2026-06-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja det blir en förhandling om cirka de territoriella områden som det rör sig om nu, som jag redan sa 2022. Frågan är om Ryssland får Sloviansk och Kramatorsk, och om Zaporizhzhe stad blir sönderskjutet eller inte. Samt om där blir någon övre gräns på storleken för Ukrainas armé.

Det kan tilläggas till Area55 att det troligaste (men vem vet?) är att Ryssland får de facto kontroll över områden men Ukraina erkänner ingenting. Så har många konflikter i modern tid slutat. Det är ett sätt att ge bägge parter någonting, och etnonationalisterna i Ukraina får ett tröstpris; drömmen om det slutliga kriget mot Moskva lever fortsatt, för att återta det förlorade territoriet. Detta passar ganska bra in i statistikpunkterna som redovisas ovan.
Det är din och Putins dröm.
Vi ser redan idag att det inte kommer att ske. Ryssland kommer att få dra tillbaka styrkor, om det blir Krim och hela Donbass kanske blir en förhandlingsfråga. Men övriga oblast lär de lämna helt.
Samt att frysta tillgångar kommer tillfalla Ukraina.
Sen vad som blir kvar av Ryssland är en annan femma.
Förhoppningsvis blir det ett politiskt sammanbrott, men jag är orolig för att det blir inbördeskrig.
Din och Putins dröm gick i kras redan första veckan 2022.
Citera
2026-06-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Hur lång är livslängden på ukrainska soldater?

Längre eftersom ukrainarna kör inte med samma sovjet taktik som de ryZZka orcherna alltid har gjort, dvs vågor av soldater och skit i förluster.

Men det borde väl du din Vatnik kunna leta upp nån källa för, TASS eller bögryZZka MOD, kör hårt!!
Citera
2026-06-30, 18:26
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Om 20 år kommer man se på Ungerns ledare så som man såg på Palme på 70- och 80-talet. Som västs voice of reason mot amerikanska psykopater ("satans mördare").

Nej, Ungern kommer aldrig att ses som voice of reason. Desillusionerat och förvrängt ryss-trams i vanlig ordning från en ökänd Sverige-hatare. Hur kommer man om 20 år att se på förlorar-psykopaterna som sprider ryska diktaturens lögner?
Citera
2026-06-30, 18:26
Medlem
Citat:
Nä. Det är du som ser världen genom ett sugrör. Du ser bara de experter som får utrymme i de medier du följer och så tror du att det är "de flesta". Det jag kan ge dig är att det inte går att utesluta att Ukraina fått lite bättre förhandlingsutrymme, men även det är oklart.
Från årskiftet fram till ungefär idag är Rysslands statsinkomster ungefär 15 biljoner rubel och statsutgifterna ungefär 23 biljoner (triljoner på engelska) rubel. Underskottet har alltså passerat 8 biljoner rubel och ökar för varje dag.

Det enorma underskottet måste alltså fyllas med andra medel och du ifrågasätter att det går dåligt för Ryssland?

Hur tänker då då?
Citera
2026-06-30, 18:37
Medlem
Syrskyi anser att Ryska federationens attack mot Tjernihivregionen är realistisk: "Vi förbereder oss för detta"
Tetyana Oliynyk — 30 juni, 19:08
"Överbefälhavaren för Ukrainas väpnade styrkor, Oleksandr Syrskyj, tror att Ryska federationen kan komma att attackera Tjernihivregionen från Brjanskregionen."

Källa : Intervju med syriska TSN

Direkt tal : "Putin gav den ryska generalstaben i uppdrag att beräkna olika alternativ för att genomföra en offensiv operation, inklusive från Vitrysslands territorium, i syfte att erövra Kiev och andra territorier."
Och den ryska generalstaben har beräknat flera handlingsalternativ. Med tanke på de senaste händelserna tror jag inte att Belarus ledning kommer att våga använda sitt eget territorium och ge det till angriparen som brohuvud.

Detaljer : Syrsky tillade att Ukraina också räknar med ett sådant scenario, men han tror att en offensiv i norr, från Brjanskregionen i Ryska federationen till Tjernihivregionen, är det mest troliga."

Direkt tal : "Det mest sannolika alternativet, vilket bekräftas av flera uppgifter, är möjliga offensiva aktioner i norr från Bryansk-regionen i Ryska federationen. Detta är ett realistiskt alternativ och vi förbereder oss naturligtvis för det."
Mer att läsa i länken:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/30/8041802/
Ukraina är redo för nya ryska "fredstrevare".
Utmärkt!
Citera
2026-06-30, 18:40
Medlem
Kinas fastighetskris sprider sig – nu drabbas Ryssland.

Kinas fastighetsmarknad rasar. Nu sprider sig krisen globalt och slår direkt mot Rysslands träexport.

Det har gått fem år sedan den kinesiska fastighetsbubblan sprack. Ändå fortsätter priserna att falla. Enligt analyser har omkring 85 procent av det senaste decenniets prisuppgångar raderats ut helt. Därtill har nybyggnationen rasat med nästan tre fjärdedelar.

Samtidigt vägrar staten rädda fastighetsjätten China Vanke, som nu balanserar på konkursens kant . Det finns en rädsla från statens sida att en räddningsaktion skulle trigga ännu större fall på fastighetsmarknaden och tvinga fram fler kostsamma ingripanden.

Nybyggnationen i Kina har, som en följd av krisen, bromsat in med nästan tre fjärdedelar. Det gör att behovet av trävaror minskar kraftigt.

När Kina stryper sina inköp slår det rakt in i en av Rysslands viktigaste exportsektorer, rapporterar The Moscow Times. Efter EU:s importstopp har ryska skogsbolag blivit helt beroende av kinesiska köpare, och det finns ingen annan marknad som kan ta över de volymer som nu försvinner.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/kinas-fastighetskris-sprider-sig-nu-drabbas-ryssland/ar-AA26MIFb?ocid=BingHp01&pc=B441&cvid=c525cc1c675443 a2cc4f5b67f872b97b&ei=31
Citera
2026-06-30, 18:56
Medlem
Silfverryggs avatar
Senaste Gallupundersökningen från rysseriet.
För första gången på 20 år tror majoriteten av ryssarna att den ekonomiska situationen i deras närområde är på väg åt ett dystert håll, enligt den senaste undersökningen från Gallup, en ledande opinionsundersökningsföretag.
[...]
I år sjönk även förtroendet för landets väpnade styrkor, regeringen, valintegritet (googleöversatt från "vaalien rehellisyys i och med att jag har glömt vad det egentligen heter på svenska, min anm.) och pressfrihet kraftigt. Den största minskningen sedan förra året sågs i ryssarnas förtroende för pressfriheten, som sjönk med 25 procentenheter.
Minskningen var 13 procentenheter för de väpnade styrkorna, 14 procentenheter för regeringen och 16 procentenheter för valintegritet.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/758b4ebc-823a-4c47-9079-e5f67b44633b

Kanske därför puttes yatch är på väg mot den blivande våtmarken petrograd? Vem vet, kanske lillskiten i kreml är på väg att lämna och dra till ett tryggt hamn någon annanstans med resten av statskassan efter att ha kört rysseriet ned i skiten med sitt fadäs.
Den ryske presidenten Vladimir Putins "superyacht" Graceful passerade förbi Sverige och Danmark under helgen och måndagen. Den danska tv-kanalen DR har bekräftat yachtens rörelser från webbplatser som spårar sjötrafiken och foton tagna av fartyget.
DR säger att fartygets rörelser är ovanliga eftersom dess AIS-system har varit avstängt sedan augusti 2022. Fartyget har setts sporadiskt i Sankt Petersburg och Östersjön.
[...]
Fartygets rörelser övervakades noggrant under 2022. Det flyttades från Tyskland till Kaliningrad strax innan kriget i Ukraina började.
Hösten 2022 flyttades fartyget till Sankt Petersburg. Under överföringen framkom det att fartyget tydligen hade bytt namn till Kosatka.
Enligt det amerikanska finansdepartementet misstänks Graceful tillhöra en person eller enhet som är föremål för sanktioner. År 2022 rapporterade BBC att Graceful ägdes av ett företag som hette JSC Argument, som hade lånat ut pengar till företaget som förvaltade "Putins palats".
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012110019.html
Citera
2026-06-30, 19:00
Medlem
"ALLT GÅR ENLIGT PLAN" - ryske psykopaten Vladimir Putin

Hur går det egentligen för psykopaten Vladimir Putin och hur många fiaskon har han samlat på sig i sin fullständigt misslyckade tre dagars-operation? Medan ryska diktaturens psykopatseglare tramsar i tråden granskar vi hans idol mytomanen Putins fiaskon i Donetsk.

Enbart DONETSK - Putins 14 MONUMENTALA FIASKON i hans misslyckade offensiver för att erövra hela Donetsk sedan 2022

Putins deadlines:

År 2022 fanns det en deadline på 31 mars, sedan 9 maj, 1 juni, 15 september och 31 december

År 2023 satte Putin ytterligare två deadlines för att erövra Donbas: 1 mars, och när det misslyckades igen flyttades den till 31 december.

År 2024 fanns det ytterligare två deadlines.

År 2025 fanns det tre deadlines för att erövra Donetsk-regionen: 1 september, 1 december och 25 december.

År 2026 fanns det en deadline på 31 mars i år, sedan fram till 1 september, och nu är deadline 31 december"

https://t.me/astrapress/117089
Citera
2026-06-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Kinas fastighetskris sprider sig – nu drabbas Ryssland.

Kinas fastighetsmarknad rasar. Nu sprider sig krisen globalt och slår direkt mot Rysslands träexport.

Det har gått fem år sedan den kinesiska fastighetsbubblan sprack. Ändå fortsätter priserna att falla. Enligt analyser har omkring 85 procent av det senaste decenniets prisuppgångar raderats ut helt. Därtill har nybyggnationen rasat med nästan tre fjärdedelar.

Samtidigt vägrar staten rädda fastighetsjätten China Vanke, som nu balanserar på konkursens kant . Det finns en rädsla från statens sida att en räddningsaktion skulle trigga ännu större fall på fastighetsmarknaden och tvinga fram fler kostsamma ingripanden.

Nybyggnationen i Kina har, som en följd av krisen, bromsat in med nästan tre fjärdedelar. Det gör att behovet av trävaror minskar kraftigt.

När Kina stryper sina inköp slår det rakt in i en av Rysslands viktigaste exportsektorer, rapporterar The Moscow Times. Efter EU:s importstopp har ryska skogsbolag blivit helt beroende av kinesiska köpare, och det finns ingen annan marknad som kan ta över de volymer som nu försvinner.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/kinas-fastighetskris-sprider-sig-nu-drabbas-ryssland/ar-AA26MIFb?ocid=BingHp01&pc=B441&cvid=c525cc1c675443 a2cc4f5b67f872b97b&ei=31

Det var intressant att läsa men nu är du off topic China Vanke är fö ett olyckligt namn, om man vill göra business i den anglosaxiska världen. Lite roligt blir det, om britter ska diskutera China Vanke ...

On topic älskar jag att läsa om ryska bakslag. Självklart gör jag det. Nu trillar Putins frontlinje sönder som ett blött Mariekex ha ha. Jag är ogenerat skadeglad.

Nyss tyckte ryssarna att det var skitkul att tortera ihjäl och våldta folk. Nu är det inte så j-a kul längre.

Under hela mitt vuxna liv har jag känt till ryssarnas nedärvda dumhet och jag kräks på den. De där jävlarna lär sig aldrig. De kan inte vara lyckliga. De kan inte göra rätt. Vad är det för fel på dem? Ryssland är alltid som en stor jäkla cancersvulst, i vars skugga man lever. Klart att jag är skadeglad

En bieffekt av det misslyckade kriget, är att Rysslands ekonomi kraschar på alla nivåer. Produktion, export, inhemsk handel och utländsk handel, hela skiten går åt helvete.

För att inte tala om bränslekrisen.

Putins idiotkrig har lett till nationell bränslekris, i ett av världens största olje- och gasländer.

HA HA HA Detta är fan komik på högsta nivå.
Senast redigerad av Eremona2.0 2026-06-30 kl. 19:07.
Citera
2026-06-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det var intressant att läsa men nu är du off topic China Vanke är fö ett olyckligt namn, om man vill göra business i den anglosaxiska världen. Lite roligt blir det, om britter ska diskutera China Vanke ...

On topic älskar jag att läsa om ryska bakslag. Självklart gör jag det. Nu trillar Putins frontlinje sönder som ett blött Mariekex ha ha. Jag är ogenerat skadeglad.

Nyss tyckte ryssarna att det var skitkul att tortera ihjäl och våldta folk. Nu är det inte så j-a kul längre.

Under hela mitt vuxna liv har jag känt till ryssarnas nedärvda dumhet och jag kräks på den. De där jävlarna lär sig aldrig. De kan inte vara lyckliga. De kan inte göra rätt. Vad är det för fel på dem? Ryssland är alltid som en stor jäkla cancersvulst, i vars skugga man lever. Klart att jag är skadeglad

En bieffekt av det misslyckade kriget, är att Rysslands ekonomi kraschar på alla nivåer. Produktion, export, inhemsk handel och utländsk handel, hela skiten går åt helvete.

För att inte tala om bränslekrisen.

Putins idiotkrig har lett till nationell bränslekris, i ett av världens största olje- och gasländer.

HA HA HA Detta är fan komik på högsta nivå.

Kanske det, jag tänkte så här att om Kina stryper sina inköp i en av Rysslands viktigaste exportsektorer så kunde det påverka möjligheterna för Ryssland att finansiera sitt krig (SMO) varför det är on topic
Citera
2026-06-30, 19:24
Medlem
"ALLT GÅR ENLIGT PLAN" - ryske psykopaten Vladimir Putin

Nu har ryssdjurens köande efter bensin i ryska diktaturens bränslebrist skördat sitt första dödsoffer.

En 75-årig man dog i köandet efter bränsle i ockuperade Karelen i ryska diktaturen.

En pensionär dog i en kö på en bensinstation i Karelen

En tragedi inträffade på en bensinstation nära Republikanska sjukhuset i Petrozavodsk. En 75-årig man dog. Nyheten publicerades först på Telegram-kanalen "Karelian Yard".

https://t.me/astrapress/117161
Citera
2026-06-30, 19:42
Medlem
Mer stöd till Ukraina:
Danmark kommer att avsätta nästan 600 miljoner euro i militärt bistånd till Ukraina.
Khrystyna Bondareva, Anastasia Prots — 30 juni, 20:23
"Den danska regeringen har godkänt det 30:e militära stödpaketet till Ukraina värt cirka 590 miljoner euro, vilket inkluderar leverans av vapen, ammunition, utrustning och stöd till utbildning av den ukrainska militären."

Källa: "European Truth" med hänvisning till ett meddelande från det danska försvarsministeriet

"Detaljer: Regeringen rapporterade detaljerna i paketet till utrikespolitiska utskottet på tisdagen. Paketet omfattar bland annat ytterligare leveranser av ammunition, vapen och annan utrustning, samt ytterligare medel för danska övningar för den ukrainska militären."
Mer att läsa i länken:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/30/8041821/
30 tionde stödpaketet...
Suveränt av Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här