2026-07-03, 14:50
Medlem
Med övertid och OB så kan lönen lätt hamna på 50-60 lök
Citera
2026-07-03, 16:12
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallad1212
Poliser har väl ändå ganska bra betalt överlag.
Dom i tråden jämförda är väl endast poliser utan extra uppdrag eller högre funktion.
Polismyndigheten har ju vad jag vet en otroligt massa olika tjänster och därmed kan man också få ganska hyfsat betalt.
Känner ganska många poliser och dom flesta som har ett antal år i yrket kan faktiskt utan några höga chefsjobb ligga på mellan 50-60 tusen brutto om man är villig att utvecklas.
Lägg därtill de fördelar som finns med statligt arbete gällande avtal, försäkringar osv.

En kompis till mig har 41 000 kr/ m brutto. Är ingen chef utan en vanlig patrullnisse som jobbat några år. Med ob så har han ut en bra bit över 30 000/ m. Förstår inte hur folk kan tycka det är dåligt
Citera
2026-07-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
En kompis till mig har 41 000 kr/ m brutto. Är ingen chef utan en vanlig patrullnisse som jobbat några år. Med ob så har han ut en bra bit över 30 000/ m. Förstår inte hur folk kan tycka det är dåligt
Jag hade inte klarat mig på den lilla lönen. Ska man behöva titta på prislappar när man handlar? Hur gör han med utlandsresor? 1 resa per år eller?
Jag gör 10 resor per år.
Citera
2026-07-03, 16:52
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundenmuhammed3
Jag hade inte klarat mig på den lilla lönen. Ska man behöva titta på prislappar när man handlar? Hur gör han med utlandsresor? 1 resa per år eller?
Jag gör 10 resor per år.
fast nu sitter du bara och skryter på ett forum för anonyma, vilket är otroligt gay... För om du verkligen hade någonting innanför pannbenet så hade du kollat upp fakta och det är att medianlön i Sverige är 38300 kr.
Citera
2026-07-03, 16:55
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundenmuhammed3
Jag gör 10 resor per år.

Den lönen är mer än tillräckligt att klara sig på för 95% av befolkningen. Jag har då klarat av att ha både bil och åka på semester med lägre lön än så. Allt hänger på hur man prioriterar, men har man mkt dyra vanor så, men det är väl först vid en mkt hög inkomst man kan skaffa sådana.?
Citera
2026-07-03, 16:58
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
fast nu sitter du bara och skryter på ett forum för anonyma, vilket är otroligt gay... För om du verkligen hade någonting innanför pannbenet så hade du kollat upp fakta och det är att medianlön i Sverige är 38300 kr.

Ja, det är konstigt nog nästan alltid bara på internet man träffar på alla dessa otroligt framgångsrika personer, som tjänar en mille per år, äger lyxbåt, sportbil, flådig vill och fritidshus vid kusten.
Citera
2026-07-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel

Exakt, det är ju typ dom inom polisen som ligger lägst i lönetrappan dessutom.
Medianlönen i Sverige är väl typ 38300:- brutto nu 2026.
Men det är klart här på Flashback finns väl inga som tjänar under hundringen netto per månad….
Citera
2026-07-05, 22:28
Medlem
Som korrupt polis kan man nog tjäna en extra hacka också genom att beslagta kontanter/droger från kriminella utan att rapportera saken.
https://www.nyhetsbyranjarva.se/polis-i-rinkeby-atalad-for-grovt-tjanstefel/

Citat:
En polis i en ledande befattning i Järva, som ofta förekommer i medierna, har åtalats för grovt tjänstefel och brott mot tystnadsplikten. Han och hans civilanställde kollega misstänks för att inte ha rapporterat ett grovt narkotikabrott i januari i år.

Av åtalet framgår att polismannen chattat med en 28-årig man, som åtalats för att ha köpt in 150 kilo hasch. De chattade på den krypterade appen Signal, och 28-åringen har berättat hur haschet skulle fördelas och skickas vidare. Polismannen rapporterade inte in den informationen till polisens interna system och därför kunde inte en förundersökning inledas, inga bevis och beslag säkras.

En av polisens skottsäkra västar hittades dessutom hos 28-åringen, som uppgav att den hade han fått av polismannen, enligt uppgifter i Dagens Nyheter.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in