2026-07-01, 13:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draveldravel
Den är nu raderad.
Bara att han raderar kritik borde få folk att tycka att han är oseriös.
Citera
2026-07-01, 16:39
Medlem
Jagarjagarens avatar
Hmm. Verkar gå sådär för Hexatronic idag...

Vet någon om han använde det ökade låneutrymmet i måndagens exceptionella uppgång - och om han i så fall blev överbelånad idag?
Citera
2026-07-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Hmm. Verkar gå sådär för Hexatronic idag...

Vet någon om han använde det ökade låneutrymmet i måndagens exceptionella uppgång - och om han i så fall blev överbelånad idag?

Han rapporterade inga affärer, så tror inte han gjorde något då.
Citera
2026-07-01, 18:46
Medlem
AA slinter med tungan när han hälsar välkommen till dagens medlemsfilm. "Första filmen efter prishöjningen. Att du då är här är otroligt...... fint" Ja det är väl mer otroligt än fint att man är på plats

AA är -229K idag.

AA hade 77K i tillgängligt belåningsutrymme i företagsporf. Han köpte då 100st Nvidia för ca 200K kr. Efter det har han fortf 77K i tillgängligt belåningsutrymme. AA är som ett barn på julafton. Belåning är magiskt. Är han pojken med guldbyxor? Har han uppfunnit en egen pengamaskin?

Belåningsvärdet på nvidia är 70% men AA får 80% pga det sk utvidgade belåningsvärdet.

AA vet inte exakt hur detaljerna i belåning fungerar. Det viktigaste för AA är ATT belåningen funkar o det finns pengar tillgängligt när AA behöver det

Företagsportf består av sex aktier. Enbart två på plus AMD o Hexatronic.
Citera
2026-07-01, 19:58
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA slinter med tungan när han hälsar välkommen till dagens medlemsfilm. "Första filmen efter prishöjningen. Att du då är här är otroligt...... fint" Ja det är väl mer otroligt än fint att man är på plats

AA är -229K idag.

AA hade 77K i tillgängligt belåningsutrymme i företagsporf. Han köpte då 100st Nvidia för ca 200K kr. Efter det har han fortf 77K i tillgängligt belåningsutrymme. AA är som ett barn på julafton. Belåning är magiskt. Är han pojken med guldbyxor? Har han uppfunnit en egen pengamaskin?

Belåningsvärdet på nvidia är 70% men AA får 80% pga det sk utvidgade belåningsvärdet.

AA vet inte exakt hur detaljerna i belåning fungerar. Det viktigaste för AA är ATT belåningen funkar o det finns pengar tillgängligt när AA behöver det

Företagsportf består av sex aktier. Enbart två på plus AMD o Hexatronic.

Rapportera gärna tillbaka hit hur många visningar han har på medlemsfilmerna. Så vet vi hur många medlemmar han har efter höjning.
Citera
2026-07-01, 20:14
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:

Det här är… förvånande. Jag trodde att om det funnes NÅN som kunde ALLT om belåningsregler vore det AA. :-)
Citera
2026-07-01, 22:09
Medlem
jack.danielss avatar
Både Hexan och AMD rasade idag, kanske blir svettigt i bastun i natt? Eller är han ute i sin rullande jotob studio?
Jag har bägge, men i mindre slattar, så nedgången tar jag med ro! Men med hans storlek på innehavet och en hävstång på x2-3? Så blir det nog kännbart!
Citera
2026-07-01, 22:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Både Hexan och AMD rasade idag, kanske blir svettigt i bastun i natt? Eller är han ute i sin rullande jotob studio?
Jag har bägge, men i mindre slattar, så nedgången tar jag med ro! Men med hans storlek på innehavet och en hävstång på x2-3? Så blir det nog kännbart!
Den åker ju upp och ner som en jojo. Säkert upp i morgon.
Citera
2026-07-02, 11:38
Medlem
Citat:
Jag valde att avsluta mitt 99kr-abonnemang för någon vecka sedan när det skulle förnyas o teckna 299kr redan då istället. Så jag vet inte vad de som har 99kr abonemang idag har fått för besked idag.

Är kvar ett tag till, vi får se hur länge. Dock dyker det alltid upp något i AAs värld som man vill veta hur han ska lösa.

Du gör mänskligheten en stor tjänst! Du är en sann hjälte!
Citera
2026-07-02, 12:39
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Kul kommentar på senaste gratisvideo om den sk stockpickingportföljen eller surdeg portfölj som vi kallar den.
Var någon som skriver att han uppmanar alla att tänka själva, men ta rygg på den portföljen. Och att den gått riktigt dåligt sen starten 😁.
Vi får se hur länge den kommentering blir kvar, speciellt nu när han tigger nya medlemmar..
Inte bra med dålig reklam?
AA borde problematisera hur svårt det är att hitta bästa aktierna. Av sju aktier i surdegsportföljen är sex katastrofer. Lärdomen är självklart att man ska diversifiera. det borde AA utveckla.

Det går att skapa jämförelseindex som fff läser bibeln. AA hävdar att han sedan jan 2025 nått +179% och krossat index. Men, bara som ett räkneexempe kun de han ha satsat på på Nordnets indexfond Sverige. Den kan belånas till 85%, diversifierar AA med några andra indexfonder på andra marknader kan han kanske belåna till 90%. En sådan belåning tycker jag är helt galen, men det skulle ge ungefär samma avkastning som AA uppger han nått.
Citera
2026-07-02, 20:46
Medlem
Jagarjagarens avatar
Hmm. Intrum öppnade på 3,60 idag men har fallit igen, ner till 3,38… Inga jättesummor, alltså - men det är ändå typ 40 tusen eller så. Plus hävstångseffekten. Det blir snabbt mycket pengar när det går utför - med så hög belåning…
Citera
Igår, 00:27
Medlem
Pungkrockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
AA borde problematisera hur svårt det är att hitta bästa aktierna. Av sju aktier i surdegsportföljen är sex katastrofer. Lärdomen är självklart att man ska diversifiera. det borde AA utveckla.

Det går att skapa jämförelseindex som fff läser bibeln. AA hävdar att han sedan jan 2025 nått +179% och krossat index. Men, bara som ett räkneexempe kun de han ha satsat på på Nordnets indexfond Sverige. Den kan belånas till 85%, diversifierar AA med några andra indexfonder på andra marknader kan han kanske belåna till 90%. En sådan belåning tycker jag är helt galen, men det skulle ge ungefär samma avkastning som AA uppger han nått.

Med mindre risk. Om vi får ett startdatum kan vi räkna ut det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in