Igår, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, hon är inget barn.

Men denna 40-åriga man verkar vara lite av ett "barn". Som vare sig är lyhörd för hennes krav på kondom eller kan stoppa sin ejakulation från att komma i henne.

Heller som han själv skriver:
2024-12-09 23:39: "I'm so so sorry 😢 I think that I am really good at controlling myself and be able to last. But apparently I could come fast too. Should have stopped and cooled down a bit when I felt that I was so horny"
Men du ser ju henne som ett barn. Försvarslös, ansvarslös.
Citera
Igår, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men du ser ju henne som ett barn. Försvarslös, ansvarslös.
Kvinnan tog sitt ansvar genom att tydligt och upprepat kommunicera att hon inte ville ha sex utan kondom.
Mannens ansvar är då att höra och respektera detta krav.
Citera
Igår, 08:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
Till de positioner paret kommer överens om under samlaget
Måste överenskommelsen ske innan ställningen används?
Citera
Igår, 08:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Jag tror säkert det finns kvinnor som gör så. Man ska självklart inte gå med på det. Finns andra saker man kan göra som inte innebär sprut i fittan.
Jo men frågan är ju då ifall du anser att en man som använder kondom fastän kvinnan sagt att hon inte vill att kondom används begår en våldtäkt?
Citera
Igår, 08:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det beror ju på. Villkorade hon kondom av det skälet så finns det ju med i diskussionen.

Det har ingenting att göra med om någon smittat någon och vad det bedöms som.
ja men om det är den springande punkten bör ju en annan brottsrubricering användas
Citera
Igår, 09:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kvinnan tog sitt ansvar genom att tydligt och upprepat kommunicera att hon inte ville ha sex utan kondom.
Mannens ansvar är då att höra och respektera detta krav.

Det kan inte samtidigt finnas ansvar, respekt, ömsesidighet, samspel och samtyckande som det är mannens uppgift vid sex att uppfylla krav.

Hon får väl om han är tveksam eller dålig på att uppfylla krav fundera på om det istället är hon som får ha skydd eller att avstå från att ha sex med honom.
Citera
Igår, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Om kvinnan då har en, eller flera könssjukdomar och ljuger om att hon inte har detta - killen använder ändock kondom under hela samlaget och helt korrekt, för att vara på den "säkra" sidan - mannen smittas ändå av HIV och/eller Kondylom, skall då kvinnan dömas för våldtäkt? Hon har ju invaderat mannen med miljontals, biologiska partiklar (virus) och ljugit om att hon inte har några könssjukdomar...

Det är om det inte finns samtycke till någon del i samlaget/inte samtycke till sex alls etc. Och någon ändå gör detta, mot den andres vilja. Som det är tal om våldtäkt.

Kvinnan ville inte att mannen skulle komma i hennes vagina utan kondom. Han hade inte samtycke till den delen av samlaget. Han gjorde det ändå = våldtäkt.

Metafor:
Du har glatt samlag med en kvinna. Hon vet att du inte vill ha något analt. Inte utan kondom iaf. Men under samlaget så greppar hon tag om en spruta och tar in den i din anal och sputar in en sats sperma där. Mot din vilja. Detta är = våldtäkt. Och jämförbart med det kvinnan var med om. Fast hon var med om det vaginalt, där risken finns att det kan bli oönskad graviditet av hans tilltag att spruta I henne, mot hennes vilja.
Citera
Igår, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Japp jag har också fått klamydia och eftersom man kan återkalla ett samtycke retroaktivt så vill jag nog hävda att hon bröt mot de villkor jag satt upp i huvudet så lås in henne!

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är om det inte finns samtycke till någon del i samlaget/inte samtycke till sex alls etc. Och någon ändå gör detta, mot den andres vilja. Som det är tal om våldtäkt.

Kvinnan ville inte att mannen skulle komma i hennes vagina utan kondom. Han hade inte samtycke till den delen av samlaget. Han gjorde det ändå = våldtäkt.

Metafor:
Du har glatt samlag med en kvinna. Hon vet att du inte vill ha något analt. Inte utan kondom iaf. Men under samlaget så greppar hon tag om en spruta och tar in den i din anal och sputar in en sats sperma där. Mot din vilja. Detta är = våldtäkt. Och jämförbart med det kvinnan var med om. Fast hon var med om det vaginalt, där risken finns att det kan bli oönskad graviditet av hans tilltag att spruta I henne, mot hennes vilja.

Dina metaforer är så jävla tramsiga kvinnan hade sex helt samtyckande men du anser att man ska kunna återkalla samtycket retroaktivt om det finns någon liten detalj i sexet man inte är nöjd med, jag fick klamydia av en tjej mitt villkor för att ha sex var inga könssjukdomar så då har jag blivit våldtagen enligt er radikalfeministers efterblivna logik
Citera
Igår, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det kan inte samtidigt finnas ansvar, respekt, ömsesidighet, samspel och samtyckande som det är mannens uppgift vid sex att uppfylla krav.

Hon får väl om han är tveksam eller dålig på att uppfylla krav fundera på om det istället är hon som får ha skydd eller att avstå från att ha sex med honom.

Precis ett fullständigt normalt frivilligt samlag blir inte våldtäkt för mannen får utlösning på ett sätt kvinnan inte tycker om det är helt absurt och skönt att de flesta ser det,
Citera
Igår, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
ja men om det är den springande punkten bör ju en annan brottsrubricering användas

Ett normalt samtyckande samlag förvandlas inte retroaktivt till våldtäkt för mannen får utlösning på ett sätt som inte passar kvinnan det är absurt, har jag blivit våldtagen om kvinnan får orgasm? Jag kanske inte vill ha hennes kroppsvätskor på mig, denna dom öppnar upp för många absurditeter
Citera
Igår, 09:18
Medlem
Det är inte våldtäkt om kvinnan får orgasm även om jag satt upp som krav i mitt huvud att jag inte vill känna hennes kroppsvätskor på samma sätt kan det självklart aldrig vara våldtäkt för mannen får utlösning under ett frivilligt samlag
Citera
Igår, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hade hon inte samtyckt till sex utan kondom så hade hon inte haft det hon har både känsel och ögon att se med och hon är inte utvecklingsstörd, att horan inte ville köra utan kondom är en uppenbar efterhandskonstruktion i syfte att få skadestånd

Den dömde vet om att han har gjort fel. Han tar initiativ och börjar skriva till henne och be om ursäkt. Han skriver själv i detta meddelande att han borde ha tagit det lungt när han var "så kåt". Han vet om att han har gjort fel, men verkar inte bry sig om kvinnans känslor i detta. Utan Mer vad hans fel har fått för konsekvenser för honom... Han hade ju hoppats på "en lång passionerad natt" med henne. Istället blev han utkörd efter mindre än en halvtimme hos henne, pga. Att han kom I hennes vagina utan kondom och utan samtycke = våldtäkt.

Hon är arg och skriver "hur många gånger har jag sagt till om den där jävla kondomen", typ.

Han betalar iaf. För hennes dagen efter piller. Och hon skriver att hon inte vill ses något ner, att det hela har givit henne mer ångest än hon behöver...

Han kontrar med att han vill ses mer, att han tyckte de hade något fint på g. Hon bryter helt med honom och blockerar honom.

Mannen som genom att spruta I henne utan kondom mot hennes vilja, inte bara våldtog henne genom sitt tilltag. Utan också utsatte henne för betydligt högre risk för oönskad graviditet, när han kom I henne utan kondom.

Men du har som vanligt svårt med den empatiska förmågan, i att leva dig in i kvinnans situation i detta läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in