2026-07-02, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Vilken av dem? Du redigerade ju meddelandet så att det numera är fler än en fråga
Du svarade nyss på den.
Citera
2026-07-02, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Nix, jag ser inga rimliga lösningar på det. Ej heller på det som tråden handlar om. Jag tycker dina "lösningar" är helt vansinniga.

Det är du fri att tycka.

En del tycker det är vansinnigt att vi har fri abort öht och andra tycker det är vansinnigt att vi har massiv indvandring från MENA. Andra tycker det är vanssinigt att vi ens funderar på kärnkraft. Att du tycker det är vansinnigt spelar med andra ord ingen roll.

Trots att du tycker detta förslaget är vanssinnigt är dina argument dragna ur röven. De suger helt enkelt. Möjligtvis är du bara ovan vida tanken eller så hatar du kanske manliga rättigheter.
Citera
2026-07-02, 05:42
Medlem
Citat:
Nix, jag ser inga rimliga lösningar på det. Ej heller på det som tråden handlar om. Jag tycker dina "lösningar" är helt vansinniga.

Du håller alltså med att båda företeelserna är ett problem för jämställdeheten
Citera
2026-07-02, 05:58
Medlem
Citat:
Det är du fri att tycka.

En del tycker det är vansinnigt att vi har fri abort öht och andra tycker det är vansinnigt att vi har massiv indvandring från MENA. Andra tycker det är vanssinigt att vi ens funderar på kärnkraft. Att du tycker det är vansinnigt spelar med andra ord ingen roll.
Jupp, det spelar precis lika liten roll vad jag tycker som vad du tycker. Det är riktigt.

Citat:
Trots att du tycker detta förslaget är vanssinnigt är dina argument dragna ur röven. De suger helt enkelt. Möjligtvis är du bara ovan vida tanken eller så hatar du kanske manliga rättigheter.
Säger den som enbart har "då är du mot jämställdhet" att kasta ur sig. Du låter precis som när fjollvänstern drar rasistkortet

Citat:
Du håller alltså med att båda företeelserna är ett problem för jämställdeheten
Att män inte har något att säga till om när kvinnan vill göra abort men mannen vill behålla ungen är ett stort problem för de män som vill ha barn. Men vill man inte bli farsa så finns det väldigt bra sätt att skydda sig mot det.

Sen är det så att rättigheter krockar med varandra ibland, och så får man prioritera mellan dem och ibland jämka. I det här fallet så är aborträtten den som väger absolut tyngst. Ingen ska behöva gå och bära omkring på en unge i sin mage mot sin vilja i nio månader. Därefter, om barnet föds, så kommer barnets rättigheter. Först därefter kommer föräldrars rättigheter.

Sen har vi alla praktiska problem med det hela. Som jag har sagt tidigare så tycker jag att det är helt orimligt att behöva ta ställning till om man ska behöva döda sitt barn bara för att den andre inte är beredd att ta de ekonomiska konsekvenserna. Visst skulle staten kunna gå in och ta den biten, men då möjligheterna att skydda sig mot detta är så bra så tycker jag det är helt onödigt.

Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig en lösning att mannen INNAN sexet meddelar kvinnan att om det blir ett barn som hon föder så tänker han inte vara med och betala, och att bevisbördan är på mannen. För även om jag som jag nämnt tidigare tycker att det är helt orimligt att en gravid ska behöva förväntas se abort som ett reellt alternativ, så är det mycket rimligt att en kvinna avstår från att ha oskyddat sex med en man som inte vill vara farsa.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-07-02 kl. 06:35.
Citera
2026-07-02, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossadNews
vad exakt i "Hon kan sabotera kondomen. Hon kan plocka en använd kondom ur papperskorgen och föra in sperman själv. Kondomen kan spricka." var det du inte förstod?
Det där låter som en försvinnande liten del jämfört med de män som bara vill knulla runt utan att behöva bry sig.

Men även det där går att skydda sig mot. När du är klar, gå in på toa och skölj ur kondomen med varmt vatten. Är du extremnojig så knyt ihop kondomen och svälj den. Visst, det är tråkigt för de män som råkar ut för en sådan grej, men jag betvivlar att det inte skulle vara en försvinnande liten del.

Annars finns vasektomi, och så kan du frysa ned spermier för att använda för provrörsbefruktning vid ett senare tillfälle. Lite förvånande att det inte är fler män som använder den metoden.
Citera
2026-07-02, 06:49
Medlem
Citat:
Jupp, det spelar precis lika liten roll vad jag tycker som vad du tycker. Det är riktigt.

Säger den som enbart har "då är du mot jämställdhet" att kasta ur sig. Du låter precis som när fjollvänstern drar rasistkortet

Att män inte har något att säga till om när kvinnan vill göra abort men mannen vill behålla ungen är ett stort problem för de män som vill ha barn. Men vill man inte bli farsa så finns det väldigt bra sätt att skydda sig mot det.

Sen är det så att rättigheter krockar med varandra ibland, och så får man prioritera mellan dem och ibland jämka. I det här fallet så är aborträtten den som väger absolut tyngst. Ingen ska behöva gå och bära omkring på en unge i sin mage mot sin vilja i nio månader. Därefter, om barnet föds, så kommer barnets rättigheter. Först därefter kommer föräldrars rättigheter.

Sen har vi alla praktiska problem med det hela. Som jag har sagt tidigare så tycker jag att det är helt orimligt att behöva ta ställning till om man ska behöva döda sitt barn bara för att den andre inte är beredd att ta de ekonomiska konsekvenserna. Visst skulle staten kunna gå in och ta den biten, men då möjligheterna att skydda sig mot detta är så bra så tycker jag det är helt onödigt.

Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig en lösning att mannen INNAN sexet meddelar kvinnan att om det blir ett barn som hon föder så tänker han inte vara med och betala, och att bevisbördan är på mannen. För även om jag som jag nämnt tidigare tycker att det är helt orimligt att en gravid ska behöva förväntas se abort som ett reellt alternativ, så är det mycket rimligt att en kvinna avstår från att ha oskyddat sex med en man som inte vill vara farsa.

Det fetade har jag redan lagt fram ett flertal gånger. Bevisbördan bör givetvis ligga på kvinnan att hon inhämtat samtycke till 18 års underhåll från mannen.

Vad menar du med reellt alternativ? Vi har 100 000 årliga födslar och ca 35 000 aborter. Uppenbarligen är det väldigt många kvinnor som ser abort som ett reellt alternativ
Senast redigerad av ShijieMeng69 2026-07-02 kl. 06:53.
Citera
2026-07-02, 07:29
Medlem
Citat:
Det fetade har jag redan lagt fram ett flertal gånger. Bevisbördan bör givetvis ligga på kvinnan att hon inhämtat samtycke till 18 års underhåll från mannen.
Jag håller inte med alls. Det rimliga är att den som vill slippa ta ansvar för sin egen avkomma är den som har bevisbördan. Sen tycker jag visserligen inte att den möjligheten ska finnas alls, men den lösningen är i alla fall inte orimlig.

EDIT: Plus det självklara som GrabbenHelaDagen skriver nedan. Den som inte vill ha barn är självfallet den som har störst ansvar för att det inte blir barn.

Citat:
Vad menar du med reellt alternativ? Vi har 100 000 årliga födslar och ca 35 000 aborter. Uppenbarligen är det väldigt många kvinnor som ser abort som ett reellt alternativ
Vad spelar det för roll? Vad andra kvinnor tycker är helt irrelevant för de kvinnor som ser abort som något helt otänkbart.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-07-02 kl. 07:57.
Citera
2026-07-02, 07:53
Medlem
Citat:
Det är ju därför jag flera gånger skrivit att kvinnan bör inhämta ekonomiskt samtycke redan innan samlaget för att slippa stå där gravid med en fader som inte vill vara fader.

Personen som absolut inte vill ha barn bör rimligen också vara den som tar störst ansvar för att det inte blir några barn.

Det är ju inte särskilt svårt, som kille, att fråga om man ska använda kondom eller om den man har sex med använder preventivmedel. Och om man inte litar på svaret finns det en väldigt enkel lösning: använd kondom.

Att i stället föreslå att kvinnan ska inhämta ett ekonomiskt samtycke före samlaget känns som att flytta ansvaret från den som inte vill bli förälder till den andra parten.
Citera
2026-07-02, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrabbenHelaDAgen
Personen som absolut inte vill ha barn bör rimligen också vara den som tar störst ansvar för att det inte blir några barn.

Det är ju inte särskilt svårt, som kille, att fråga om man ska använda kondom eller om den man har sex med använder preventivmedel. Och om man inte litar på svaret finns det en väldigt enkel lösning: använd kondom.

Att i stället föreslå att kvinnan ska inhämta ett ekonomiskt samtycke före samlaget känns som att flytta ansvaret från den som inte vill bli förälder till den andra parten.

Kondom är inte 100%. Blir det graviditet trots användade av kondom har kvinnor ännu en utväg från 18 års försörjningansvar. Det har inte män. Du har inte fattat detta 40 sidor senare.

Vill kvinnan ha barn mot mannens vilja så är det rimligt att hon tar reda på det innan samlaget. Vill man ha barn så bör man försökra sig om att den andra förälderna är med på tåget.

Vi har avskaffat autoamatiskt samtycke när det gäller våldtäkt. Det är dags att göra detsamma för att skaffa barn. Jämställt och bra
Citera
2026-07-02, 08:27
Medlem
Citat:
Vill kvinnan ha barn mot mannens vilja så är det rimligt att hon tar reda på det innan samlaget. Vill man ha barn så bör man försökra sig om att den andra förälderna är med på tåget.
Det där är det enda du har sagt som jag faktiskt håller med om. Problemet är när kvinnan inte vill ha barn, men ser abort som något fullständigt otänkbart.

Och jag undrar fortfarande vad det spelar för roll att det finns massa kvinnor som kan tänka sig abort. Har du ingen förståelse för de som ser abort som mord och något de verkligen inte kan tänka sig att göra?
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-07-02 kl. 08:43.
Citera
2026-07-02, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ännu en tråd där män vill kunna pumpa på damer, och låta någon annan betala notan.

Man får ta sitt ansvar.
Jag vill inte betala för dina nöjen.
Låter som att någon inte fått "pumpa på damer" på ett bra tag. Du kanske borde betala lite för egna nöjen.

Apropå trådstart så ska en man kunna befrias från faderskapet ifall han motsätter sig graviditeten/barnet., precis som att kvinnan har aborträtt.

Dessutom skall väl rimligen allt redan betalt barnbidrag återbetalas till mannen som upphäver/vägrar ta del av faderskapet.
Citera
2026-07-02, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Låter som att någon inte fått "pumpa på damer" på ett bra tag. Du kanske borde betala lite för egna nöjen.

Apropå trådstart så ska en man kunna befrias från faderskapet ifall han motsätter sig graviditeten/barnet., precis som att kvinnan har aborträtt.

Dessutom skall väl rimligen allt redan betalt barnbidrag återbetalas till mannen som upphäver/vägrar ta del av faderskapet.

Så barn ska alltså svälta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in