2026-07-01, 12:57
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är det våldtäkt att spruta i en kvinna mot hennes vilja? Om ja, vad är skillnaden - varför är inte detta våldtäkt?
Den vedertagna betydelsen av benämningen ”våldtäkt” i västvärlden, är att tvinga till sig samlag med någon medelst våld eller hot om våld.

Det blir naturligtvis lite konstigt när personerna redan har samlag, som ej skett emot någons vilja, men ena parten antingen ångrar sig, eller något inträffar under akten som ena parten motsätter sig.
Citera
2026-07-01, 12:59
Medlem
Citat:
Denna fråga, nedan, som du undvikit att svara på sedan igår...

Nej, det är inte våldtäkt. Varför inte? Jo, för att de har ett frivilligt samlag med kondom. Där varje del av själva akten har samtycke.

i fallet denna tråd handlar om. Så finns det en del av själva akten som det verkligen inte finns samtycke till: delen där han kommer i hennes vagina utan kondom. Denna del hade han verkligen inte samtycke till = våldtäkt.
Citera
2026-07-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det du beskriver är tydligt en våldtäkt.

Nej, du antar att hon sa nej - det gjorde hon inte.
De hade två motstående åsikter, och hon hade sex FRIVILLIGT utan kondom.
Citera
2026-07-01, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej. Det finns inget ljugförbud vid sex. Hon måste avbryta samlaget om hon inte längre ger samtycke till det. Det är ingen annans ansvar.

Hennes vilja? Om man har samlag med en man oskyddat så är det en naturlig del av samlaget och en given risk att han kommer i henne. Det är manlig biologi och inget brott eller konstigt.
Att ljuga om att han använder kondom när kravet för sex är kondom då har han inte sex med henne under samtycke.
Likadant om han inte får tömma i henne och ändå gör det finns inget samtycke.
Svårt att förstå enkla instruktioner?
Citera
2026-07-01, 13:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Begriper du inte det själv?

Varför dra det till ytterligheter som inte har med fallet att göra?

Det var du som hoppade in och frågade mig - nej, jag begriper inte, kan du vara så snäll och förklara detta för lilla, okunniga mig? Det har i en vidare fråga visst med fallet att göra, då det visar på mångens dubbelmoral...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Nu är det relationen, snarare är agerandet, som avses.
Om en person, med vilken man har en relation, envisas att utföra en handling man är obekväm med, så är det naturliga förfarandet att avsluta relationen, instället för att belasta rättsväsendet med dumheter.

Både du och jag vet mycket väl att en ovälkommen kindpuss kan anses vara ett övergrepp i feminismens Sverige. Om det utförs av en man mot en kvinna.

Ja, hon gjorde ju det också. Avslutade relationen med honom via textmeddelande och blockerade honom. Efter att han hade våldtagit henne. Men du tycker att hon skulle ha varit synsk och avslutat relationen med honom innan våldtäkten?

Nej, ingen har någonsin klagat över kindpuss. Du tänker nog på incidenten där en kvinna anmälde en man som kysste henne på munnen. Mot hennes vilja. Munnen är för många ett mer intimt område, än vad kinden är.

Och fortsatt kan du inte jämföra en kindpuss som är ovälkommen med att någon sprutar cirka 150 miljoner spermier i en kvinnas vagina, utan kondom och utan hennes samtycke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs igen och försök förstå vad du läser:

Kravet på kondom fanns innan samlaget. Han har själv i förhör tagit upp det, men säger i förhör att han trodde att hon krävde kondom för att skydda honom, då hon hade haft sex med en annan man.

Så han var medveten om kravet på kondom. Men verkar ha tolkat det lite på sitt eget vis och på något vis omvandlat det hela till att det ändå inte behövdes kondom (min tolkning, eftersom han ju inte använde kondom, trots att han visste att hon krävde det).

Därtill har han sprutat i hennes vagina, utan kondom, mot hennes vilja. Vilket är = våldtäkt. Struntat i hennes gränser. Och utsatt henne för risk att bli oönskat gravid.

----

Hon hade alltså vid just detta specifika samlag verkligen begärt kondom. Det säger ju även den dömde. Fast han trodde det var för att skydda honom, då hon hade haft sex med en annan man.

Läs vad du själv skrev, hans agerande kan inte vara brottsligt med uppsåt om han hade uppfattningen att kondom var för att hon hade haft sex med någon annan. Det beskrivs som hans val. Inte krav.

Det känns som att hans försvarsadvokat varit värdelös.
Hon blivit borde tillfrågad hade hon haft oskyddad sex med en annan kille, svarade hon "ja"
Och hon får följdfrågan var det därför kondom-frågan kom upp? .... Vad skulle hon svara då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nej, du antar att hon sa nej - det gjorde hon inte.
De hade två motstående åsikter, och hon hade sex FRIVILLIGT utan kondom.
Hennes krav för sex var skyddat sex med kondom. Annars inget sex.
Eftersom han trots det enkla kravet struntade i hennes krav fanns det inget samtycke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Att ljuga om att han använder kondom när kravet för sex är kondom då har han inte sex med henne under samtycke.
Likadant om han inte får tömma i henne och ändå gör det finns inget samtycke.
Svårt att förstå enkla instruktioner?
Ingen som sagt han har ljugit.
Citera
2026-07-01, 13:07
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Den vedertagna betydelsen av benämningen ”våldtäkt” i västvärlden, är att tvinga till sig samlag med någon medelst våld eller hot om våld.

Det blir naturligtvis lite konstigt när personerna redan har samlag, som ej skett emot någons vilja, men ena parten antingen ångrar sig, eller något inträffar under akten som ena parten motsätter sig.

Precis - makabert, för att uttrycka det milt...
Citera
2026-07-01, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ingen som sagt han har ljugit.
Han förstod att kondom var kravet men valde ändå att stoppade in den i henne utan kondom.
Noll respekt och helt mot hennes krav.
Citera
2026-07-01, 13:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Det var du som hoppade in och frågade mig - nej, jag begriper inte, kan du vara så snäll och förklara detta för lilla, okunniga mig? Det har i en vidare fråga visst med fallet att göra, då det visar på mångens dubbelmoral...
Jag hoppar eftersom jag inte anser att det är jämförbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in