2026-06-30, 22:17
Medlem
Onanikrems avatar
60+ har väl 70% av håret kvar men rakar bort allt varje sommar. Gjort så i 30 år, ingen som brytt sig annat än morsan som undrade om jag fått cancer, första året.
Citera
2026-06-30, 22:20
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Beror ju på om karl'n passar i det eller inte. Inte många skulle ha sagt nej till denne - men när han hade hår i vissa filmer så såg han inte alls lika spännande ut.

https://www.youtube.com/watch?v=QgVPnWmUqd4&list=RDQgVPnWmUqd4&start_radio =1
Han rakade skallen inför den rollen och fortsatte sedan göra det som sitt trademark, han var inte naturligt hårlös.
Citera
2026-06-30, 22:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Han rakade skallen inför den rollen och fortsatte sedan göra det som sitt trademark, han var inte naturligt hårlös.

Fast det visste ju inte kvinnorna. De tände på honom SOM hårlös. De skulle ha tänt på honom även om han varit naturligt hårlös.
Citera
2026-06-30, 22:53
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
är väl en klassisk icke-fråga som män lägger alltför mycket vikt vid.

vi kan väl kika på om det är några kända skalliga svenskar som kvinnor (eller män) velat haft:

aschberg - gift sen 1987.
mark levengood - var ihop med jonas gardell i nära 40 år.
åke svanstedt travtränare - gift sen 2012.
petter - gift sen 2005.
bröderna rongedal - båda gifta sen 1992.
peter lemarc - gift sen 1991.
gustaf skarsgård - sambo sen 2017

så slutsatsen man kan dra är att det verkar inte spela någon roll om man är flintskallig eller inte.
det går bra att hitta kärleken både som journalist, skådespelare, sångare, travtränare.

Slutsatsen man kan dra är att man måste vara rik för att få en kvinna som skallig.
Citera
2026-06-30, 23:07
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Fast det visste ju inte kvinnorna. De tände på honom SOM hårlös. De skulle ha tänt på honom även om han varit naturligt hårlös.
Jaså, det säger du. Trots att det givetvis inte kan bevisas. Så jag har inget att säga om det.
Citera
2026-06-30, 23:08
Medlem
Citat:
Beror ju på om karl'n passar i det eller inte. Inte många skulle ha sagt nej till denne - men när han hade hår i vissa filmer så såg han inte alls lika spännande ut.

Han ser ut som en livsstilskriminell. Lite äcklig ut också.

Sett antalet kriminella som isåfall passar bättre i rakat och det är vad han ser ut som, en brottsling. Bara kärleksbrev till Denho Acar nästa, på den isåfall

Nej, jag satt nyligen och googlade på Gunnar Strömmer för hans hår är sanslöst för hans ålder. Karln har inte utseendet med sig men ett jäkla avundansvärt hår. Blev otroligt imponerad och försökte googla huruvida han verkligen ser ut så. Tänkte att det kanske var en peruk eller hårtransplantation.

Den där Yul såg mycket bättre ut med hår, anständig, respektabel och mer som relationsmaterial. Rakad ser han ut som någon som håller på med droger och sexorgier. Som någon med röd sovrumslampa, vattensäng och konstigheter för sig. Dock hade han ett skallben som klarar av att bära upp rakat. Om man gillar slemmiga män som ser ut som om de har konstiga böjelser dvs.
Citera
2026-06-30, 23:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Han ser ut som en livsstilskriminell. Lite äcklig ut också.

Sett antalet kriminella som isåfall passar bättre i rakat och det är vad han ser ut som, en brottsling. Bara kärleksbrev till Denho Acar nästa, på den isåfall

Nej, jag satt nyligen och googlade på Gunnar Strömmer för hans hår är sanslöst för hans ålder. Karln har inte utseendet med sig men ett jäkla avundansvärt hår. Blev otroligt imponerad och försökte googla huruvida han verkligen ser ut så. Tänkte att det kanske var en peruk eller hårtransplantation.

Den där Yul såg mycket bättre ut med hår, anständig, respektabel och mer som relationsmaterial. Rakad ser han ut som någon som håller på med droger och sexorgier. Som någon med röd sovrumslampa, vattensäng och konstigheter för sig. Dock hade han ett skallben som klarar av att bära upp rakat. Om man gillar slemmiga män som ser ut som om de har konstiga böjelser dvs.

Yul skulle föreställa "exotisk" - vilket var mer främmande och därför mer spännande och lockande för 50-talspubliken än för oss - och det lyckades han ju med. Idag har många själva varit i Siam (Thailand) där historien skulle utspelas. Jag hade i alla fall inte sagt nej till en polka med honom som han såg ut där!
Citera
2026-06-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Slutsatsen man kan dra är att man måste vara rik för att få en kvinna som skallig.

bara för man är känd betyder inte att man är rik, och inte att man varit rik hela tiden om så vore fallet.

men det pengar ingår väl i nån slags triangel bland folk som inte får ligga:

skallighet - kortvuxna - inte rika.

spelar ingen roll hur många motexempel man har, det biter liksom inte.
Citera
2026-06-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Det är idel torka! Men det har nog mer med min personlighet att göra.
Säkerligen.
Citera
Igår, 00:07
Medlem
Ganska irrelevant om mannen är skallig eller inte, det är mera hur han är som person som spelar roll för min del.
Är han en sån man som jag gillar så kvittar hår eller inte, det är så långt ner på listan över önskvärda egenskaper så det räknas nästan inte.
Citera
Igår, 00:14
Medlem
Citat:

Förväntade mig nåt menlöst klipp med typ Sam Neill så lite förvånad över ditt val av Yul blir man ju.
Citera
Igår, 00:22
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjikko
Min partner är skallig. Min tidigare partner är skallig.

Det sitter inte i (avsaknaden) hår.

Jaha, så du tänder på skinheads helt enkelt?
Du tillfredställer dig till lite nassekäng.
Eller såg dom ut som George Costanza båda två och sysslade med import export..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in