2026-07-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Haha som jag sa….nu ska hon dra höften hela vägen till ortopeden. För en som säger sig misstro vården använder hon den ofta 😝
Exakt 😂
Citera
2026-07-01, 19:55
Medlem
Citat:
Haha som jag sa….nu ska hon dra höften hela vägen till ortopeden. För en som säger sig misstro vården använder hon den ofta 😝

Hon utnyttjar den. Ont i höften i ett par veckor som överviktig 4-barns mamma är inget man direkt går till sjukvården med. Man behöver absolut ingen röntgen direkt heller. Men har hon ändå fått det ska hon väl prisa gud, eller sjukvården, istället för att klaga hela tiden.

Hon går och har så ont. Men hon klarar ju av att gå och göra massa saker. Hon verkar alltså inte så påverkad för då börjar man inte orka göra saker.
Citera
2026-07-01, 20:03
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Orkar inte se dessa kesoplättarna. De ser så äckliga så man spyr.

Det roliga är att hon tror dom är nyttiga 😅😅😅
Den mängden smör hon heller ner i pannan är mer smör än man ska äta på en vecka. Bara frukosten blir mer än halva dagsintaget.
Citera
2026-07-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Det roliga är att hon tror dom är nyttiga 😅😅😅
Den mängden smör hon heller ner i pannan är mer smör än man ska äta på en vecka. Bara frukosten blir mer än halva dagsintaget.

Fett är inte farligt. Det mättar. Så äter man inte annat skit. Men ska man gå ner i vikt är ju många kalorier från fettet onödigt. Men plättarna är nyttiga och lågkolhydrat vilket är jättebra vid övervikt.
Jag tycker de är väldigt goda och smakar som vanliga plättar men utan mjöl.

Såg ni förresten i förra eller förrförra videon där de köpt ”lite chips” - 3 stora chipspåsar på bordet.
Idag 2 stora Pringlesburkar.

Vem äter så mycket chips? Lilla ungen garanterat (tyvärr) men säkert de vuxna också.

Det funkar inte att äta nyttigt till frukost och lunch tex och sen trycka i sig massa chips om man ska gå ner i vikt. Håll chipsen till lördagen liksom så kommer viktnedgången funka.
Citera
2026-07-01, 20:09
Medlem
Fattar inte att hon inte heller fattar att hennes kesoplättar går sönder för hon har vanlig keso. Antingen mixar man vanlig keso eller kör den där keso crushed (redan mixad). Klart plättarna inte håller ihop när osten är i stora bitar/korn. och det står i alla recept så varför följer hon inte bara recepten?
Citera
2026-07-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Fattar inte att hon inte heller fattar att hennes kesoplättar går sönder för hon har vanlig keso. Antingen mixar man vanlig keso eller kör den där keso crushed (redan mixad). Klart plättarna inte håller ihop när osten är i stora bitar/korn. och det står i alla recept så varför följer hon inte bara recepten?

För att hon är snål, mixad keso har ett högre kilopris och för lat för att mixa.
Citera
2026-07-01, 20:17
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Fett är inte farligt. Det mättar. Så äter man inte annat skit. Men ska man gå ner i vikt är ju många kalorier från fettet onödigt. Men plättarna är nyttiga och lågkolhydrat vilket är jättebra vid övervikt.
Jag tycker de är väldigt goda och smakar som vanliga plättar men utan mjöl.

Såg ni förresten i förra eller förrförra videon där de köpt ”lite chips” - 3 stora chipspåsar på bordet.
Idag 2 stora Pringlesburkar.

Vem äter så mycket chips? Lilla ungen garanterat (tyvärr) men säkert de vuxna också.

Det funkar inte att äta nyttigt till frukost och lunch tex och sen trycka i sig massa chips om man ska gå ner i vikt. Håll chipsen till lördagen liksom så kommer viktnedgången funka.
100g smör är 750 kcal. Tror det var typ den mängden hon använde. Hennes kcal ska ligga på runt 1800-2000 kcal per dag. Ska hon gå ner i vikt måste hon komma ner på runt 1500 kcal. Jag är som en uppslagsbok när det gäller kcal. Har varit med i Viktväktarna 😅
Citera
2026-07-01, 20:19
Medlem
Citat:
För att hon är snål, mixad keso har ett högre kilopris och för lat för att mixa.

Hehe jag är också för snål för det. Men liksom herregud, ta dig tiden eller laga något annat som blir gott.
Citera
2026-07-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
100g smör är 750 kcal. Tror det var typ den mängden hon använde. Hennes kcal ska ligga på runt 1800-2000 kcal per dag. Ska hon gå ner i vikt måste hon komma ner på runt 1500 kcal. Jag är som en uppslagsbok när det gäller kcal. Har varit med i Viktväktarna 😅

Jag har gått ner 25 kg med denna diet och kesoplättarna. Man måste ha mycket fett för annars blir det pannkaka av dem. Men man äter ju inte allt fett/alla plättar själv.
Hennes plättar är dock gigantiska just för att hennes smet är klumpig och inte slät som smeten ska vara. Då äter man kanske 4 plättar som vuxen.

Jag menar bara att det är knappast fettet till att steka plättarna som gör henne tjock. Samtidigt som de på några dagar köpt 3 chipspåsar och 2 pringles.
Citera
2026-07-01, 20:23
Medlem
Intressant att mannen som borde betala sina skulder (det är ju företag och människor som blivit utan betalning för uppdrag de utfört) istället handlar saker till Ellie. Köper stövlar, hörde att han skulle köpa något annat till henne också (minns inte vad) och i denna vlogg skulle han köpa någon slags stol till henne.

Fattar att stövlarna inte kostade mycket. Inte heller Mellons begagnade cykel.
Men han borde väl fixa sina skulder först och främst.
Citera
2026-07-01, 20:23
Medlem
Citat:
Hehe jag är också för snål för det. Men liksom herregud, ta dig tiden eller laga något annat som blir gott.

Haha mm jag med men har en fantastiskt bra mixer. 👍
Citera
2026-07-01, 20:26
Medlem
Citat:
Haha mm jag med men har en fantastiskt bra mixer. 👍
Karln hennes måste vara bra lat som vill äta det där. Hade jag varit han hade jag tagit över och fixat frukosten så det blir något gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in