Citat:
Ursprungligen postat av
Vettefan22
Oja! Totalt hjärndöd och fattar inte själv hur orimligt allt han säger är. Att han sen försöker lägga sig i en konversation hela tiden, är också skumt..
Att bygga en bra konversation handlar om en balans mellan att ställa öppna frågor, lyssna aktivt & dela med sig av egna erfarenheter. Det är nyckeln till att knyta an till nya människor, även ifall man inte delar åsikt.
Att med objektivitet försöka skapa en mer nyanserad bild av ett händelseförlopp (där Tobbe pga kärleksfull behandling & framtidstro nu blivit dömd att bära skammen som en simpel sexualförbrytare) är ibland svårare än vad man kan tro. Alla har sin förutfattade & bestämda mening om vad som har hänt, då det är lättare att flyta med strömmen. Objektivitet är dock viktigt, i synnerhet i känsliga fall som detta, då det innebär att hålla sig till saklighet, opartiskhet & fakta utan att låta personliga åsikter eller känslor färga bedömningen. Det är dessutom en grundpelare för rättssäkerhet.
Det skapar också en stabil grund för professionellt beslutsfattande & bedömning. Ifall Tobbes advokat hade tagit sitt ämbete på allvar, så kanske domen blivit annorlunda & rollerna ombytta
Sedan undrar jag vad som är orimligt i det jag skriver? Att Frk Borderline skulle vara förövare & Tobbe offer?
Då ska jag förklara lite grundläggande psykologi för dig på ett såpass enkelt sätt att tom du kanske kan förstå
Den som i tidigare relation varit utsatt för våld & förtryck (inget osannolikt scenario med tanke på att hon lider av EIPS) internaliserar sitt upplevda trauma & kan omedvetet upprepa mönstret för att återta kontroll, ofta utan att själv förstå sin roll. Mao så tar Frk Borderline själv rollen som förövare genom att insistera på att Tobbe under 3 timmars tid skall förbli hennes objekt, där förnedrande oral kapacitet & fingerfärdighet i kombination med leksaker skall göra honom till den man han (enligt henne) från början borde ha varit
Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Låter som du använder dildos mycket på dig själv.
Mina sexuella preferenser saknar relevans i sammanhanget. Men nej, jag är inte direkt förtjust i dildos. Det finns andra knappar att trycka på ifall du vill få igång mig, sötnos ❤️