2026-07-01, 03:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Gunnar Strömmer visade intresse för Dumpens arbete.
Så nu har också du fått en föreläsning av Dumpen för du har visar dig intresserad. Blandar du inte ihop det att bli föreläst med att bli indoktrinerad?
Citera
2026-07-01, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Så nu har också du fått en föreläsning av Dumpen för du har visar dig intresserad. Blandar du inte ihop det att bli föreläst med att bli indoktrinerad?

Dumpen har föreläst för politiker.
Citera
2026-07-01, 03:42
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Tills det blir tyst på dig eller?

Dumpen kommer fortsätta. De var ju redan en i tråden som påpekade att journalistisk är undantag.
Ditt kioskmongo.

Det är att 85 i GDPR som är journalistiskt undantag ja. Men kriterierna för det är ljusår ifrån dumpen. Men även då ska Gdpr följas.

Läs på. Samt, gör något vettigt med livet. Är helt sjukt att du svarar dygnet runt inom 5 min.
Citera
2026-07-01, 03:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur kan du se Gäddan som ett offer?
Gäddan som har sexchattat, skickat kukbilder och runkvideos till ett barn och därefter tagit sig till mötesplatsen för att utnyttja barnet sexuellt.
Berätta gärna hur Gäddan är ett offer i detta.
"Tagit sig till mötesplatsen för att utnyttja barnet sexuellt" Detta står i Saras utbildningsmaterial som alla fiskare får. Bra du kan läsa.
Sickat kukbilder och runkvideos? De som inte gjort detta blir uthängda ändå.
Citera
2026-07-01, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Ditt kioskmongo.

Det är att 85 i GDPR som är journalistiskt undantag ja. Men kriterierna för det är ljusår ifrån dumpen. Men även då ska Gdpr följas.

Läs på. Samt, gör något vettigt med livet. Är helt sjukt att du svarar dygnet runt inom 5 min.

Vi får väl se, antagligen blir du besviken och blir tyst gissar jag.

Detsamma

Roligt att du investerat så mycket tid i det i alla fall.
Citera
2026-07-01, 03:57
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Vi får väl se, antagligen blir du besviken och blir tyst gissar jag.

Detsamma

Roligt att du investerat så mycket tid i det i alla fall.
Du har ju ingen aning om vad det handlar om ens.

Det kastar helt omkull YF/TGL. Det är en enormt stor grej, men i din värld finns bara Dumpen. Hjelm som hostar dumpen borde va nervös, kan mycket väl bli så att även han dras med i fallet.

Investerat tid? Är ju du som skriver här bokstavligen dygnet runt. Är det ditt jobb?
Citera
2026-07-01, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Du har ju ingen aning om vad det handlar om ens.

Det kastar helt omkull YF/TGL. Det är en enormt stor grej, men i din värld finns bara Dumpen. Hjelm som hostar dumpen borde va nervös, kan mycket väl bli så att även han dras med i fallet.

Investerat tid? Är ju du som skriver här bokstavligen dygnet runt. Är det ditt jobb?

Ja du har ju tjatat om detta i evigheter. Dumpen kommer finnas kvar på ett eller annat sätt.
Blir roligt att se din reaktion dock.
Sedan titta på dig själv du har ju fler inlägg än mig t.om. Och reggad 2025?
Citera
2026-07-01, 04:30
Medlem
Citat:
Jag skrev inte det heller. Om de var riktiga outlaws skulle de väl knappast ha en ansvarig utgivare.
Om gängkriminella kunde ha något likt utgivningsbevis och ansvarig utgivare vilket gav dem rättigheter och försvårade möjligheter till att dömmas skulle de självklart skaffa det.

Vad är din poäng med att Dumpen skaffat sig ett skydd och grovt missbrukar rättigheterna?
Det är mycket svårare att dömas och komplicerar möjligheterna för polis att göra tillslag emot dem.

Alla gånger i veckan skulle någon som vet att de begår ett brott skaffa något sådant. Men i din värld skaffar inte kriminella skottsäkra västar för att skydda sig emot polisens pistoler utan de gör bara riktiga laglydiga människor.

Notera att utgivningsbevis inte är ett måste för media. Det är menat som ett skydd för att media skall kunna granska politiker och makthavare.

Teknisktnsett skulle de kunna göra om sina uthängningar till en sådan grad att de inte skulle kunna dömas även utan detta utgiv.bevis.
Citera
2026-07-01, 08:10
Medlem
Någon som sett något om hur det gått för henne efter senaste operationen?
Citera
2026-07-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Någon som sett något om hur det gått för henne efter senaste operationen?

Allt har gått enligt plan skriver patrik på facebook och läs hela hans text i dumpens grupp och hon ska väckas nu på morgonen
Citera
2026-07-01, 08:26
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Låt mig göra de enkelt för dig. Din åsikt är orelevant eftersom du uppenbart inte klarar av att reglera dina känslor.
I det här landet är man inte skyldig förrens man är dömd. Och vi ska inte ha nån jävla lynchmobb som springer omkring och dömer folk till höger och vänster för att dom inte klarar av att reglera sina känslor när dom blir duperade av en livstilskriminell människa som är ute efter att tjäna pengar.

Fråga dig själv det här. Skulle du vilja sitta inlåst för ett brott du inte har begått? Svaret på den frågan är sannolikt nej. Skulle du i samma ärende vilja få en rättvis rättegång? Svaret på den frågan är sannolikt ja.
VAD ger dig rätten att peka på en annan människa och förneka dom samma sak?

Att de finns vuxna människor som inte klarar av att reglera sina känslor till den grad att dom är beredda att slänga rättsstatens principer åt sidan är för mig helt magiskt.

Du kan sitta och tycka att deras konversation är hur moraliskt klandervärda du än vill. Men det dumpen, du och alla andra idioter som inte klarar av att reglera sina känslor står för är direkt systemhotande, och det gör er fan värre än gäddorna.

(ja jag vet att du är generellt kritisk till dumpen)
Irrelevant menar du va?

Din åsikt räknas! Vi tar till oss av kritiken och arbetar ständigt på att förbättra oss.
Citera
2026-07-01, 08:57
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Tänker du på Dumpens 20-punktersprogram (ledsen om det skall vara 30 punkter)? Ja Sara hade lite synpunkter och drog iväg spam till 30.000 förtroendevalda och responsen var inte att leka med, rena oförskämdheter även om dom flesta politiker inte bemödade sig med att svara. Nån sossekärring blev ju extra förbannad och sa till Dumpen på skarpen att ta bort henne från deras mejllista så det finns lite att jobba på för våra vänner inom Dumpen.

Tyckte lite synd om fina Sara faktiskt, även om hon är jobbig så behöver inte politikerna vara så där otrevliga mot henne. En och annan punkt där var väl helt i sin ordning och det kanske kan bli något i framtiden.
Håller med, GT. Dom får allt vara hövliga mot Sara, även om det är svårt. Med hennes bordsskick förstår man att det inte alltid varit lätt. Hon har ett jäkla självförtroende och är enligt uppgift särbegåvad.

En grej jag alltid undrat är hur hon skulle klara att driva ett multinationellt företag som tex Procter & Gamble, om hon nu inte drev Dumpen?

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Jag måste passa på att be Ankan om ursäkt dom jag tidigare försökte läxa upp, ang Dumpens ”insändare” och att det inte var så snyggt att påstå att de var påhitt, med respekt för den eventuella skribenten som skrivit, som med största sannolikhet inte existerar.

Det slog mig att när jag läste några fler, att de flesta är uppenbart uppdiktade av Anders Ivarsson. Det ironiska är att om det finns berättelse där, som faktiskt skrivits av överlevare, så är Alvar Ingessons ”insändare” som att spotta de verkliga skribenterna/överlevarna i ansiktet. Lite (eller mycket) som att spä ut allvaret, i de eventuellt autentiska.

Återigen visar Dumpen att man är beredd att knäcka några ägg (gå över lik) för att göra en omelett (försörjning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in