2026-07-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkentrappappapp
Ute som i de där omtalade folkparkerna med 20års gräns?
Nej. Jag tror inte MZs utekvällar består av att hänga i de få folkparker som finns kvar. Oavsett åldersgräns.
Citera
2026-07-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det där med försörjning är nog en lite prekär situation för MånsPetter. Han har säkerligen en del undanstoppat i madrassen från artistkarriären. Frågan är om han har så mycket att det räcker för att upprätthålla livsstilen han är van med resten av livet? Karriären som entertainer har ju utan tvekan tvärnitat, vilket innebär att intäkterna har sinat.

Nu kommer hans trogna anhängarskara att ropa ”de prisvinnande vinerna” i kör. Men sanningen om dessa är att MånsPetter aldrig har pressat en druva eller buteljerat en flaska. Hans bidrag har varit bokstäverna MZ på etiketter på viner som andra producerat. Men utan karriären så förlorar namnet sitt värde, vem vill då betala för att få ha bokstäverna MZ på flaskor och boxar, när ingen längre vet vem det är?

Han kan knappast försörja sig de kommande 40-50 åren som jägare eller genom att flyga Cessna. Så vad återstår?
Det "fina" med det här är ju just att han inte längre behöver upprätta livsstilen han är van vid. Han har ju vittnat om hur oerhört dyr familjen var att "dra runt". Helt själv dessutom. Åtminstone den aspekten måste ju vara en börda som lyfts från axlarna.

Förslag: gå till hans instagram och kika lite när han skördar och pressar och buteljerar vin.

Tja, vad återstår? Förutom sina egna är han även delägare i några bolag. Bla Meds apotek, Henri Loyd och några med J. Björkman. Han har sin vingård, sin vinbar och sitt café.
Bara räntan på vinsten av de nyss genomförda försäljningarna ger en del OCH han kommer ju alltid få royalties.

Glöm inte heller att om han inte kan arbeta så skall, enligt äktenskapsförordet, Ciara betala underhåll.
Citera
2026-07-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det "fina" med det här är ju just att han inte längre behöver upprätta livsstilen han är van vid. Han har ju vittnat om hur oerhört dyr familjen var att "dra runt". Helt själv dessutom. Åtminstone den aspekten måste ju vara en börda som lyfts från axlarna.

Förslag: gå till hans instagram och kika lite när han skördar och pressar och buteljerar vin.

Tja, vad återstår? Förutom sina egna är han även delägare i några bolag. Bla Meds apotek, Henri Loyd och några med J. Björkman. Han har sin vingård, sin vinbar och sitt café.
Bara räntan på vinsten av de nyss genomförda försäljningarna ger en del OCH han kommer ju alltid få royalties.

Glöm inte heller att om han inte kan arbeta så skall, enligt äktenskapsförordet, Ciara betala underhåll.
Ahaa, det kanske är hans plan att låta Ciara försörja honom och barnen! Det är därför han vägrar göra någonting för att reparera sin karriär och återfå arrangörernas förtroende, han tänker leva på underhållet.

Det finns kanske 10 vingårdar i Sverige med någon lönsamhet, då i kombination med restaurang och boende. MånsPetters hobbyverksamhet är långt ifrån en av dessa. Hans verksamhet samsas storleksmässigt med 100-talet små odlingar som är långt ifrån lönsamma.

Är han delägare i Henri Lloyd?
Citera
2026-07-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ahaa, det kanske är hans plan att låta Ciara försörja honom och barnen! Det är därför han vägrar göra någonting för att reparera sin karriär och återfå arrangörernas förtroende, han tänker leva på underhållet.

Det finns kanske 10 vingårdar i Sverige med någon lönsamhet, då i kombination med restaurang och boende. MånsPetters hobbyverksamhet är långt ifrån en av dessa. Hans verksamhet samsas storleksmässigt med 100-talet små odlingar som är långt ifrån lönsamma.

Är han delägare i Henri Lloyd?
Det märks tydligt att du inte har någon som helst aning om vilken slags person och karaktär som utgör MZ.

Han har en uttalad ambition med vingården. Och vem har sagt att den inte skall kombineras med exempelvis restaurang och boende?
Citera
2026-07-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det märks tydligt att du inte har någon som helst aning om vilken slags person och karaktär som utgör MZ.

Han har en uttalad ambition med vingården. Och vem har sagt att den inte skall kombineras med exempelvis restaurang och boende?
Jodå, jag har en aning. Det är en sorts karaktär som beklagar sig i domstolen på hur mycket hans familj kostat att ”dra runt”. Jag har sett storleken på vingården och det finns inte en kvadratmeter att utveckla något annat där. Det är en långsmal remsa som skulle passa bra som ett gäng tennisbanor i rad.
Citera
2026-07-01, 14:46
Medlem
Synd att det skulle bli så här sett ur hans synvinkel så klart . Men jag tycker det är så skönt att slippa se honom i var o vartannat tvprg. Det blev för mkt. Nästan i Wahlgrens nivå
Citera
2026-07-01, 17:30
Medlem
Citat:
Jodå, jag har en aning. Det är en sorts karaktär som beklagar sig i domstolen på hur mycket hans familj kostat att ”dra runt”. Jag har sett storleken på vingården och det finns inte en kvadratmeter att utveckla något annat där. Det är en långsmal remsa som skulle passa bra som ett gäng tennisbanor i rad.

Vi lever i ett samhälle där kvinnor och män har lika rättigheter och skyldigheter. CJ marknadsförs som en modern, oberoende och kapabel kvinna. Under hela förhållandet på nästan 9 år finansierade MZ deras liv. Jag ser ingen anledning till varför CJ inte tar över den ekonomiska delen nu....Jag upprepar återigen att CJ själv uppgav i rätten att hon tjänar 100 000 pund om året....Så jag ser inget problem med varför CJ inte till exempel under de kommande 5 åren skulle betala MZ underhåll, betala alla utgifter för familjens liv i Oxshott.....MZ kan köpa skoluniformer...Så låt oss börja med det omedelbara problemet: har CJ reparerat simbassängen?
Citera
2026-07-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Vi lever i ett samhälle där kvinnor och män har lika rättigheter och skyldigheter. CJ marknadsförs som en modern, oberoende och kapabel kvinna. Under hela förhållandet på nästan 9 år finansierade MZ deras liv. Jag ser ingen anledning till varför CJ inte tar över den ekonomiska delen nu....Jag upprepar återigen att CJ själv uppgav i rätten att hon tjänar 100 000 pund om året....Så jag ser inget problem med varför CJ inte till exempel under de kommande 5 åren skulle betala MZ underhåll, betala alla utgifter för familjens liv i Oxshott.....MZ kan köpa skoluniformer...Så låt oss börja med det omedelbara problemet: har CJ reparerat simbassängen?
Om hennes simbassäng är ett stort problem för dig så får du väl ta reda på det. Du kanske kan starta en tråd på Flashback?

Den här tråden heter Allt skvaller om Måns Zelmerlöw, jag är mer intresserad av skvaller om honom.
Citera
2026-07-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej jag tycker inte att materiella värden är viktigt.
Men för att vara en sådan misslyckad usling som ligger o sover hela dagen (enligt er) så måste MZ iallafall ha haft vissa talanger.
Eller har all rikedom bara fallit över honom medans han låg och drog sig hela dagen efter att ha festat hela natten. Tror du det?
Eller beror det kanske på flit, talang, kreativitet och hårt arbete?
Sedan har han säkert fått stöd av föräldrarna att starta upp del projekt. Men det är MZ eget arbete och engagemang som jag menar.

EDIT: Jag vet inget om Rikskrim mer än vad han säger och vad han sysselsätter sig med. -Att önska en massa onda saker åt kända människor som på grund av bl.a sjukdom o olyckor har det svårt med karriären. (Obs. Inte Runar Sörgard.) Det låter i mina öron som skadeglädje som bottnar i avund.
Jag kan inte komma på en bättre anledning än det. När man älskar att peta i folks sår med sina smutsiga fingrar och göra inflammationen större och värre.

Du menar alktså att massa bostäder och miljoner är ett bevis på "flit, talang, kreativitet och hårt arbete". Jag kan informera dig om att det finns många med dessa egenskaper etc som inte har lyxbostäder och miljoner.
Ah, dessa eviga ointelligenta slutsatser och uttalanden från dig!

Och härmed har du också en gång för alla slagit fast att du får gissa och göra antaganden (inklusive negativa), om vem som helst, men ingen får göra det om MZ. I en skvallertråd om densamme!
Så. Nu kan du lägga ner ditt tjat om bevis och fakta och dina anklaganden! Du tycks vara faktaresistent, och du gör skillnad på MZ och andra.
Senast redigerad av vinter-natt7 2026-07-01 kl. 18:08.
Citera
2026-07-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej det har du rätt i. Jag tänkte på Storlondon.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Storlondon

Men jag vill minnas att deras hus ligger i Surrey, precis på gränsen till Storlondon.

Och MZ är inte kriminell. Han har aldrig blivit dömd för ngt brott. Eller känner du till något brott han blivit dömd för?

Som varje normal människa vet finns det otaliga kriminella som inte har domar på sig. Dock kvarhöll han barnen olovligen genom att gömma deras pass.
Som om det skulle behöva upprepas ännu en gång...
(Samt har flera anklagelser mot sig).
Senast redigerad av vinter-natt7 2026-07-01 kl. 18:09.
Citera
2026-07-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Du menar alktså att massa bostäder och miljoner är ett bevis på "flit, talang, kreativitet och hårt arbete". Jag kan informera dig om att det finns många med dessa egenskaper etc som inte har lyxbostäder och miljoner.
Ah, dessa eviga ointelligenta slutsatser och uttalanden från dig!

Och härmed har du också en gång för alla slagit fast att du får gissa och göra antaganden (inklusive negativa), om vem som helst, men ingen får göra det om MZ. I en skvallertråd om densamme!
Så. Nu kan du lägga ner ditt tjat om bevis och fakta och dina anklaganden! Du tycks vara faktaresistent, och du gör skillnad på MZ och andra.
Man får recensera vad MZ, (CJ och CL) själv uttalar. Då är de själv källan.
Jag glömde lägga till att källan var Rikskrim själv. Så vad hen säger i sina trådar är inte ett antagande.
Och hens sysselsättning från morgon till kväll på daglig basis går ju att se här.

Avund var kanske mitt antagande. Att håna kändisar som hamnat i olycka.
Ni är ju några stycken som har det som tidsfördriv och nöje.

EDIT: Det fetade.
Ja, då drar de väl sig hela dagen efter att ha festat hela natten, som ni påstår att MZ gör.
Självklart är det lättare att göra affärer om man först får ihop ett kapital. Det beror oftast på både tur och talang.
Men MZ har ju begåvats med både musikalitet och affärssinne och det är verkligen orättvist!
Jag är så avundsjuk! Sedan får han ihop det med de snyggaste brudarna också! Fan ta honom!
Senast redigerad av ottoplommon 2026-07-01 kl. 18:45.
Citera
2026-07-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Som varje normal människa vet finns det otaliga kriminella som inte har domar på sig. Dock kvarhöll han barnen olovligen genom att gömma deras pass.
Som om det skulle behöva upprepas ännu en gång...
(Samt har flera anklagelser mot sig).
En människa ska ses som oskyldig tills fällande dom fallit.
Den rätten vill du väl själv ha, om du skulle anklagas för bidragsbrott.
Som beror på oförstånd, glömska eller försumlighet.
Dvs när uppsåt inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in