Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Jag har hela tiden utgått från den inställningen du hade från början, nämligen den biologiska, där du orerade om "invasionen" av spermier. Jag kontrade då med att virus är att likställas. Med detta i åtanke så har jag rätt och du fel!
Försök nu dra dig till minnes ditt ursprungliga svar och inställning. Att du nu ändrat riktning är inte mitt fel...
Försök att fatta detta enkla nu:
1. Hon ville inte ha vaginalt sex utan kondom, vilket han visste om. Han hade vaginalt sex med henne ändå, mot hennes vilja och sprutade in cirka 150 miljoner spermier i henne (med risk att göra henne gravid och mot hennes vilja), allt detta utan hennes samtycke = våldtäkt. Strafflängd mellan 3-10 år.
2. Ett helt
frivilligt samlag från början till slut, där båda parter samtycker från början till slut =
inte våldtäkt.
Men om någon av parterna har en anmälningspliktig könssjukdom, som denna vet om, men inte upplyser sin sexpartner om och de ligger med varandra utan skydd, så har personen med könssjukdomen utsatt sin sexpartner för risk att få könssjukdomen. Detta är = grov misshandel. Strafflängd mellan 1-10 år.
Så ser det ut rent juridisk. Och jag, till skillnad från dig, anser att det är logiskt och rimligt att det ser ut så.