2026-06-30, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Eftersom det är en struntsumma. Varför skickar inte du 4000-10000 till mig i månaden i 18 år? Äckliga fitthora. Må en muslim våldta dig och må det senare sluta i självmord, undermänskliga fascistfitta.

Varför skulle jag göra det? Så du kan lägga mer pengar på sprit, droger och horor eller?

Alla som undrar varför det inte föds så många barn i det här landet har svaret här ovan.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-30 kl. 08:09.
Citera
2026-06-30, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Det går i en rasande fart nu att få unga män att radikaliseras i kvinnohat.
Det kommer bli svenska sharialagar om några generationer. Tyvärr, men vi har låtit radikala manshatare bestämma för mycket.

För normala unga män är det inget konstigt att respektera sin sexpartner. De finner inget radikalt manshat i det. De som inte gör det hade fel i huvudet på Anders Eklund-nivå redan innan ändå.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-30 kl. 08:10.
Citera
2026-06-30, 08:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mf2001
För att han inte hade någon sjukdom han inte berättat om, som han medvetet ville smitta henne med.
Om han inte hade det så är ju domen ännu mer absurd.
Citera
2026-06-30, 08:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Bara för att man brukar ha sex med varandra, så har man inte rätt att ta sig sexuella friheter mot den andras vilja. Lyhördhet gäller och ska gälla. Annars kan man numera bli anmäld och dömd.

Anser du att om man säger att man vill ha kondom för att ha samlag så betyder det per automatik att man inte vill ha sprutet i musen?
Citera
2026-06-30, 08:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
För normala unga män är det inget konstigt att respektera sin sexpartner. De finner inget radikalt manshat i det. De som inte gör det hade fel i huvudet på Anders Eklund-nivå redan innan ändå.

Tycker du att sprutet i musen är en naturlig del av oskyddat sex så att om man frivilligt har oskyddat sex så får man räkna med att såsen i påsen kommer hamna i musen?
Citera
2026-06-30, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tycker du att sprutet i musen är en naturlig del av oskyddat sex så att om man frivilligt har oskyddat sex så får man räkna med att såsen i påsen kommer hamna i musen?

Jag tycker att har man gått med på att använda kondom får man spruta i den.
Citera
2026-06-30, 08:25
Medlem
Citat:
Anser du att om man säger att man vill ha kondom för att ha samlag så betyder det per automatik att man inte vill ha sprutet i musen?

För en normalt tänkande människa är svaret ja.
Citera
2026-06-30, 08:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag tycker att har man gått med på att använda kondom får man spruta i den.

Jag är mer ute efter att försöka förstå vad ni menar att man samtycker till eller inte när man samtycker till sex utan kondom eller sex med kondom.
Om man samtycker till sex utan kondom har man även då samtyckt till att mannen får spruta i musen eller är det två skilda sexuella handlingar?. Är alltså sprutet en enskild sexuell handling eller ingår den i samtycket till sex utan kondom?
Citera
2026-06-30, 08:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredriktomte
Det är väl lika mycket bådas ansvar att skydda sig mot veneriska sjukdomar? Om den ej sjuka parten bara kräver kondom/femidom är vederbörande lika skyddad mot den veneriska sjukdomen som de är mot graviditet. Jag har svårt att se vad skillnaden i situationerna skulle vara.

Generellt är det bådas ansvar, men om du har en person som är smittad och vet om det, så är det en sak denne vet som kan framkalla fara eller innebära misshandel, men ej hans sexpartner. Han har alltså uppsåt minst genom likgiltighet till sitt handlande att framkalla fara eller misshandla. I detta fallet känner båda till den generella risken för graviditet och könssjukdomar och det finns ingen annan känd risk för liv och hälsa.

Citat:
Otrohet är mycket svårare att lagreglera, eftersom frågan om vad som är otrohet varierar från par till par, därtill är det vanskligt att försöka skilja det från alla andra sätt man kan göra illa sin partner utan att vara otrogen (inte minst genom att göra slut/skilja sig...). Ett ofrivilligt föräldraskap är mycket mer konkret och därtill potentiellt mer långtgående skadligt än en otrohet, samma med sexuellt överförbara sjukdomar. Situationen är mycket lättare avgränsad och kräver inte en massa gungflyaktiga bedömningar från fall till fall.

Jag tycker också att man bör akta sig för att överkriminalisera saker och ting, men det betyder inte att vi för den sakens skull ska nöja oss med lagstiftningen vi har från Hedenhös tid. Ibland finns det goda skäl att kriminalisera sådant som tidigare inte varit kriminellt. På samma sätt kan det också finnas goda skäl att avkriminalisera sådant som varit kriminellt tidigare (t.ex. tycker jag inte att förolämpning borde vara ett brott, även saker som idag sorterar under förargelseväckande beteende, som att vara naken i offentliga miljöer, bör avkriminaliseras).

Det uppstår avgränsningsproblem även om man kriminaliserar att någon utsätter andra för otillåtet föräldrarskap. Det kan som bekant uppstå graviditet av misstag.

Det är knappast rätt väg för samhället att gå med tanke på de låga födelsetalen att krångla till och skuldbelägga barnalstrande eller föräldraskap och peka ut människor som blir gravida med varandra som problematiska och brottsliga.
Citera
2026-06-30, 08:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Bristande samtycke är just vad hela fallet bygger på.

Nej jag resonerar inte alls som att det bara skulle gälla kvinnor.

Så ditt argument för att slå fast att det är en våldtäkt är att samtycke inte fanns eftersom kvinnan säger att hon krävt kondom för att de skulle ha sex och sedan har mannen inte använt kondom?
Citera
2026-06-30, 08:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De kan ha haft sex tusen gånger utan, det är helt oväsentligt. Den gången ställdes kravet på kondom och då är det vad som gäller.

Varför skulle han erkänna en efterhandskonstruktion?

Är ditt argument för att det är en våldtäkt att samtycke inte fanns då kvinnan påstår att hon krävt kondom för sex och mannen sedan inte använt kondom?
Citera
2026-06-30, 08:35
Medlem
Citat:
Jag är mer ute efter att försöka förstå vad ni menar att man samtycker till eller inte när man samtycker till sex utan kondom eller sex med kondom.
Om man samtycker till sex utan kondom har man även då samtyckt till att mannen får spruta i musen eller är det två skilda sexuella handlingar?. Är alltså sprutet en enskild sexuell handling eller ingår den i samtycket till sex utan kondom?

Vill man inte bli gravid och inte använda kondom kan man köra med avbrutet samlag. Det förutsätter ju dock att båda parter är med på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in