Citat:
Ursprungligen postat av
Smekarn87
Det kan inte stämma. Jag är dataingejör och kan gå runt. Jag har accepterat att min utbildning var en period av skit. Nu har jag en respektabel lön men känner att de poliser jag känner ändå haft råd med mer än jag. Min tes är att möjligheten att bara polis beror på stöd från tredje part.
"Vi har tips om en lastbil med tio kilo kokain som e på väg in från baltikum. Kling, du tar med dig narkotikarotelns Göran Klang och ligger på span ner i Värtahamnen lördag till skärtorsdagen, har du förstått?"
"I helvete heller jag har en familj att sköta och du vet att Dee blir förjävligt förbannad om jag tar mer övertid"
"Det är tio kilo dödsknark vi pratar Kling fattar du det? Tänk på din lilla dotter Kling, tänk på henne! Tänk om det var hon som låg där i Hallonbergen och har tagit en överdos hasch?"
"Nej du har rätt Schyman... Jag tar det och åt helvete med hemmatillvaron"
Långfredag
"Förjävla bra polisarbete Kling och Klang! Det här gjorde ni bra! Ser att du slagit på stort Göran, en splitterny Corvette? Man får ju ändå unna sig något såhär nära pensionen, du måste ha sparat länge med den här lönen"
"Jo haha det tog sin tid men nu när jag är pensionerad så ska jag ha lite kul, särskilt efter Lena lämnade mig med villan"
"Förstår det, hur blev det med tillslaget förresten, hörde att Narkspan hade felaktiga uppgifter och att det bara återfanns 2 kg kokain? Hävla amatörer"
"Jo haha så var det nog, kanske var någon färsking direkt från polishögskolan som råkat få med en nolla för mycket, ursäkta jag måste gå på muggen"