2026-07-01, 09:01
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Dagen är här, prishöjningen genomfördes från bastun under natten till idag. Men indexkrossaren, börsgudens chef, den arbetsfria miljonären är stressad. Att vara 12x bättre än index de senaste 18 månaderna betalar inga räntor, bensin till moppen eller coca-cola. Stålarna måste in. Det är NU man ska bli medlem. Varför? AA kommer inte driva sin medlemskanal för alltid - eftersom han någon gång kommer dö AA verkar påtagligt stressad och pressad.

AI sammanfattar filmen
I ett minst sagt storslaget tal, där lanseringen av hans nya medlemskanal jämställs med både den industriella revolutionen och internets genombrott, förklarar ”Aktieanalytikern” Joakim Fagerberg hur man undviker det trista "indexträsket". Genom att höja prenumerationspriset från 99 kr till 299 kr i månaden vill han nu inspirera en exklusiv klubb att nå samma hisnande avkastning som han själv påstår sig ha (179 % på ett och ett halvt år).

Syftet är att frigöra tid så att följarna, precis som han själv de senaste fem åren, ska kunna slippa lönearbete och istället köra vattenskoter och moped hela dagarna. Ett viktigt förbehåll ges dock: du ska absolut inte kopiera vad han gör, för då lär du dig ingenting.

AI Kommentar
Det är rörande att en investerare som krossar börsen så hårt att han inte behövt jobba på fem år ändå väljer att osjälviskt ställa sig "i mänsklighetens tjänst" – åtminstone för den del av mänskligheten som kan tänka sig att betala 299 kronor i månaden. Att rakt ut konstatera att man är "fullkomligt unik och jävligt bra" är en säljpitch som kräver ett självförtroende som förmodligen slår börsindex med hästlängder.

Den verkliga genialiteten i Fagerbergs affärsmodell ligger dock i hans vackra brasklapp: han vill absolut inte att du ska kopiera hans aktieköp. Detta är en oerhört elegant livlina för den dag en inspirerad prenumerant råkar krossa sin egen plånbok snarare än index. Den 1 juli 2026 kanske inte kommer att ristas in i världshistorien riktigt på det sätt som Fagerberg profeterar, men som ofrivillig komedi ligger avkastningen redan på plus.

Hur många medlemmar har han på YouTube just nu på första dagen?
Citera
2026-07-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Hur många medlemmar har han på YouTube just nu på första dagen?

Han hade 530 totalt på YT o Paeteron i måndags. Vi kommer sannolikt få vänta ett tag på hur det många som blir kvar. OM inte prishöjningen blir en succe o de flesta stannar. Då lär vi få höra det
Citera
2026-07-01, 09:21
Medlem
Citat:
Han hade 530 totalt på YT o Paeteron i måndags. Vi kommer sannolikt få vänta ett tag på hur det många som blir kvar. OM inte prishöjningen blir en succe o de flesta stannar. Då lär vi få höra det

Men du har aktivt behövt bekräfta att vara kvar? Och har beloppet dragits idag? Du tar verkligen en stor en för laget må jag säga.
Citera
2026-07-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Men du har aktivt behövt bekräfta att vara kvar? Och har beloppet dragits idag? Du tar verkligen en stor en för laget må jag säga.

Jag valde att avsluta mitt 99kr-abonnemang för någon vecka sedan när det skulle förnyas o teckna 299kr redan då istället. Så jag vet inte vad de som har 99kr abonemang idag har fått för besked idag.

Är kvar ett tag till, vi får se hur länge. Dock dyker det alltid upp något i AAs värld som man vill veta hur han ska lösa.
Citera
2026-07-01, 10:21
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Jag valde att avsluta mitt 99kr-abonnemang för någon vecka sedan när det skulle förnyas o teckna 299kr redan då istället. Så jag vet inte vad de som har 99kr abonemang idag har fått för besked idag.

Är kvar ett tag till, vi får se hur länge. Dock dyker det alltid upp något i AAs värld som man vill veta hur han ska lösa.

Jag skulle aldrig sponsra den där filuren.
Citera
2026-07-01, 11:33
Medlem
Citat:

Kul kommentar på senaste gratisvideo om den sk stockpickingportföljen eller surdeg portfölj som vi kallar den.
Var någon som skriver att han uppmanar alla att tänka själva, men ta rygg på den portföljen. Och att den gått riktigt dåligt sen starten 😁.
Vi får se hur länge den kommentering blir kvar, speciellt nu när han tigger nya medlemmar..
Inte bra med dålig reklam?
Citera
2026-07-01, 11:35
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Jag tror att Patreon fungerar så att det finns en betalningsdag som kan vara vilken som helst av månadens 31 dagar. Det nya priset gäller från den betalningsdagen. Så det är först i slutet av juli som prishöjningen slagit igenom fullt.
YT däremot tvingar fram nya avtal som gäller från 1 juli. Så det borde redan vara klart för AA hur många YT-prenumeranter han har.
Citera
2026-07-01, 11:40
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Kul kommentar på senaste gratisvideo om den sk stockpickingportföljen eller surdeg portfölj som vi kallar den.
Var någon som skriver att han uppmanar alla att tänka själva, men ta rygg på den portföljen. Och att den gått riktigt dåligt sen starten 😁.
Vi får se hur länge den kommentering blir kvar, speciellt nu när han tigger nya medlemmar..
Här är konversationen i "Vägen till ditt drömliv"

@Anonymmynona-u5i
för 3 timmar sedan
Du säger du vill inspirera o alla ska tänka själv. Men du har gett oss medlemmar ETT råd - att följa den sk stockpickingportföljen. Den är väl -50% sedan du gav det rådet? Allt annat du gör säger du ju att man inte ska följa. Men just nu det rådet gav du och det vågar du inte följa upp varken bland medlemmar eller öppet. Eller är tanken att den portföljen ska göra en rikast på kyrkogården?

@lljkl9294

för 3 timmar sedan
Tanken är nog att du ska tänka själv. Jag tänker i alla fall bli fattigast på kyrkogården.

@Anonymmynona-u5i
för 2 timmar sedan
@lljkl9294 Budskapet var att vill du tjäna pengar på börsen men inte analysera själv är MITT (Joakims) råd att följa stockpickingportföljen. Den är en katastrof. En del aktier i den är -70% sedan Joakim köpte dem. Nu är en aktie på plus, resten på ordentlgit minus. En indexfond hade varit mycket bättre!
Citera
2026-07-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Här är konversationen i "Vägen till ditt drömliv"

@Anonymmynona-u5i
för 3 timmar sedan
Du säger du vill inspirera o alla ska tänka själv. Men du har gett oss medlemmar ETT råd - att följa den sk stockpickingportföljen. Den är väl -50% sedan du gav det rådet? Allt annat du gör säger du ju att man inte ska följa. Men just nu det rådet gav du och det vågar du inte följa upp varken bland medlemmar eller öppet. Eller är tanken att den portföljen ska göra en rikast på kyrkogården?

@lljkl9294

för 3 timmar sedan
Tanken är nog att du ska tänka själv. Jag tänker i alla fall bli fattigast på kyrkogården.

@Anonymmynona-u5i
för 2 timmar sedan
@lljkl9294 Budskapet var att vill du tjäna pengar på börsen men inte analysera själv är MITT (Joakims) råd att följa stockpickingportföljen. Den är en katastrof. En del aktier i den är -70% sedan Joakim köpte dem. Nu är en aktie på plus, resten på ordentlgit minus. En indexfond hade varit mycket bättre!
Det där med indexfond blir jobbigt att läsa för han när han vaknar i em🤩.
Han som alltid krossar index
Citera
2026-07-01, 13:31
Medlem
Hur många är avis - hur många anser att han är framgångrik - inom pengar - inom damrelation?

Det är väl rätt misslyckat om man som man närmar sig 40 o har en dam som är minst 5 år äldre-
vad tycker lolitadiggande flashbackarna.

Fordon; han o bolaget har ett knippe bilar - han kan inte köra med alla på en gång.

Hur många står varmt inomhus? Om inte kommer de att förstöras av tidens tand istället för körslitage

Han är dock framgångsrik genom att han bor juste o relativt stort i köpebostad centralt
Senast redigerad av SC430 2026-07-01 kl. 13:35.
Citera
2026-07-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74

Den är nu raderad.
Citera
2026-07-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draveldravel
Den är nu raderad.
Ja det var bara en tidsfråga 😁
Men här kan han inte radera inlägg iallafall!
Undrar förresten om han sagt nåt om mer om oss idioter på looserwille nåt mer?
Han skulle ju stämma några av oss för förtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in