2026-07-02, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Som Rritt skrev. Alla som blir gravida har rätt till abort och alla som blir föräldrar förväntas ta ansvar för det. Så det är jämställt.

Då kan vi lägga ner allt feministerna kämpar och kämpat för så länge lagstiftningen är lika för båda könen. Och det är den redan i allt utom just detta fallet
Citera
2026-07-02, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Inte det minsta jämställt. Vid gravidet kan kvinnor välja bort att bli föräldrar.
Jo, det är jämställt. Alla som är gravida får göra abort och alla föräldrar måste ta ansvar för sin avkomma. Hade en man varit gravid hade han också fått göra abort och kvinnan hade inte haft något att säga till om.

Vad vill du göra åt orättvisan att mannen inte har något att säga till om om kvinnan vill göra abort? Det finns inget han kan göra om han vill behålla ungen.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-07-02 kl. 04:46.
Citera
2026-07-02, 04:49
Medlem
Citat:
Nej. Det är inte jämställt eftersom kvinnan har hela beslutsmakten om mannens ekonomi i 18 år. Är du lågbegåvad???

Om du tror att det är jämställt så kan jag tänka nig hur jämställt ditt privata förhållande är... dvs du bestämmer allt och din partner är en liten bitch som måste följa din minsta vink.

Inte alls oröttvist för Jörgen och Gerds avkomma. Gerd får ta ansvar för sitt beslut och stå för hela försörjningen.

Vi pratar om jämställdhet mellan könen i denna tråden. Vill du diskutera kommunism får du göra det i en annan tråd

Det är jämställt som det nu är.

1. Vid abort behöver varken mannen eller kvinnan ta ekonomiskt ansvar för någon avkomma.
2. Vid födsel, behöver både mannen och kvinnan ta ekonomiskt ansvar för avkomman.

Det du förespråkar är ju snarare ojämställdhet. Där bara mammor måste ta ekonomiskt ansvar för födda barn, och pappor slipper undan.
Fattar du inte det? Dessutom är det väldigt ojämställt för den levande födda avkomman.
Citera
2026-07-02, 04:53
Medlem
Citat:
Det är inte det minsta jämställt eftersom kvinnan helt bestämmer hur mannens ekonomi ska påverkas närmsta 18 åren ditt pucko.

Du kallar både detta och ditt privata förhållande jämställt. Bra, då vet vi att ditt förhållande inte är det minsta jämställt eftersom din syn på jämställdhet är totalt snedvriden.

Läs nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

1. Vid abort behöver varken mannen eller kvinnan ta ekonomiskt ansvar för någon avkomma.
2. Vid födsel, behöver både mannen och kvinnan ta ekonomiskt ansvar för avkomman.

Det du förespråkar är ju snarare ojämställdhet. Där bara mammor måste ta ekonomiskt ansvar för födda barn, och pappor slipper undan.
Fattar du inte det? Dessutom är det väldigt ojämställt för den levande födda avkomman.
Citera
2026-07-02, 05:23
Medlem
Citat:
Jo, det är jämställt. Alla som är gravida får göra abort och alla föräldrar måste ta ansvar för sin avkomma. Hade en man varit gravid hade han också fått göra abort och kvinnan hade inte haft något att säga till om.

Vad vill du göra åt orättvisan att mannen inte har något att säga till om om kvinnan vill göra abort? Det finns inget han kan göra om han vill behålla ungen.

Är du narkotikapåverkad?
Citera
2026-07-02, 05:24
Medlem
Citat:
Är du narkotikapåverkad?
Nej, är du?

Vad vill du göra åt orättvisan att mannen inte har något att säga till om om kvinnan vill göra abort? Det finns inget han kan göra om han vill behålla ungen. Eller ser du inte det som ett problem?
Citera
2026-07-02, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Inte alls. Har du inte löst hur jag har föreslagit att det kan fungera?
Citera
2026-07-02, 05:26
Medlem
Citat:
Nej, är du?

Det du skriver är ju inre hämtat från verkligheten utan från en djup droginducerad psykos
Citera
2026-07-02, 05:27
Medlem
Citat:
Det du skriver är ju inre hämtat från verkligheten utan från en djup droginducerad psykos
Har du ett svar på frågan jag ställde till dig?
Citera
2026-07-02, 05:28
Medlem
Citat:

Vad vill du göra åt orättvisan att mannen inte har något att säga till om om kvinnan vill göra abort? Det finns inget han kan göra om han vill behålla ungen. Eller ser du inte det som ett problem?

Självklart är det ett problem. Jag ser dock inga rimliga lösningar på det. Gör du?
Citera
2026-07-02, 05:29
Medlem
Citat:
Självklart är det ett problem. Jag ser dock inga rimliga lösningar på det. Gör du?
Nix, jag ser inga rimliga lösningar på det. Ej heller på det som tråden handlar om. Jag tycker dina "lösningar" är helt vansinniga.
Citera
2026-07-02, 05:30
Medlem
Citat:
Har du ett svar på frågan jag ställde till dig?

Vilken av dem? Du redigerade ju meddelandet så att det numera är fler än en fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in