Citat:
Ursprungligen postat av
OldButBaldGuy
Tråkigt med axelproblem! Jag har själv efter år av slarvande fått justera mitt träningsschema så jag tränar runt problemen. Det bästa är såklart att adressera skadan och åtgärda den. Så arbetar dock inte en riktig man. En riktig man biter ihop. På min lista över bannade övningar finns bl.a. bänkpress (såväl smal som konventionell), alla former av axelpress (eventuellt kan lätta Arnoldpressar fungera - har inte testat) och chins/pullups.
Som tur är finns det en hel arsenal av övningar som går att köra istället. För min del har frånvaron av pressar frisatt tid åt varianter av sidolyft istället. Det gör faktiskt, enligt mig, mer för utseendet än militärpress.
Jag var en äkta man i tio dagar, sen gick jag till naprapaten

. Har gått till samma naprapat dom senaste tio+ åren, och vet att han är bäst. Blir kanske ett återbesök om jag känner att det behövs om två veckor isch.
Gjorde ultraljud, stämde av rörligheten och styrkan samt fick loss lite spänningar. Blev även tejpad.
Inget som var trasigt, men finns en historia av nästan 20 år på gymmet innött där inne

.
Kommer inte ihåg exakt vad han sa, men troligtvis infraspinatus som är den svaga länken. Inte blivit bättre på de tio dagar som gått, ev lite sämre efter jag kört för tungt på mina rehabövningar. Men idag (dagen efter besöket) är det faktiskt lite bättre, absolut så att jag känner skillnad men inte alls bra.
Edit, något konkret, innan besöket kändes isometriska utåtrotationer av och nu efter inte alls.