2026-06-29, 21:45
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Helt okej anledning. Vad gjorde hon under tiden som hon sköt upp mammarollen?

Ingen aning.
Deras relation tog slut pga aborten.
Men för i helvete; om kvinnan nu inte "är redo att bli mamma" ska kvinnan ifråga skydda sig!
Omvänt; är en man inte redo att bli pappa ska han skydda sig.
Citera
2026-06-29, 21:46
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Jag dansar på era gravar era psykotiska mördare. Prisa gud för alla muselmaner vi har i landet så vi kan få slut på det här djävulskapet, garrottering ligger högst på dagsordningen. Det blir en ömklig visa om jag får tag i er barnmördare, men visst forsätt kalla det "abort" för att trösta dig själv att du inte just mördat ett barn. Jag visar lika lite nåd som ni visade barnen. Ett öga för ett öga.

Haha, du fortsätter att försöka hota människor.

Hur ska du få reda på vem som gjort abort och inte gjort det?
Citera
2026-06-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Ingen aning.
Deras relation tog slut pga aborten.
Men för i helvete; om kvinnan nu inte "är redo att bli mamma" ska kvinnan ifråga skydda sig!
Omvänt; är en man inte redo att bli pappa ska han skydda sig.
Finns ju en del kvinnor i fasta relationer som blir uppmanade av sin ”bättre halva” att sluta på p-piller eller vad dom nu använder. Allt för att låsa kvinnan.
Citera
2026-06-29, 21:50
Medlem
Män har alltid skyllt på kvinnor för att slippa ta ansvar. Kvinnor har alltid behövt ta konsekvenserna av ett ogenomtänkt beslut så varför ska inte män tvingas göra det?

Är man så korkad att man tror ett one night stand som säger att hon tar p-piller och struntar i kondom så får man skylla sig själv om man sen får betala underhåll i 18 år. Då får du ta ditt ansvar och stå för att du är dum i huvudet. Är du smart så använder du alltid kondom. Då är det du som bestämmer. Visst kan man bli "lurad" även i en stabil relation men risken är betydligt lägre.

En kompis blev ofrivilligt pappa när han var 14 år. Han hatade verkligen den kvinnan men det var ju inte sonens fel att hans mamma var en lögnaktig hora som utnyttjat en tonåring (hon var en vän till familjen). Så han brukade träffa pojken lite då och då kommer jag ihåg. De var faktiskt rätt lika. Mamman blev dömd för våldtäkt av minderåring och satt ett tag i fängelse. Han fick ett rejält skadestånd men det är som sagt svårt att slippa undan underhåll.
Citera
2026-06-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

laggfrukten har hakat upp sig.
Citera
2026-06-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giornale
Män har alltid skyllt på kvinnor för att slippa ta ansvar. Kvinnor har alltid behövt ta konsekvenserna av ett ogenomtänkt beslut så varför ska inte män tvingas göra det?

Är man så korkad att man tror ett one night stand som säger att hon tar p-piller och struntar i kondom så får man skylla sig själv om man sen får betala underhåll i 18 år. Då får du ta ditt ansvar och stå för att du är dum i huvudet. Är du smart så använder du alltid kondom. Då är det du som bestämmer. Visst kan man bli "lurad" även i en stabil relation men risken är betydligt lägre.

En kompis blev ofrivilligt pappa när han var 14 år. Han hatade verkligen den kvinnan men det var ju inte sonens fel att hans mamma var en lögnaktig hora som utnyttjat en tonåring (hon var en vän till familjen). Så han brukade träffa pojken lite då och då kommer jag ihåg. De var faktiskt rätt lika. Mamman blev dömd för våldtäkt av minderåring och satt ett tag i fängelse. Han fick ett rejält skadestånd men det är som sagt svårt att slippa undan underhåll.
Det där är ingen kvinna det är ett peddo.
Citera
2026-06-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Hon "kände sig inte redo att bli mamma".
Men han var redo att bli pappa.

Det är nog inte bara det att hon "inte var redo för att bli mamma".
Hon skulle ju igenom en 9 månaders lång graviditet, med alla risker det innebär för kropp, liv och hälsa. Och därefter gå igenom förlossning, med alla de risker det innebär för kropp, liv och hälsa.
Sedan sömnlösa dygn, en kropp som kanske inte alltid läker ihop efter graviditet och förlossning. En kropp som inte blir sig helt lik. Sätta avkomman i första rummet. Stressa mellan jobb och familjeliv och alltid känna sig otillräcklig, både som mor och som arbetstagare. Oro över avkomman! Ständig oro! Gränslös kärlek, som spär på oron.

Hon var nog inte redo för vare sig graviditet, förlossning eller det föräldraskapet innebär.

Hade hon varit pappa till barnet, hade hon kanske varit mer redo?
Slippa graviditet och förlossning. Och veta att mamman backar upp och tar huvudansvaret för avkomman när avkomman väl är född! Eftersom det är så flertalet mammor gör.

Så. Hon kanske också var redo att bli pappa!
Men inte redo att bli mamma.

Din vän hade kunnat höra med henne om detta. Kanske hade blivit ett givande samtal, som hade lett till att hon hade valt att föda avkomman istället för att göra abort. Vem vet!
Citera
2026-06-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giornale

Vidrigt av henne att skaffa ett barn med ett barn. Som 14 åring borde han få utvecklas i sin takt och på sin väg mot att bli vuxen. Inte helt plötsligt stå där och skriva på faderskap och betala underhåll och känna ansvar för ett barn... Det var ju för väl att hon fick fängelse för våldtäkt mot barn. Hur gick det för hans son, under tiden mamman/förövaren satt inne? Har han fin kontakt fortsatt med sin son?
Citera
2026-06-29, 21:59
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:

Jag hotar inte människor. Om du mördar ett barn är du ett djur.
Citera
2026-06-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Jag hotar inte människor. Om du mördar ett barn är du ett djur.
Jag misstänker att alla kvinnor du ser som avelsdjur kan leva med att du nu ser dom som ”bara” djur haha
Citera
2026-06-29, 22:13
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Du behöver inte nia mig.

Dessutom skulle jag aldrig utsätta mig för destruktiva relationer.

Incels göre sig icke heller besvär.

Förstod väl att det låg något underligt hämndbegär bakom din inställning.

Vilket hämndbegär då - och mot vem?
Citera
2026-06-29, 22:35
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
I jämställdhetens namn bör mannen rimligen ha lika mycket att säga till om som kvinnan i frågan om att sätta ett barn till världen.

Om kvinnan väljer att fullfölja graviditeten trots att mannen inte samtycker, tar hon också på sig det fulla föräldraansvaret och befriar därmed mannen från de skyldigheter som följer av föräldraskapet.

I ett sådant fall har kvinnan valt att åsidosätta mannens samtycke och därmed ensam fattat beslutet att bli förälder. Enligt detta resonemang bör därför också ansvaret för beslutet, liksom dess konsekvenser, vila på henne.

Följaktligen skulle krav på underhåll från mannen eller andra rättigheter som förutsätter ett gemensamt föräldraansvar, enligt detta synsätt, inte vara gällande.

Det är här jag menar att jämställdhetens paradox blir tydlig.

Om kvinnan vill ha barn och mannen inte vill det finns det ingen lösning som samtidigt tillgodoser bådas vilja. Antingen föds barnet eller så föds det inte. Utfallet är binärt... någon kompromiss är inte möjlig.

Om killen inte vill ha barn finns kondom men väljer man att köra utan o dessutom lägger muffen full med sås efter sig så tar man ju risken att få betala för avkomman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in