Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Vi har förklarat för dig, oräkneliga gånger i en massa trådar, att omvänd bevisbörda inte gäller, så dina försök att lämpa din egen bevisbörda på andra är bara ditt sätt att avsiktligt tramsa.
Nej, det är den som hävdar att AA Flight 77 kraschade in i Pentagon 9/11 som också har bevisbördan. Själv så säger jag att jag inte vet vad som orsakade de skador i byggnaden synliga i tillgängligt bildmaterial från händelserna.
Hur menar du att jag ska bevisa att jag inte vet?
Citat:
Du påstår saker som för emot känd vetenskap
Vilken "känd vetenskap" säger, vad?
Vad?
Citat:
Så om DU menar att t ex dessa DNA-tester skulle vara suspekta, så är det DU som ska lägga fram bevis för det.
Nej, det är den som hävdar att DNA bevisar att det var AA Flight 77 som kraschade in i Pentagon, som har bevisbördan.
Jag kan givetvis inte härifrån utan tillgång till bevismaterialet bevisa motsatsen. Jag kan bara konstatera att jag inte vet och det för att jag inte har tagit del av några bevis.
Det har du?
Citat:
Detta för att dessa DNA-tester är accepterade av betydligt tyngre instanser än ”nähäddå” onopono på ett forum,
Det har ingen betydelse hur 'tung' en 'instans' är om den inte presenterar sina bevis.
Citat:
och kan uppvisas vara insamlade efter en strikt och helt normal procedur
Var visar vem det? Citera och länka.
Citat:
och redovisad chain of custody
Var hittar vi dokumenterad och signerad chain of custody avseende DNA-bevisen?
Länk?
Ja?
Citat:
Det är precis samma sak i detta som när folk tramsar om att jorden är platt, då är det DE som har bevisbördan för att den inte skulle vara ett klot.
Om vi för ett ögonblick accepterar din analogi så hävdar jag (i så fall) inte att jorden är platt. Jag hävdar (i så fall) att jag inte vet om den är rund (sfär) och att jag (i så fall) vill se bevisen för det.
Citat:
Inte vetenskapen eller andra som ska bevisa att den är ett klot,
Om det har betydelse för en rättslig prövning så, jo, då måste "vetenskapen eller andra" också bevisa det.
(en baggis i just det här fallet...)
Citat:
för det har man klarat i tusentals år och är känd vetenskap.
Du likställer således bevisen för att jorden är klotformad med bevisen för att AA Flight 77 kraschade in i Pentagon, 9/11?
Citat:
Den är den som som säger nåt som går emot känd vetenskap som har hela bevisbördan för sina påståenden.
Jag vet som sagt ingen "känd vetenskap" som bevisar att AA Flight 77 kraschade in i Pentagon, 9/11.
Det vet du?
Citat:
Eller säger du ”nähäddå” om det….?
Jag har aldrig skrivit ”nähäddå” i det här forumet.
Sluta fulcitera.