Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Sen fick hon ett psykiskt sammanbrott efteråt, helt orelaterat till vad han gjort - utan från ogrundade skamkänslor. Hennes girl-crew övertygade sedan henne att hon absolut inte hade något ansvar, utan det är bara hemska män som utnyttjat henne.
För att han ska vara skyldig ska det vara bortom rimligt tvivel.
Och det finns rimligen en betydande risk att hennes psyke spelat henne ett spratt.
Man kan spekulera hur man vill. Bevisläget är såpass tunnsått att det är skulle kunna bli utgångspunkt för åtminstone tio olika, sinsemellan motsägelsefulla personporträtt. Och domen kommer därför bygga på projektion, retorik och förmåga att skapa inlevelse. Faktum är hur jag själv kan se rättegången framför mig: tomma hålögda karikatyrer till tjänstemän, krokodiltårar och dålig stämning. Fantasilandet.
Men detta om detta, faktum är att det tjejcrew du pratar om finns på riktigt. Jag har mött många såna som med stora ögon säger sig "förstå". Och jag begriper att det skulle kunna vara ett opium för en person som är på fel plats i livet att höra att man har rätt, är en ängel. I ett trollslag ger man upp sin agens mot att slippa ta hand om sitt stökiga liv för ett ögonblick.