fortsätta kräva det av den andra parten utan hänsyn till att denna kan ändra sig.

Han har full rätt att inte samtycka till sex med kondom men då har han inte rätt att köra in den utan kondom utan samtycke till sex utan kondom.

Han vet att hon endast samtyckt till sex med kondom så om han kör in den utan så är det våldtäkt.

Hur svårt ska det vara att begripa en så enkel sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in