2026-06-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Sparka en hund = MISSHANDEL.
Sparka en människa = MISSHANDEL

Hon borde lärt honom vett och hur man bete sig.
Hade mina barn betett sig så, så hade jag skämts som förälder.
Hon lägger ut det som beskådning på nätet. Vem vet vad som på pågår när hon inte filmar. Dessutom verkar flera katter vara borta. Tex Lovis och den första katten som hon hämtade när hon precis hade flyttat till Norrsundet.

Ja de enda katter som syns till på sista tiden är Birk och Kingen. Ingen av honkatterna.
Citera
2026-06-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Hon ska akta sig för folk kontaktar länstyrelsen! Funderar på göra det. Ju fler desto mer tar länstyrelsen det på allvar.

Har hon tagit bort den kommentaren på YouTube nu? Jag ser inte den längre iaf.
Citera
2026-06-30, 14:25
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Kan hon själv ta bort kommentarer?
Den låg ju överst eftersom flera reagerat på att ungen sparkar hunden
Citera
2026-06-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Om,någon missade så sa hon två gånger i senaste att hon har så jävla ont i höften och har haft en vecka...nu är ögonen bättre så kommer nåt nytt!

Som hon skämdes för att hon inte visste vem Magdalena Andersson var och såfort Stefan skulle förklara så viftade hon bort honom som att det var helt oviktigt. Även om det är det för henne så kan man ju höra vad han säger.
Jag är inte heller politiskt engagerad, men jag vet ändå vem hon är och har lite koll på de olika partiledarna. Herregud!

Skäms på henne som inte säger till Mellon (skitungen) på skarpen! Man måste ju markera! Jag hade blivit så arg på min unge om den gjort så. Inte slätat över det genom att ge ett stort glas med mjölk...

La märke till det med om höften! Tänkte precis som samma sak nu ska det dras hela vägen till ortopeden!
Barn behöver struktur och ramar! Att få lära sig att man inte sparkar vare sig djur eller andra barn/ vuxna är basic tycker jag.
Barnet styr allt. Nä ska inte finnas djur i den familjen.
Citera
2026-06-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii

Yes den är borta.
Citera
2026-06-30, 15:01
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Det ska han definitivt inte. Och nu var han inte ens ensam, hon stod med ryggen åt och gjorde sina kesoplättar och kunde inte ens vända sig om och säga ifrån.

När hon äntligen sa åt honom förstod man på hur hon sa det att detta har hon sagt åt honom förr. Att han varit dryg/taskig förr och argumentet att han ska sluta var ”då kanske hon biter dig”.
Liksom nej. Han ska sluta innan hon känner att hon måste bitas. Som vuxen ska man förhindra att det händer. Och jag tycker inte det är ett bra argument.

Säger hon åt honom att vara snäll mot kompisarna på förskolan också, annars kanske de slår honom? Är det bästa argumentet verkligen? Katterna kanske redan smällt till åt honom, så han fått lära sig att respektera dem på det sättet…
Han är såpass stor nu att han borde fatta. Har haft nolltolerans mot att vara elak mot djur och kompisar. Sen fick jag också väldigt snälla barn ❤️
Citera
2026-06-30, 15:03
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Hon gör några fel verkar det som. De där kesoplättarna måste svälla med fiberhusken. Sen måste man ha rätt mycket fett i pannan. Steka varmt först, sen sänka värmen och absolut inte vända dem innan de stelnat vilket tar längre tid än vanliga plättar. För dessa går sönder totalt annars. Men hon har inte tålamod så hon forsätter ha för hög värme och försöker vända för tidigt för de blir brända. Men därför blir det en gegga, typ äggröra.
Fattar inte att hon inte läser receptet. Ganska säker det brukar påpekas i typ alla de där recepten just för att annars blir det dåligt.

Ja, hon som vet allt, har noll koll på svensk politik, steker kolplättar, låter ungen trakassera hunden, ger hunden ultraprocessat skit osv.
Hyckleri.
Hon har en såndär tunn billig panna från ica eller ikea. Helt omöjligt att steka i en sådan.
Citera
2026-06-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Yes den är borta.
Men en anmälan till Länsstyrelsen plockar hon inte bort!
Citera
2026-06-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Hon har en såndär tunn billig panna från ica eller ikea. Helt omöjligt att steka i en sådan.

Aha… De kunde väl köpt en bättre och enklare stekpanna för de där 250 000kr de helt makalöst nog lyckades få i donationer

Nu när jag tänker på det. 250 000 kronor. Fan, vad sjukt mycket pengar det är att bara få? Utan någon motprestation. Bara floff, så var det inne på kontot!
Citera
2026-06-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Men en anmälan till Länsstyrelsen plockar hon inte bort!
Hoppas du spelat in de delar av videon där det syns och hörs. Hon redigerar väl bara videon annars. Är inte i närheten av min dator än på några timmar och vet inte om man kan spela in/ladda ner med mobilen.
Citera
2026-06-30, 15:55
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Barn som så tidigt är elak mot djur kan inte sluta bra. Och Ellie som inte ens säger till honom.

"En vuxen måste lära barnet att även djur känner rädsla och smärta, och att man därför måste behandla djur väl och med respekt. Om ett barn medvetet försöker skada ett djur måste man alltid stanna upp och försöka utreda orsaken"

Fick jag fram när jag googlade. Har hört massa poddar om vuxna som är elaka mot andra som vuxna har ALLTID varit elaka mot djur som barn.
Det är ju ett stort varningstecken. Mördare och elaka människor har alltid en sak gemensamt. De började med sin sadism mot djur. Sen vidare på människor. Får väl hoppas hon kommer tillrätta med honom.
Citera
2026-06-30, 16:03
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Aha… De kunde väl köpt en bättre och enklare stekpanna för de där 250 000kr de helt makalöst nog lyckades få i donationer

Nu när jag tänker på det. 250 000 kronor. Fan, vad sjukt mycket pengar det är att bara få? Utan någon motprestation. Bara floff, så var det inne på kontot!
Har dom fått 250 000kr på gofund me?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in