2026-06-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
I så fall inte med Hani Hanjour bakom spakarna, nej.

Det är bevisat att det är 100% omöjligt? Och då menar jag efter de premisser du ställt upp.
Citera
2026-06-30, 09:56
Medlem
onopono liksom alla andra jubelstolliga konspirationsteoretiker, förintelseförnekare etc etc, kör en välkänd och oseriös teknik.
De följer inte dit bevisen pekar, utan försöker forma bevis så de passar deras redan fasta tro och åsikt, och allt som motbevisar dem ignorerar de bara… inte sällan med ”nähäddå”…..
Citera
2026-06-30, 09:58
Medlem
onopono och andra på detta forum är slående lika min kollega. Hela tiden tusen frågor om detaljer i oändlighet. När de själva ska svara kommer det ett "det kanske var" eller "vad är det som säger". Kontentan är att ni ställer oerhört höga krav på andra men själva inte har mer än egna påhitt att komma med. Därför blir ni ansedda som konstiga. Alternativt korkade. Och det är helt okej,
Citera
2026-06-30, 10:01
Medlem
ManySuchCasess avatar
Har inte svaren på hur attackerna gick till men att det var några skäggtomtar i en grotta som koordinera hela baletten är ett stort skämt och en lögn lika stor som påståendet om vissa händelser under andra världskriget.
Citera
2026-06-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Har inte svaren på hur attackerna gick till men att det var några skäggtomtar i en grotta som koordinera hela baletten är ett stort skämt och en lögn lika stor som påståendet om vissa händelser under andra världskriget.

Intressant analys. Vad grundar du den på?
Citera
2026-06-30, 10:16
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det som gjorde attacken möjlig var att den var så enkel.

Vad skulle vara svårt att planera menar du?
Citera
2026-06-30, 10:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så DNA brukar sällan eller aldrig godtas i rättslig prövning….?
Bara om DNAts integritet är säkrad.

Citat:
Så dina påståenden som en anonym pappskalle på ett konspirationsforum ska väga tyngre än vetenskapligt redovisade DNA-tester….
Igen. Du behöver visa att:
1. DNAt faktiskt är identiskt med DNAt från aktuell passagerare.

2. DNAt är taget från en död kropp i anslutning till ett kraschat Flight 77 inne i Pentagon.
Om det ska hålla i en gängse rättslig prövning.

Citat:
Hur tror du att du skulle klara dig i en rättssal om man lade fram detta[indent]Scientists and forensic investigators identified the victims of the Pentagon attack on 9/11 using standard, rigorous DNA profiling and matching against reference samples provided by the victims' families.
Vilka var dessa "scientists" och var hittar vi de protokoll där respektive DNAs proveniens och chain of custody är säkrad?

Där det är bevisat att:
1. DNAt faktiskt är identiskt med DNAt från aktuell passagerare?

2. DNAt är taget från en död kropp i anslutning till ett kraschat Flight 77 inne i Pentagon?
Vet du det?

Citat:
This is exactly how it was proven the DNA belonged to passengers on American Airlines Flight 77:

Reference Samples: Forensic teams, primarily led by the Armed Forces Institute of Pathology, collected personal items from the passengers' homes—such as hairbrushes, toothbrushes, or clothing—to obtain a known DNA profile for each individual.
Se ovan.

Citat:
DNA Extraction: Investigators extracted DNA from the fragmented human remains recovered at the Pentagon crash site.
Se ovan.

Citat:
Matching: By running the DNA profiles from the crash site against the family-provided reference samples, scientists made positive, scientifically indisputable matches.
Se ovan.

Citat:
Process Verification: These DNA identification processes were accompanied by other forensic methods like dental records and anthropology to ensure 100% accuracy.This systematic forensic approach successfully identified nearly all of the passengers, crew, and even the hijackers.
Se ovan.

Citat:
If you are interested, I can also:

Explain how investigators handle DNA that has been badly damaged by extreme heat or fireTell you how forensic teams differentiate between victim DNA and hijacker DNA
Se ovan.

Dvs, ansvariga utredares summeringar av påstådda bevis är inte, bevis. Bevis, är bevis.

Citat:
Och du reser dig upp och säger ”nähäddå….”
Se ovan.

Citat:
Vem/vilka skulle ha mest torrt på fötterna, du med ditt ”nähäddå” eller den samlade seriösa rättsvetenskapen
Vilken "samlade seriösa rättsvetenskapen"??

Citat:
och utredarna som följer strikta procedurer för hur man jobbar på t ex en olycksplats för att samla in bevis?
Hur vet du det?

Citat:
Jag är rätt säker på vem de skulle garva åt….
Det finns noll anledning att "garva" i den här historien, givet alla tusentals döda under själva attackerna, alla miljontals döda i mellanöstern och den slippery slope mot renodlad auktoritär anti-demokratisk fascism vi i Väst har befunnit oss på sedan dess.

Citat:
Men du skulle väl igen svara med ”nähäddå”…som ditt enda ”sakliga bevis”….
Se ovan.
Citera
2026-06-30, 10:29
Medlem
Citat:
Bara om DNAts integritet är säkrad.

Igen. Du behöver visa att:
1. DNAt faktiskt är identiskt med DNAt från aktuell passagerare.

2. DNAt är taget från en död kropp i anslutning till ett kraschat Flight 77 inne i Pentagon.
Om det ska hålla i en gängse rättslig prövning.

Vilka var dessa "scientists" och var hittar vi de protokoll där respektive DNAs proveniens och chain of custody är säkrad?

Där det är bevisat att:
1. DNAt faktiskt är identiskt med DNAt från aktuell passagerare?

2. DNAt är taget från en död kropp i anslutning till ett kraschat Flight 77 inne i Pentagon?
Vet du det?

Se ovan.

Se ovan.

Se ovan.

Se ovan.

Se ovan.

Dvs, ansvariga utredares summeringar av påstådda bevis är inte, bevis. Bevis, är bevis.

Se ovan.

Vilken "samlade seriösa rättsvetenskapen"??

Hur vet du det?

Det finns noll anledning att "garva" i den här historien, givet alla tusentals döda under själva attackerna, alla miljontals döda i mellanöstern och den slippery slope mot renodlad auktoritär anti-demokratisk fascism vi i Väst har befunnit oss på sedan dess.

Se ovan.

Vi har förklarat för dig, oräkneliga gånger i en massa trådar, att omvänd bevisbörda inte gäller, så dina försök att lämpa din egen bevisbörda på andra är bara ditt sätt att avsiktligt tramsa.
Du påstår saker som för emot känd vetenskap etc. Så om DU menar att t ex dessa DNA-tester skulle vara suspekta, så är det DU som ska lägga fram bevis för det. Detta för att dessa DNA-tester är accepterade av betydligt tyngre instanser än ”nähäddå” onopono på ett forum, och kan uppvisas vara insamlade efter en strikt och helt normal procedur och redovisad chain of custody etc.

Det är precis samma sak i detta som när folk tramsar om att jorden är platt, då är det DE som har bevisbördan för att den inte skulle vara ett klot. Inte vetenskapen eller andra som ska bevisa att den är ett klot, för det har man klarat i tusentals år och är känd vetenskap.

Den är den som som säger nåt som går emot känd vetenskap som har hela bevisbördan för sina påståenden.

Eller säger du ”nähäddå” om det….?
Citera
2026-06-30, 15:54
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Intressant analys. Vad grundar du den på?
Konstaterar att jag inte vet. Hade jag jobbat i amerikansk statsapparat runt 2001 hade jag kanske kommit med något konkret.
Vet däremot utifrån officiella uppgifter att israeler hade ett företag i New Jersey som snarare var något form av skenföretag.
9/11 inträffar och en kärring ser dessa israeler dansa på toppen av ett parkeringhus under attacken, de grips av polis och blir släppta väldigt snabbt, lämnar sitt bluffföretag helt orört och drar hem till judeland och pratar i israelisk tv.
Senast redigerad av ManySuchCases 2026-06-30 kl. 15:57.
Citera
2026-06-30, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vi har förklarat för dig, oräkneliga gånger i en massa trådar, att omvänd bevisbörda inte gäller, så dina försök att lämpa din egen bevisbörda på andra är bara ditt sätt att avsiktligt tramsa.
Nej, det är den som hävdar att AA Flight 77 kraschade in i Pentagon 9/11 som också har bevisbördan. Själv så säger jag att jag inte vet vad som orsakade de skador i byggnaden synliga i tillgängligt bildmaterial från händelserna.

Hur menar du att jag ska bevisa att jag inte vet?

Citat:
Du påstår saker som för emot känd vetenskap
Vilken "känd vetenskap" säger, vad?

Citat:
etc.
Vad?

Citat:
Så om DU menar att t ex dessa DNA-tester skulle vara suspekta, så är det DU som ska lägga fram bevis för det.
Nej, det är den som hävdar att DNA bevisar att det var AA Flight 77 som kraschade in i Pentagon, som har bevisbördan.

Jag kan givetvis inte härifrån utan tillgång till bevismaterialet bevisa motsatsen. Jag kan bara konstatera att jag inte vet och det för att jag inte har tagit del av några bevis.

Det har du?

Citat:
Detta för att dessa DNA-tester är accepterade av betydligt tyngre instanser än ”nähäddå” onopono på ett forum,
Det har ingen betydelse hur 'tung' en 'instans' är om den inte presenterar sina bevis.

Citat:
och kan uppvisas vara insamlade efter en strikt och helt normal procedur
Var visar vem det? Citera och länka.

Citat:
och redovisad chain of custody
Var hittar vi dokumenterad och signerad chain of custody avseende DNA-bevisen?

Länk?

Citat:
etc.
Ja?

Citat:
Det är precis samma sak i detta som när folk tramsar om att jorden är platt, då är det DE som har bevisbördan för att den inte skulle vara ett klot.
Om vi för ett ögonblick accepterar din analogi så hävdar jag (i så fall) inte att jorden är platt. Jag hävdar (i så fall) att jag inte vet om den är rund (sfär) och att jag (i så fall) vill se bevisen för det.

Citat:
Inte vetenskapen eller andra som ska bevisa att den är ett klot,
Om det har betydelse för en rättslig prövning så, jo, då måste "vetenskapen eller andra" också bevisa det.

(en baggis i just det här fallet...)

Citat:
för det har man klarat i tusentals år och är känd vetenskap.
Du likställer således bevisen för att jorden är klotformad med bevisen för att AA Flight 77 kraschade in i Pentagon, 9/11?

Citat:
Den är den som som säger nåt som går emot känd vetenskap som har hela bevisbördan för sina påståenden.
Jag vet som sagt ingen "känd vetenskap" som bevisar att AA Flight 77 kraschade in i Pentagon, 9/11.

Det vet du?

Citat:
Eller säger du ”nähäddå” om det….?
Jag har aldrig skrivit ”nähäddå” i det här forumet.

Sluta fulcitera.
Citera
2026-06-30, 17:16
Medlem
Citat:
Nej, det är den som hävdar att AA Flight 77 kraschade in i Pentagon 9/11 som också har bevisbördan. Själv så säger jag att jag inte vet vad som orsakade de skador i byggnaden synliga i tillgängligt bildmaterial från händelserna.

Hur menar du att jag ska bevisa att jag inte vet?

Vilken "känd vetenskap" säger, vad?

Vad?

Nej, det är den som hävdar att DNA bevisar att det var AA Flight 77 som kraschade in i Pentagon, som har bevisbördan.

Jag kan givetvis inte härifrån utan tillgång till bevismaterialet bevisa motsatsen. Jag kan bara konstatera att jag inte vet och det för att jag inte har tagit del av några bevis.

Det har du?

Det har ingen betydelse hur 'tung' en 'instans' är om den inte presenterar sina bevis.

Var visar vem det? Citera och länka.

Var hittar vi dokumenterad och signerad chain of custody avseende DNA-bevisen?

Länk?

Ja?

Om vi för ett ögonblick accepterar din analogi så hävdar jag (i så fall) inte att jorden är platt. Jag hävdar (i så fall) att jag inte vet om den är rund (sfär) och att jag (i så fall) vill se bevisen för det.

Om det har betydelse för en rättslig prövning så, jo, då måste "vetenskapen eller andra" också bevisa det.

(en baggis i just det här fallet...)

Du likställer således bevisen för att jorden är klotformad med bevisen för att AA Flight 77 kraschade in i Pentagon, 9/11?

Jag vet som sagt ingen "känd vetenskap" som bevisar att AA Flight 77 kraschade in i Pentagon, 9/11.

Det vet du?

Jag har aldrig skrivit ”nähäddå” i det här forumet.

Sluta fulcitera.

Du anklagar dessa undersökningar för att vara fel, då har du bevisbördan för det, ditt nöt….
Citera
2026-06-30, 18:29
Medlem
Citat:
Konstaterar att jag inte vet. Hade jag jobbat i amerikansk statsapparat runt 2001 hade jag kanske kommit med något konkret.
Vet däremot utifrån officiella uppgifter att israeler hade ett företag i New Jersey som snarare var något form av skenföretag.
9/11 inträffar och en kärring ser dessa israeler dansa på toppen av ett parkeringhus under attacken, de grips av polis och blir släppta väldigt snabbt, lämnar sitt bluffföretag helt orört och drar hem till judeland och pratar i israelisk tv.

Bevis på det du påstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in