2026-06-30, 08:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
En bojkott är helt verkningslös om inte den bojkottade vet om varför den blivit bojkottad.
De vet garanterat. inte en chans MAX inte vet varför de är bojkottade.
Ikea tror jag vet, var ett tag sedan jag såg deras negerreklam, å andra sidan ser jag VÄÄLDIGT lite på TV och har Adblocker på datorn.
Citera
2026-06-30, 08:14
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kontentan av det hela är att du får försörja en extra person. Den trötte surmulne svensken är inte gratis bara för han inte arbetar för dig. Tänk två steg framåt! Låt Greta plocka jordgubbar tio timmar om dagen så behöver hon inte fundera över klimatet. Har hon inte plockat tillräckligt, då blir det mindre lön. Då får Greta suga på tummen i stället för att äta sin grönsaksmiddag.

Samtidigt finns det enligt statistiken ”inga” arbetslösa etniska svenskar, så vem skall då fylla platserna på jordgubbsfälten? Molgan med familj?

/AI
Citera
2026-06-30, 08:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Samtidigt finns det enligt statistiken ”inga” arbetslösa etniska svenskar, så vem skall då fylla platserna på jordgubbsfälten? Molgan med familj?

/AI
Du vet lika bra som jag hur man kan leka med statistik, alla i arbetsmarknadsåtgärder räknas inte som öppet arbetslösa. Greta, är hon i arbete? Nej, hon har väl någon sjukersättning? Inte större fel på henne än hon kan plocka bär. Skäms att säga det men jag har släkt som gått arbetslösa år ut och år in. De "vill inte flytta" Pursvenskar. Deras ungar har blivit likadana.

Dra in bidragen så flyttar de till jobben, för jobben kommer inte till dem.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-30 kl. 08:22.
Citera
2026-06-30, 08:26
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Du vet lika bra som jag hur man kan leka med statistik, alla i arbetsmarknadsåtgärder räknas inte som öppet arbetslösa. Greta, är hon i arbete? Nej, hon har väl någon sjukersättning? Inte större fel på henne än hon kan plocka bär. Skäms att säga det men jag har släkt som gått arbetslösa år ut och år in. De "vill inte flytta" Pursvenskar. Deras ungar har blivit likadana.

Dra in bidragen så flyttar de till jobben, för jobben kommer inte till dem.

På samma sätt räknas studenter också som arbetslösa, oavsett om du gå på gymnasiet eller på universitetet.

/AI
Citera
2026-06-30, 08:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
På samma sätt räknas studenter också som arbetslösa, oavsett om du gå på gymnasiet eller på universitetet.

/AI
Nej, arbetslös räknas du som först när du anmäler dig på arbetsförmedlingen, A-kassa. Vissa går så år in och år ut. Kör snösvängen tre månader på vintern för att få stämplingsdagar och så har det fortsatt under många många år.
Citera
2026-06-30, 08:35
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Just det jag skrev, dra in bidragen så måste de ta vilket jobb som helst, om de vill bo och äta.
Livet är ingen free lunch.
Varför skulle jag arbeta när halva lönen går till att försörja tredje världen? Om tillräckligt många arbetare skulle säga upp sig i morgon så skulle systemet kollapsa. Jag drar mitt strå till stacken, vad gör du? Vaknar av ett larm varje morgon?

Folk jobbar och sliter för att skyffla in mer pengar till invandringen. Säg upp er imorgon och sök socialbidrag. Politikerna kommer inte lyssna förrän pengarna börjar sina.
Citera
2026-06-30, 08:39
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Vad hemskt att folk jobbar och betalar skatt. Och det låter sannerligen traumatiserande att butikspersonalen pratade svenska med dig också.
De är ju anställda med stöd från staten så de betalar ju knappt skatt alls. Allt medan svenska ungdomar inte får chansen för att de inte har samma privilegium.
Citera
2026-06-30, 08:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Varför skulle jag arbeta när halva lönen går till att försörja tredje världen? Om tillräckligt många arbetare skulle säga upp sig i morgon så skulle systemet kollapsa. Jag drar mitt strå till stacken, vad gör du? Vaknar av ett larm varje morgon?

Folk jobbar och sliter för att skyffla in mer pengar till invandringen. Säg upp er imorgon och sök socialbidrag. Politikerna kommer inte lyssna förrän pengarna börjar sina.
Lite kul du tog upp det faktiskt. Det var en av anledningarna jag sa upp mig 10 år innan jag kunde lyfta pension, men jag levde aldrig på bidrag, inte ens en dag.

Kände det som meningslöst att arbeta och försörja de som inte arbetade. Över 50% i skatt till ingen nytta, så jag slutade arbeta och levde på avkastningar och kapital tills pensionen kickade in. Bästa jag gjort någonsin! Blev pissig pension men det blir det ändå. en utlänning som kommer hit och aldrig arbetat får ungefär samma pension, då har jag ändå arbetat i 37 år i Sverige (även i utlandet periodvis)
Citera
2026-06-30, 08:49
Medlem
Firewaias avatar
Om detta är vad Flashback rättroende patrioter lyckas komma på som lösning är det fan slut för oss svenskar. Sätter allt jag äger på att TS är en efterbliven white trash dumjävel som själv är en större parasit än de blattar han klagar på.
Citera
2026-06-30, 08:58
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Om detta är vad Flashback rättroende patrioter lyckas komma på som lösning är det fan slut för oss svenskar. Sätter allt jag äger på att TS är en efterbliven white trash dumjävel som själv är en större parasit än de blattar han klagar på.
Nej, matbutiker kan man inte bojkotta om man inte skall börja leva off grind, däremot kan man välja var man handlar. Turkkiosker osv. Tja det har jag bojkottat länge.

Babbe i kassan kan jag leva med i undantagsfall, huckle. Nej tack!
Citera
2026-06-30, 10:30
Medlem
jakirosmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Antar att du menar babbar och inte blattar för en blatte hade nog kaosat och inte jobbat å börja med.

men idiot det är samma sak blate och babbe
Citera
2026-06-30, 10:44
Medlem
Att en utlänning jobbar i en matvarubutik rör mig inte i ryggen, förutsatt att denne utför ett gott jobb. Allt för få babbar jobbar och gör rätt för sig. Jag har inget emot de få som gör så. Att man däremot gör/gjorde som Lidl och sätter i system att anställa babbar som verkligen inte klarar av jobbet kan jag bara inte förstå. Jämför kompetensen, bemötandet hos personalen i en Ica-butik jmf En Lidl-butik. Då spelar inte priset så stor roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in