2026-07-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej ett samtyckande samlag blir inte våldtäkt för mannen får utlösning vill hon inte ha säd i sig har hon lika mycket ansvar som han att se till att kondomen är på båda brast i det ansvaret men det är inget brott och denna domen kommer rivas upp,
Är det för mycket begärt att män ansvarar för sina kroppsvätskor och att de inte hamnar på oönskade ställen? För i så fall föreslår jag vuxenblöja.
Citera
2026-07-01, 10:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är det för mycket begärt att män ansvarar för sina kroppsvätskor och att de inte hamnar på oönskade ställen? För i så fall föreslår jag vuxenblöja.

Ja, det är det. Kvinnor idag har alla möjligheter att se till att inte bli gravida, ändå sker det frekvent. Homosexuella kunde genom att ha säkert sex undvika att få HIV, ändå fick de det.

Det är för att vi är människor och gör misstag och för att sex i grund och botten evolutionärt är en handling som syftar till att producera barn. Att lasta män för dessa oplanerade graviditeter är lika dåligt som att lasta kvinnor för dem.

Du skulle aldrig kriminalisera dessa saker eller beskriva kvinnor och bögar som idioter som behöver blöja, men att sjukförklarade, nedvärdera och kriminalisera mäns sexualitet går idag bra.
Citera
2026-07-01, 10:39
Medlem
Citat:
1) kravet på kondom har kommunicerats väldigt tydligt av kvinnan.

Gaaaah! Hur kan du veta det baserat på en sms-konversation som skedde efter?!

Gång på gång samma totalt robotmässiga goddag yxskaft när du och tomatkungen förvränger ord, betydelser på samma sätt som Donald Trump. Finns ni ens på riktigt eller är ni karaktärer i little Britain?!
Citera
2026-07-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, det är det. Kvinnor idag har alla möjligheter att se till att inte bli gravida, ändå sker det frekvent. Homosexuella kunde genom att ha säkert sex undvika att få HIV, ändå fick de det.

Det är för att vi är människor och gör misstag och för att sex i grund och botten evolutionärt är en handling som syftar till att producera barn. Att lasta män för dessa oplanerade graviditeter är lika dåligt som att lasta kvinnor för dem.

Du skulle aldrig kriminalisera dessa saker eller beskriva kvinnor och bögar som idioter som behöver blöja, men att sjukförklarade, nedvärdera och kriminalisera mäns sexualitet går idag bra.
Varför är det för mycket begärt att män ansvarar för sina egna kroppsvätskor?
Citera
2026-07-01, 10:52
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Även det är våldtäkt.
Saker som sker vid en sexakt, som det inte finns samtycke till = våldtäkt.
Med den definitionen vågar jag påstå att de flesta vuxna - både män och kvinnor - gjort sig skyldiga till ”våldtäkt”.

Det är en skymf mot riktiga våldtäktsoffer att urvattna rubriceringen så pass mycket.
Som att kalla ett slag i magen för mord.
Citera
2026-07-01, 10:59
Medlem
Citat:
Om du fått tretusenetthundraelva varianter på att kvinnor försökt förmedla ett budskap i ord utan att du fattat vad de sagt är det antagligen inte kvinnornas kommunikationsförmåga som är problemet.
Menar att de varit otydliga om tretusenetthundraelva saker,
inte att de behövt tjata gånger om EN sak.

Ungefär att ni säger att det vore roligt att åka shoppa kläder,
det ska man tolka in som ett KRAV att vi ska åka shoppa kläder.

Och när ni sagt det som "roligt" tre gånger och det gått några dagar så får man höra att hon tjatat om att vi ska åka handlar kläder men att jag skiter i henne för att vi inte gjort det.

För detta "roligt" skulle ju tolkas som att det var något vi skulle göra asap.

Så funkar "krav" för er, och när man frågar tillbaka varför sa du inte bara att du ville åka handla kläder idag så blir det bara mutter.

Så där var hennes "krav" med.
Citera
2026-07-01, 11:06
Medlem
Citat:

Hon hade sex helt frivilligt hon kunde låtit bli om hon absolut inte ville ha kroppsvätskor i sig eller tagit ansvar för att kondomen var på, ett samtycke kan inte återkallas retroaktivt för att man är missnöjd med någon detalj i sexet det är absurt för oss som inte är radikfeminister är det uppenbart hur absurd denna domen är, blir jag våldtagen om kvinnan ljuger om att hon äter p-piller? Äckliga feminist fitta
Citera
2026-07-01, 11:11
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huffpuff
Jag menar att det känns som att det sitter ett gummiöverdrag på snoppen.
Dildos känns förmodligen olika beroende på material och form.

Är du kvinna så du vet hur det känns att bli penetrerad av en penis med kondom?

Jag kan säga att det inte alls känna att det sitter en kondom på ganska ofta.
Citera
2026-07-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Med den definitionen vågar jag påstå att de flesta vuxna - både män och kvinnor - gjort sig skyldiga till ”våldtäkt”.

Det är en skymf mot riktiga våldtäktsoffer att urvattna rubriceringen så pass mycket.
Som att kalla ett slag i magen för mord.

Nej. Det har inte de flesta gjort. De flesta sprutar inte en kvinnas vagina full, utan kondom mot hennes uttryckliga vilja.
Citera
2026-07-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huffpuff
Jag menar att det känns som att det sitter ett gummiöverdrag på snoppen.
Dildos känns förmodligen olika beroende på material och form.
Men hur känns en kuk med kondom i fittan jämfört med utan kondom då?
Citera
2026-07-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hon hävdar det efteråt men hon samtyckte i stunden till sex utan kondom hon kan som sagt inte återkalla samtycket retroaktivt denna dom kommer aldrig stå sig om den överklagas
Det framgår inte att hon kommit på det i efterhand. Det framgår att kondom var kravet för att gå med på sex.
Citera
2026-07-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helosanbanan
Gaaaah! Hur kan du veta det baserat på en sms-konversation som skedde efter?!

Gång på gång samma totalt robotmässiga goddag yxskaft när du och tomatkungen förvränger ord, betydelser på samma sätt som Donald Trump. Finns ni ens på riktigt eller är ni karaktärer i little Britain?!

Kravet på kondom fanns innan samlaget. Han har själv i förhör tagit upp det, men säger i förhör att han trodde att hon krävde kondom för att skydda honom, då hon hade haft sex med en annan man.

Så han var medveten om kravet på kondom. Men verkar ha tolkat det lite på sitt eget vis och på något vis omvandlat det hela till att det ändå inte behövdes kondom (min tolkning, eftersom han ju inte använde kondom, trots att han visste att hon krävde det).

Därtill har han sprutat i hennes vagina, utan kondom, mot hennes vilja. Vilket är = våldtäkt. Struntat i hennes gränser. Och utsatt henne för risk att bli oönskat gravid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in