2026-06-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
I förra vloggen säger ungen nåt om att ge bort Stina. Nä varför ska vi göra det säger hon. Så ja det har nog varit tal om det. Detta är ett typiskt exempel på hur man förstör en hund för all tid. Jävla idiot 😡

Ja, men jag tror mer det är Mellons önsketänkande då hon tar mycket uppmärksamhet från mamma.
Citera
2026-06-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Fan vad arg jag blir när ungen kryper på golvet och kör huvudet mot hunden och gör ljud så Stina måste backa undan för att försöka vara ifred man han följer efter och hoppar och dansar och gör morrljud och man hör Stina morra men ungen lyssnar inte. Ingen respekt från hans sida.
Och inte en enda gång vänder hon sig om för att kolla vad han gör och säga åt honom att skärpa sig.

Först när han sparkar tydligt mot hunden säger hon åt honom att vara snäll, annars får han skulle sig själv om han blir biten. Hallå?? Hunden då? Ska det gå så långt?
Hade de haft en stor hund hade ungen redan blivit biten i ansiktet.

Så säger Ellie att han har så mycket energi nu och att efter frukost tar de en cykelpromenad.

Men hallå? Skicka ut ungen att leka på gården? Han behöver inte springa efter hennes arsle och tjata hela dagarna.

Dessutom tjatar han om Pepsi vilket han inte får. Men han dricker Festis och MER titt som tätt.
I hans ålder och med hans ”problem” borde hon inte ge honom läsk alls förutom på lördagen. Men knappt ens då, han är ju liten än. Inte konstigt han hoppar omkring och ska ha läsk. Det är beroendeframkallande även om det är tex pepsi Max som är sockerfritt.

Plus - hälsosam mat? Varför får hoppungen dricka sånt? Han skulle nog bli betydligt lugnare om han åt nyttigare mat med mer långsamma kolhydrater än allt ultraprocessat skräp.

Fy fan vilket långt inlägg detta blir. Men blev så jävla arg att han fick trakassera hunden så. Hon tyckte inte det var en kul lek.
Sen blir jag arg att hon kan fan ALDRIG ta sig tid att sitta ner med sitt barn och äta mat och lära han att man äter i lugn och ro, och visar honom att man kan äta olika saker inte bara korv, makaroner, Nuggets, kakor, läsk och godis. Hon förstör ju hans chanser till att må bra och äta bra.

Ser att någon kommenterat på vloggen att Stefan säger till M att inte sparka på hunden 3 min innan man SER att han gör det…… 😳 det är nog vardag för Stina….tyvärr
Citera
2026-06-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Ser att någon kommenterat på vloggen att Stefan säger till M att inte sparka på hunden 3 min innan man SER att han gör det…… 😳 det är nog vardag för Stina….tyvärr
Hon ska akta sig för folk kontaktar länstyrelsen! Funderar på göra det. Ju fler desto mer tar länstyrelsen det på allvar.
Citera
2026-06-30, 13:00
Medlem
Såg det med, stackars hund. Mellon är så bortskämd och han lyssnar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Citera
2026-06-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Ja, men jag tror mer det är Mellons önsketänkande då hon tar mycket uppmärksamhet från mamma.

Ja, jag tror inte hon säger det eller vill det. Men Mellon tycker säkert det när han blivit avundsjuk för att mamma inte ger han all uppmärksamhet.
Citera
2026-06-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Tack för att andra också reagerar på hur Stina har det.
Jag visste att det skulle bli så här när hon skaffade hund. Klassiskt: mitt yngsta barn börjar blir större och jag måste få ta hand om någon.
Men då skaffar hon valp när hon är som allra sjukast utan att veta om hon får kraftiga skov igen.

Mellon är inte snäll mot Stina och i gårdagens vlogg såg man på vilken nivå det är. Noll respekt eller kärlek för henne. Blev så illa berörd när han provocerar henne, hon hoppar upp på honom - och han knäar ner henne!
Hon säger till men direkt ”Mellon är du törstig”.
Snälla var arg på honom om du är arg, det är sånt jävla mjäkande med honom exakt hela tiden. Har aldrig hört ett barn säga ordet ”mamma” så många gånger som han gör.
Han skvätter även vatten på henne när de badar och man ser tydligt att hon är stressad och vill upp.
Som någon annan nämnde, 18 månader är för tidigt att springa så långt för så små leder DESSUTOM I HETTAN!
Hon har haft med sig Stina på stranden utan parasoll, i vintras stod hon och huttrade ute i kylan när de skottade för att på fram bilarna.
Stina är även en ras som mår allra bäst av att träna mycket lydnad och t.ex. agility. Det skulle väl vara jättebra content att se henne göra sånt - nej juste, hon gör ju inte det, that’s why!

Jag skiter i vad hon gör mot sig själv med alla kurer, mat, 1000 tillskott (och om du läser detta Ellie, du får de flesta av dina åkommor av ett stressat nervsystem - gå ett brain retraining program och lugna ner Centrala nervsystemet så kommer mycket lösa sig själv. DNRS finns på svenska) men utsätt inte Stina för allt detta, snälla.
Hoppas innerligt hon omplaceras och slipper stressen.

Grejen är att det hade varit 100 ggr bättre för Stina om hon bara sade åt Mellon på skarpen. En sån enkel sak.

Visa att detta är en gräns du inte passerar. Skärp dig - detta är allvar.
Men hon har ju alltid sagt att man inte ska säga åt barnen, de lär sig själva vad som är fel och man behöver inte säga åt de att göra saker och sådär. De lär sig själva att ta ansvar typ.
Jo, tjena… Den grabben behöver ramar att förhålla sig till.
Citera
2026-06-30, 13:46
Medlem
Citat:
Hon ska akta sig för folk kontaktar länstyrelsen! Funderar på göra det. Ju fler desto mer tar länstyrelsen det på allvar.
Inte ett okej beteende. Varken det som Mellon håller på med, det är faktiskt djurmisshandel. Sen att hon cykla med en hundvalp, hon är även på en varm sandstrand med henne utan någon skugga för hunden.
Citera
2026-06-30, 13:48
Medlem
askungens avatar
Om,någon missade så sa hon två gånger i senaste att hon har så jävla ont i höften och har haft en vecka...nu är ögonen bättre så kommer nåt nytt!

Som hon skämdes för att hon inte visste vem Magdalena Andersson var och såfort Stefan skulle förklara så viftade hon bort honom som att det var helt oviktigt. Även om det är det för henne så kan man ju höra vad han säger.
Jag är inte heller politiskt engagerad, men jag vet ändå vem hon är och har lite koll på de olika partiledarna. Herregud!

Skäms på henne som inte säger till Mellon (skitungen) på skarpen! Man måste ju markera! Jag hade blivit så arg på min unge om den gjort så. Inte slätat över det genom att ge ett stort glas med mjölk...
Citera
2026-06-30, 13:51
Medlem
Citat:
Inte ett okej beteende. Varken det som Mellon håller på med, det är faktiskt djurmisshandel. Sen att hon cykla med en hundvalp, hon är även på en varm sandstrand med henne utan någon skugga för hunden.
Citera
2026-06-30, 13:53
Medlem
Sparka en hund = MISSHANDEL.
Citera
2026-06-30, 13:55
Medlem
askungens avatar
Jäklar vad energi hon har nu när dom är hemma från Sundsvall. Shopping, cykla, bada!
Citera
2026-06-30, 13:56
Medlem
Sparka en hund = MISSHANDEL.
Sparka en människa = MISSHANDEL

Hon borde lärt honom vett och hur man bete sig.
Hade mina barn betett sig så, så hade jag skämts som förälder.
Hon lägger ut det som beskådning på nätet. Vem vet vad som på pågår när hon inte filmar. Dessutom verkar flera katter vara borta. Tex Lovis och den första katten som hon hämtade när hon precis hade flyttat till Norrsundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in