Igår, 05:24
Medlem
Smekarn87s avatar
Ni poliser går igenom en kostsam högskoleutbildning och tjänar skitdåligt när ni får ert första jobb. Hur klarar ni er? Jag önskar såklart att ni hade bättre betalt men HUR kan ni gå runt? Beror er överlevnad på att era föräldrar skjuter till pengar eller hur gör ni liksom? Jag finns här för er men fattar ändå inte.
Citera
Igår, 05:30
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag dejtade en poliskommissarie I två år och fatta aldrig hur hon fick ihop det.
Citera
Igår, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Ni poliser går igenom en kostsam högskoleutbildning och tjänar skitdåligt när ni får ert första jobb. Hur klarar ni er? Jag önskar såklart att ni hade bättre betalt men HUR kan ni gå runt? Beror er överlevnad på att era föräldrar skjuter till pengar eller hur gör ni liksom? Jag finns här för er men fattar ändå inte.

Det är väl inte konstigare än att de får göra precis som alla andra, som har liknande lön initialt oavsett jobb. De får rätta mun efter matsäcken….

Jag tror knappast att poliser har så jäkla dålig lön heller som färskingar som du försöker hävda. Det lär krylla av andra jobb med säkerligen lägre löner en vad poliser har i starten, ändå överlever folk på det.

När jag började jobba som 16-åring så hade jag 12,25 kr/tim, idag efter ett långt arbetsliv ligger jag på ca 100 000 kr/mån för motsvarande 150 tim arbete per månad.

Idag kan jag göra lite som jag vill, men i starten var det hårda bandage ekonomiskt och man fick helt enkelt göra just det, rätta mun efter matsäcken.

Men jag förstår ju att du nu bara startat ännu en tramstråd…
Citera
Igår, 05:40
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är väl inte konstigare än att de får göra precis som alla andra, som har liknande lön initialt oavsett jobb. De får rätta mun efter matsäcken….

Jag tror knappast att poliser har så jäkla dålig lön heller som färskingar som du försöker hävda. Det lär krylla av andra jobb med säkerligen lägre löner en vad poliser har i starten, ändå överlever folk på det.

När jag började jobba som 16-åring så hade jag 12,25 kr/tim, idag efter ett långt arbetsliv ligger jag på ca 100 000 kr/mån för motsvarande 150 tim arbete per månad.

Idag kan jag göra lite som jag vill, men i starten var det hårda bandage ekonomiskt och man fick helt enkelt göra just det, rätta mun efter matsäcken.

Men jag förstår ju att du nu bara startat ännu en tramstråd…

Det kan inte stämma. Jag är dataingejör och kan gå runt. Jag har accepterat att min utbildning var en period av skit. Nu har jag en respektabel lön men känner att de poliser jag känner ändå haft råd med mer än jag. Min tes är att möjligheten att bara polis beror på stöd från tredje part.
Citera
Igår, 05:57
Medlem
Är inte polisutbildningen betald ?
Citera
Igår, 05:59
Avstängd
Studielånen skrivs av, om du jobbar kvar som polis i tre år.

Termin fem är du aspirant, och då får du 23000/månad

Som färdig polisassistent får du 34000 i ingångslön
Citera
Igår, 05:59
Avstängd
Citat:
Jag dejtade en poliskommissarie I två år och fatta aldrig hur hon fick ihop det.

En poliskommissarie har en medellön på 46000:-
Citera
Igår, 06:18
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Det kan inte stämma. Jag är dataingejör och kan gå runt. Jag har accepterat att min utbildning var en period av skit. Nu har jag en respektabel lön men känner att de poliser jag känner ändå haft råd med mer än jag. Min tes är att möjligheten att bara polis beror på stöd från tredje part.
Dom kanske tillhör ligan som borde vara med på lyxfällan eller som du skriver i TS, nära å kära skjuter till. Eller så kanske dom inte är så laglydiga bara för att man är farbror blå..
Citera
Igår, 06:19
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Knappast. En poliskommissarie har ingen vanlig lön just därför dom inte är vanlig polis. En kvinnlig poliskommissarie tjänar förmodligen det dubbla gentemot dig.
Citera
Igår, 06:44
Medlem
De nallar från beslagen, stålar från tillslag, sen får de jävlas med folk och känna en makt som de annars inte skulle haft. Pluspoäng för att man får bära vapen dessutom.
Citera
Igår, 06:51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag tror inte de är de sämst betalda men det måste vara ett vidrigt jobb. Antingen gillar man att spela storebror eller så blir man hunsad av kriminella dagarna i ända…

Men vi måste ja siffror och något att jämföra med för att veta om de är dåligt betalda. Jag tror dessutom inte någon vill bli polis pga lönen. Jag skulle inte vilja bli det iallafall. Skulle tro att brandmän har sämre betalt!

De tjänar väl som andra i kommunala eftergymnasieutbildningsjobb (långt och nytt ord saol nästa)!
Citera
Igår, 06:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

1. Högskoleutbildningar är gratis.
2. Poliser får hela eller delar av studieskulden avskriven.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in