2026-07-02, 18:00
Medlem
Poliser har massa tilläd för olika saker och sen mutor förstås.
Citera
2026-07-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Bara för att man haft noa-gruppen efter sig, eller haft en cz scorpion i sin ägo tidigare så ska man stämplas som en kriminell?

Smala vägen nu a' suedi life, men ja, egen erfarenhet, många som hejva kassar och haft stålar/värdesaker/klockor you name it som plötsligt bara försvunnit från platsen -ej dokumenterat i några rapporter om jag säger så- väldigt underligt.

Testo, deca ja bola, ladd o stålar var/är (längesen men antar det än dag, som för 15 år sen) populära saker som brukar få fötter, inte alltid men relativt förekommande ska tilläggas.

Men fine, att få ner en hundragubbe till 10 på storebrorsan sänker såklart straffskalan avsevärt, så den får man väl tacka för, men de som vet de vet. Likaså stålar, en hundring blev till 10 osv.

Löneförmån såklart, hållet varandra om ryggen -vem tror man på: polisen eller de kriminella.
Men de splittar såklart på vinsten sinsemellan, krävs två för en tango.

Du hade kunnat skriva ett enkelt "Nej, jag är inte gängkriminell".

Istället så svarade du med en riktig ghetto-roman.

Ja då vet vi.
Citera
2026-07-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Studielånen skrivs av, om du jobbar kvar som polis i tre år.

Termin fem är du aspirant, och då får du 23000/månad

Som färdig polisassistent får du 34000 i ingångslön

34 000 plus OB. Har inte polisen 6-skift?
Bör ge minst 32 000:- efter skatt.

Gratis skor och arbetskläder.

Det är i grunden ett arbetarklassyrke så?
Citera
2026-07-02, 18:49
Medlem
Det är en myt att poliserna tjänar dåligt. Det går snabbt att komma upp på 40k+ med mitt OB inräknat.
Citera
2026-07-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Du hade kunnat skriva ett enkelt "Nej, jag är inte gängkriminell".

Istället så svarade du med en riktig ghetto-roman.

Ja då vet vi.

Ja man vet hur det är i de verkliga livet att en del inte tror på en, till en början (skyltar gärna inte med gamla kapitel) trots alla år.

Vill verkligen inte ge något sken av positiva saker med de livet, om det ses som en ghetto roman ja då får de låta så, men bakgrunden är att jag poängterar att även bakom kulisserna på div myndigheter, även polisen, så förekommer det, bland en del i kåren, helt andra spelregler än vad de ska pyssla med.

Nu vet ni.
Citera
2026-07-02, 19:28
Medlem
Testoguy666s avatar
Dem arbetar 180 timmar i månaden, samt kör runt på stöldgods... ( i mindre städer )
Citera
2026-07-02, 19:28
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Det kan inte stämma. Jag är dataingejör och kan gå runt. Jag har accepterat att min utbildning var en period av skit. Nu har jag en respektabel lön men känner att de poliser jag känner ändå haft råd med mer än jag. Min tes är att möjligheten att bara polis beror på stöd från tredje part.
"Vi har tips om en lastbil med tio kilo kokain som e på väg in från baltikum. Kling, du tar med dig narkotikarotelns Göran Klang och ligger på span ner i Värtahamnen lördag till skärtorsdagen, har du förstått?"

"I helvete heller jag har en familj att sköta och du vet att Dee blir förjävligt förbannad om jag tar mer övertid"

"Det är tio kilo dödsknark vi pratar Kling fattar du det? Tänk på din lilla dotter Kling, tänk på henne! Tänk om det var hon som låg där i Hallonbergen och har tagit en överdos hasch?"

"Nej du har rätt Schyman... Jag tar det och åt helvete med hemmatillvaron"

Långfredag

"Förjävla bra polisarbete Kling och Klang! Det här gjorde ni bra! Ser att du slagit på stort Göran, en splitterny Corvette? Man får ju ändå unna sig något såhär nära pensionen, du måste ha sparat länge med den här lönen"

"Jo haha det tog sin tid men nu när jag är pensionerad så ska jag ha lite kul, särskilt efter Lena lämnade mig med villan"

"Förstår det, hur blev det med tillslaget förresten, hörde att Narkspan hade felaktiga uppgifter och att det bara återfanns 2 kg kokain? Hävla amatörer"

"Jo haha så var det nog, kanske var någon färsking direkt från polishögskolan som råkat få med en nolla för mycket, ursäkta jag måste gå på muggen"
Senast redigerad av ENTP 2026-07-02 kl. 19:36.
Citera
2026-07-02, 19:41
Medlem
Kränkningsersättning är ett bra tillskott varje månad då det mesta kvalar in på det. Jobba en krogkväll, loba kaxigt något random fyllo och se till att den säger något nedsättande så har man en fin extra peng.
Citera
2026-07-02, 20:29
Medlem
Inte jättehög grundlön, men en jäkla massa ob och traktamente lär det bli. Och personalförmåner typ friskvård - hur många timmar per vecka ?
Citera
2026-07-02, 20:51
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
1. Högskoleutbildningar är gratis.
2. Poliser får hela eller delar av studieskulden avskriven.

Jo men det där bestämdes ju nyligen. Vill minnas jag läste ingångslönen numera var på 32500 kr/m(??). Det är väl inte så illa?

Jag har en kompis som jobbat som polis i 15 år och han har 41 000 kr/m. Ingen rysk oligark eller arabisk oljeshejk, men inte alls så illa.

Poliser får väl göra som alla andra och anpassa sina utgifter efter inkomst? Det funkade för mig med dom första kneg jag hade som jag starkt betvivlar skulle varit högre betalda än den tidens polislöner.
Citera
2026-07-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
De väljer väl för fan själva vad de vill arbeta med. De ska inte alls ha några avskrivna lån, din bruntunga

Är det inte vanligt att många bara jobbar som polis 10-15år innan de får betydligt mer avlönade jobb som utredare på exempelvis försäkringsbolag?
Citera
2026-07-02, 21:13
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Är det inte vanligt att många bara jobbar som polis 10-15år innan de får betydligt mer avlönade jobb som utredare på exempelvis försäkringsbolag?

Mycket vanligt. Det däremot unnar jag dem om de vill göra det bytet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in