2026-07-02, 13:12
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Är inte polisutbildningen betald ?

Inte nuförtiden.
Citera
2026-07-02, 13:14
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag tycker absolut de borde få lånen avskrivna efter 10 år i tjänst.

Antar att det är väldigt mentalt krävande och dränerande att träffa galningar år ut och år in och deras stackars offer..

De väljer väl för fan själva vad de vill arbeta med. De ska inte alls ha några avskrivna lån, din bruntunga
Citera
2026-07-02, 13:33
Medlem
Nu tjänar de inte så dåligt 31k och skift, de har OB osv som drar upp lönen rätt rejält

som färdigutbildad i Stockholm har du 34K i grund, sthlmstillägg på 3.500 kr och OB för 3-skift så hamnar du en bra bit över 40k i månadslön som helt färsk i Stockholm.
Du stiger med närmare 1k per år till år 3 utöver deras ordinarier avtalshöjningar som brukar ligga lite över de övriga avtalen

2,9% var det i år.

De borde ha mer betalt men de svälter fan inte
Citera
2026-07-02, 13:47
Medlem
otellos avatar
Poliser är kraftigt överbetalda, jag vill se en lönesänkning.
Citera
2026-07-02, 13:55
Medlem
Cameltotems avatar
Nu för tiden tjänar poliser bra. Bra grundlön, mycket OB o så.

Vet en polis som drar runt 50k i månaden.
Citera
2026-07-02, 14:04
Medlem
De säljer information till kriminella gäng för stålar
Citera
2026-07-02, 14:37
Medlem
Brott lönar sig
Citera
2026-07-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Är du gängkriminell?

Bara för att man haft noa-gruppen efter sig, eller haft en cz scorpion i sin ägo tidigare så ska man stämplas som en kriminell?

Smala vägen nu a' suedi life, men ja, egen erfarenhet, många som hejva kassar och haft stålar/värdesaker/klockor you name it som plötsligt bara försvunnit från platsen -ej dokumenterat i några rapporter om jag säger så- väldigt underligt.

Testo, deca ja bola, ladd o stålar var/är (längesen men antar det än dag, som för 15 år sen) populära saker som brukar få fötter, inte alltid men relativt förekommande ska tilläggas.

Men fine, att få ner en hundragubbe till 10 på storebrorsan sänker såklart straffskalan avsevärt, så den får man väl tacka för, men de som vet de vet. Likaså stålar, en hundring blev till 10 osv.

Löneförmån såklart, hållet varandra om ryggen -vem tror man på: polisen eller de kriminella.
Men de splittar såklart på vinsten sinsemellan, krävs två för en tango.
Citera
2026-07-02, 15:05
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Ni poliser går igenom en kostsam högskoleutbildning och tjänar skitdåligt när ni får ert första jobb. Hur klarar ni er? Jag önskar såklart att ni hade bättre betalt men HUR kan ni gå runt? Beror er överlevnad på att era föräldrar skjuter till pengar eller hur gör ni liksom? Jag finns här för er men fattar ändå inte.

Det är bara du som inte kan hantera din ekonomi. Du har säkert likt så många andra mängder med onödiga utgifter.
Citera
2026-07-02, 15:13
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Kollar man domar på poliser så tjänar många väldigt bra. Visst helt ny i yrket så kanske det finns andra jobb som betalar mer. Sedan finns alla möjligheter i framtiden att växla över till privata företag som säkerhetsansvarig på ett privat bolag eller till försäkringsbranschen. Då kan du tjäna väldigt bra.

Dessutom glömmer man bort alla förmåner som finns inom polisen och andra statliga yrken. Som polis har du 31 semester dagar om du är över 30 år och 35 om du är över 40 år. Dessutom kan du aldrig gå ner i lön om du byter tjänst, du kan bara öka din lön. Var en polischef med väldigt bra lön som gick tillbaka till yttre tjänst för att han tröttnade på att sitta vid en dator och han fick behålla sin höga chefslön och hans kollegor där ute tjänade betydligt mindre än vad han gjorde.

Sett många poliser på Instagram som har fina hus och verkar resa väldigt mycket. Så att det är dåligt betalt är en myt.
Citera
2026-07-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Brukar du ha kontroll på fyllan? Nej, det tror inte jag heller att du har.

Va? Börjar du plötsligt spendera en massa pengar när du är full? Full blir man när man dricker den sprit som redan är inhandlad och står och tronar i skafferi och kyl. Och så jävla dyrt är det inte.

Eller menar du att du sitter på Stureplan och köper wine spritzers och vaskar överprissatta flaskor med mousserande vin varje helg året om? Det gör inte medelsvensson.
Citera
2026-07-02, 17:40
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag dejtade en poliskommissarie I två år och fatta aldrig hur hon fick ihop det.
Så fjantigt med kvinnliga poliser. Klarar inte av sina jobb när det hettar till då de inte är byggda för fysisk konfrontation med våldsamma män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in