Igår, 06:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag dejtade en poliskommissarie I två år och fatta aldrig hur hon fick ihop det.

En kommisaries lön ligger runt 45 - 50 000 i månaden.
Citera
Igår, 07:04
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Studielånen skrivs av, om du jobbar kvar som polis i tre år.

Termin fem är du aspirant, och då får du 23000/månad

Som färdig polisassistent får du 34000 i ingångslön
Tilläggas bör att en polisutbildning person inte super upp större delen av sin inkomst som Svensson gör. Sprit är mycket dyrare än vad man tror.
Citera
Igår, 07:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Tilläggas bör att en polisutbildning person inte super upp större delen av sin inkomst som Svensson gör. Sprit är mycket dyrare än vad man tror.

Varför gör den inte det?
Citera
Igår, 07:13
Medlem
Militär och polis hör väl till de bästa utbildningarna rent ekonomiskt under själva utbildningen. De får lön under tiden de utbildar sig. Det lär väl komma flera sådana med tiden med liknande kontrakt som stridspiloter som måste stanna kvar en viss tid. Polis har det bra och får ett omväxlande jobb.
Citera
Igår, 07:22
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför gör den inte det?
Brukar du ha kontroll på fyllan? Nej, det tror inte jag heller att du har.
Citera
Igår, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Dessutom har de mycket billigare fritidsintressen. Att spela golf/gymma (antar de får träning på jobbet)/köpa datorspel är dyrt - att puckla på sin sambo när man kommer hem efter en lång arbetsdag eller använda polisens resurser för att stalka nån man blivit kär i är gratis.
Citera
Igår, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Ni poliser går igenom en kostsam högskoleutbildning och tjänar skitdåligt när ni får ert första jobb. Hur klarar ni er? Jag önskar såklart att ni hade bättre betalt men HUR kan ni gå runt? Beror er överlevnad på att era föräldrar skjuter till pengar eller hur gör ni liksom? Jag finns här för er men fattar ändå inte.

jag var på väg att bli polis, men avstod när jag fick höra att lönen var 31 000 kr månad för skiftarbete, då la de ändå på 2000 kr då jag hade erfarenhet av särksilt värde (it utbildad)

jag svarade att jag återkommer.....
Citera
Igår, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är väl inte konstigare än att de får göra precis som alla andra, som har liknande lön initialt oavsett jobb. De får rätta mun efter matsäcken….

Jag tror knappast att poliser har så jäkla dålig lön heller som färskingar som du försöker hävda. Det lär krylla av andra jobb med säkerligen lägre löner en vad poliser har i starten, ändå överlever folk på det.

När jag började jobba som 16-åring så hade jag 12,25 kr/tim, idag efter ett långt arbetsliv ligger jag på ca 100 000 kr/mån för motsvarande 150 tim arbete per månad.

Idag kan jag göra lite som jag vill, men i starten var det hårda bandage ekonomiskt och man fick helt enkelt göra just det, rätta mun efter matsäcken.

Men jag förstår ju att du nu bara startat ännu en tramstråd…

det är en intressant trådstart, kanske du som tjänar 100K och borde bidra med mer till staten och polisen istället
Citera
Igår, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Är inte polisutbildningen betald ?

den skall bli det, det har varit studielån fram tills nu, jag tror den blir betald from nästa år, men det är under en rad villkor, bla att du stannar i yrket i 10 år eller så,
Citera
Igår, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Knappast. En poliskommissarie har ingen vanlig lön just därför dom inte är vanlig polis. En kvinnlig poliskommissarie tjänar förmodligen det dubbla gentemot dig.

hur många kommisareir finns det i sverige? tror det finns typ 5 i göteborg som är sveriges andra stad, det är verkligen inte några spännande löner inom polisen, kanske därför detta händer:

https://www.sverigesradio.se/artikel/6222355
https://polistidningen.se/2020/02/darfor-slutar-yngre-poliser/
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/pwP7G/fler-poliser-slutar-an-vad-som-nyanstalls
Citera
Igår, 08:00
Medlem
guderis avatar
Tramsig trolltråd, som vanligt om man tittar på TS trådhistorik.
Citera
Igår, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Militär och polis hör väl till de bästa utbildningarna rent ekonomiskt under själva utbildningen. De får lön under tiden de utbildar sig. Det lär väl komma flera sådana med tiden med liknande kontrakt som stridspiloter som måste stanna kvar en viss tid. Polis har det bra och får ett omväxlande jobb.

får man betalt för utbilda sig som militär? sedan när? eller menar du värnplikt? (där du får typ 100 kr om dagen för vad?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in