Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Beror ju lite på vilken bransch man är i så klart. Själv skulle jag bara sälja eller lägga ner som tråden handlade om. Konkurrensen blir ju bara hårdare och hårdare och det märks.
Skulle jag tillverka så skulle jag fokusera på Thailand, Asien. Export, import mellan Europa, Försäljning allt utom England.
Men jag personligen drar gärna till varmare länder där man kan softa

Flytta utomlands och dessutom trivas är verkligen inte för alla. Hur det än är saknar man sitt egna land och sitt egna språk. Normalt sätt är allt krångligt i andra länder. Jag har bott i flera länder under många år. Med varmare land kommer andra saker som man inte kanske tänker på - torka, svårt med färskt vatten, dåligt tryck i ledningarna, otrevliga insekter spindlar och kräldjur. En mentalitet att det är ok att lura främlingar. När jag bodde utomlands kunde jag sakna saker om Kalle Kaviar, blåbärssoppa, hålkaka, Bob blandsaft osv - helt nonsens och sådant som jag sällan köper hemma men det där minns jag. Eller en sådan sak som att inte få höra dansband på radion. Inte för att jag satt och lyssnade på det hela dagarna men bara det hemtrevliga och hatkärleken till det gjorde att jag saknade det. Det finns så klart massa fina ställen runt om på jordklotet och de kan man besöka. Ponera att du är lyckligt gift sedan länge. Plötsligt är det en vansinnigt snygg exotisk kvinna som raggar upp dig som du lägrar. Snyggare, sexigare och skönare än din fru - men hon har kanske saker med henne som är vidriga som gör att du mycket hellre är med din fru istället som när du får perspektiv egentligen fortfarande är riktigt snygg och sexig. Kass liknelse kanske men hoppas du förstår.
Jag säger som irländarna sa häromveckan. Vi är många fler än våra förrädare till politiker. Vi riktar ilskan mot dem, vi ger oss på dem, så de ändrar politiken eller försvinner. Om det är 50 personer som gör det kommer inget hända, men om 3 miljoner svenskar öppet visar sitt hat mot landsförrädarna oavsett var de befinner sig så blir det ohållbart för dem att vara kvar både på sina poster och i landet. Jag såg en av våra hatade generaldirektörer i den lokala ICA-butiken för +10 år sedan. Det var fullt i butiken och jag blev osäker på om det verkligen var han. Jag smög efter och kollade reg-numret. Mycket riktigt. Hade jag varit mer säker hade jag nog vrålat landsförrädare och pekat finger på honom om och om igen till han fått lämna parkeringen. De ska känna sig hatade var de än är. Jag utgår ifrån att det var därför som Reinfeldt flyttade från Storholmen, norr om Lidingö. Det är ingen lätt sak att vara hatad var man än rör sig i sin vardag.