Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Skriver i princip aldrig på Facebook även om jag har ett konto där. Kan ibland läsa, men när man ser hur det allt för ofta fullständigt spårar ur, nej tack, det ger mig inte ett skit.
Nog för att Flashback ibland kan bli sandlåda men jag tycker nog debattklimatet blivit bättre och är bättre här än på Facebook.
Framförallt är det lite mer intelligenta diskussioner på en högre nivå här än på diskussonsgrupper på Facebook. Vissa i tråden snackar om känslostyrda vänstermänniskor, men när det gäller Facebook och t.ex. politiska diskussionsgrupper där skulle jag nog påstå att det är ytterhöger- och SD-folket som är de mest känslostyrda och som inte kan bete sig. "Skolboksexemplet" på det var väl Makströms grupp "Stå upp för Sverige" inför valet 2018, där Markström blev åtalad för kommentarer som skrivits i gruppen.
För övrigt lutar jag åt att ett långvarigt skärmberoende och beroende av sociala medier triggar olika känslor hos folk, inte minst upprördhet och ilska, man påverkas på ett mer banalt sätt av vad folk skriver på nätet än om man pratar med någon öga mot öga.