Citat:
Ursprungligen postat av
ShijieMeng69
Det är du fri att tycka.
En del tycker det är vansinnigt att vi har fri abort öht och andra tycker det är vansinnigt att vi har massiv indvandring från MENA. Andra tycker det är vanssinigt att vi ens funderar på kärnkraft. Att du tycker det är vansinnigt spelar med andra ord ingen roll.
Jupp, det spelar precis lika liten roll vad jag tycker som vad du tycker. Det är riktigt.
Citat:
Trots att du tycker detta förslaget är vanssinnigt är dina argument dragna ur röven. De suger helt enkelt. Möjligtvis är du bara ovan vida tanken eller så hatar du kanske manliga rättigheter.
Säger den som enbart har "då är du mot jämställdhet" att kasta ur sig. Du låter precis som när fjollvänstern drar rasistkortet
Citat:
Ursprungligen postat av
ShijieMeng69
Du håller alltså med att båda företeelserna är ett problem för jämställdeheten
Att män inte har något att säga till om när kvinnan vill göra abort men mannen vill behålla ungen är ett stort problem för de män som vill ha barn. Men vill man inte bli farsa så finns det väldigt bra sätt att skydda sig mot det.
Sen är det så att rättigheter krockar med varandra ibland, och så får man prioritera mellan dem och ibland jämka. I det här fallet så är aborträtten den som väger absolut tyngst. Ingen ska behöva gå och bära omkring på en unge i sin mage mot sin vilja i nio månader. Därefter, om barnet föds, så kommer barnets rättigheter. Först därefter kommer föräldrars rättigheter.
Sen har vi alla praktiska problem med det hela. Som jag har sagt tidigare så tycker jag att det är helt orimligt att behöva ta ställning till om man ska behöva döda sitt barn bara för att den andre inte är beredd att ta de ekonomiska konsekvenserna. Visst skulle staten kunna gå in och ta den biten, men då möjligheterna att skydda sig mot detta är så bra så tycker jag det är helt onödigt.
Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig en lösning att mannen INNAN sexet meddelar kvinnan att om det blir ett barn som hon föder så tänker han inte vara med och betala, och att bevisbördan är på mannen. För även om jag som jag nämnt tidigare tycker att det är helt orimligt att en gravid ska behöva förväntas se abort som ett reellt alternativ, så är det mycket rimligt att en kvinna avstår från att ha oskyddat sex med en man som inte vill vara farsa.