2026-06-29, 19:45
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Nä det var inte pga tvångshämtningen som han inte längre ville göra DNA- prov. Det var han som ville tvångshämta henne. Sen fick han avslag. hans ändring kom senare.

Ja alltså hennes inställning till DNA-grejen är jättekonstig men det är ju rätt mkt annat hon gör också. Och det gör inte att Andreas är helt normal heller. Nu har hon i alla fall ensam vårdnad ett bra tag framöver och han kommer ha umgänge 6 h varannan vecka jättelänge och sorgligt nog kommer han ha svårt som fan att få mer än de här 6 h framöver utan att vända sig till domstolen igen. Stor förlust för Andreas.

Okej då förstår jag, det kanske inte ens gick att överklaga för honom.

Angående Andreas har jag alltid skrivit att ingen vet vad som händer bakom stängda dörrar.
Även om Nicci har anmält tidigare relation så kan hon haft otur att träffa ännu en.
Tycker att båda två ska skärpa till sig och jobba för Chiaras bästa.

Ensam vårdnad som jag trodde då.

6 timmar varannan vecka var mer än jag trodde han skulle få, men det räcker bra för att Chiara och han ska kunna knyta an väldigt bra, finns så många aktiviteter och mys de kan göra på den tiden.

Vet du om det är med en kontaktperson hela tiden fortfarande?
Eller bara hämtar och lämnar?

Om han sköter umgänget perfekt så kan han väl ansöka om mer tid så småningom?
Citera
2026-06-29, 19:45
Medlem
Citat:
Nä det var inte pga tvångshämtningen som han inte längre ville göra DNA- prov. Det var han som ville tvångshämta henne. Sen fick han avslag. hans ändring kom senare.

Ja alltså hennes inställning till DNA-grejen är jättekonstig men det är ju rätt mkt annat hon gör också. Och det gör inte att Andreas är helt normal heller. Nu har hon i alla fall ensam vårdnad ett bra tag framöver och han kommer ha umgänge 6 h varannan vecka jättelänge och sorgligt nog kommer han ha svårt som fan att få mer än de här 6 h framöver utan att vända sig till domstolen igen. Stor förlust för Andreas.

Där borde ju N tänka om och låta umgänget utökas framöver . Hon kan tycka vad hon vill men C har rätt till sin pappa.
Citera
2026-06-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Okej då förstår jag, det kanske inte ens gick att överklaga för honom.

Angående Andreas har jag alltid skrivit att ingen vet vad som händer bakom stängda dörrar.
Även om Nicci har anmält tidigare relation så kan hon haft otur att träffa ännu en.
Tycker att båda två ska skärpa till sig och jobba för Chiaras bästa.

Ensam vårdnad som jag trodde då.

6 timmar varannan vecka var mer än jag trodde han skulle få, men det räcker bra för att Chiara och han ska kunna knyta an väldigt bra, finns så många aktiviteter och mys de kan göra på den tiden.

Vet du om det är med en kontaktperson hela tiden fortfarande?
Eller bara hämtar och lämnar?

Om han sköter umgänget perfekt så kan han väl ansöka om mer tid så småningom?

Ja det är klart han kan !
Undra vad de baserar så lite på !
Brukar ju trappas upp till varannan helg ganska fort och även på mindre bra föräldrar 🤯
Hoppas han inser att han kan få mer och tar strid för sin dotters rätt !
N har ganska många brister som mamma och rätten borde ju kanske granska henne ganska hårt !
Eller så kan hon visa att hon är en större människa och samarbeta och bygga upp relationen för dotterns skull
Citera
2026-06-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Nu har J lagt ut en käck händelse på insta där hon tackar så mycket för stödet och så vidare. Men sen när hon pratar om låttiteln händer något. Hennes käcka och leende bara försvinner och ja… är det den riktiga Jeanette? Isf vill jag hellre se mer äkthet som det.

Tycker hon ser sliten ut ! Tappat glöden och glädjen ?
Citera
2026-06-29, 20:15
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hoppas jag oxå . Vad är det för jävla domare . Varannan helg borde inte vara svårt att få igenom när han åker så långt . Åka så långt för 6 h . Överklaga A

Tiden Andreas åker är irrelevant, det har aldrig med en dom om tider för umgänge att göra, det bästa han kan göra är att planera en flytt till Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen
Ja det är klart han kan !
Undra vad de baserar så lite på !
Brukar ju trappas upp till varannan helg ganska fort och även på mindre bra föräldrar 🤯
Hoppas han inser att han kan få mer och tar strid för sin dotters rätt !
N har ganska många brister som mamma och rätten borde ju kanske granska henne ganska hårt !
Eller så kan hon visa att hon är en större människa och samarbeta och bygga upp relationen för dotterns skull

Jättebra då hoppas jag att han ser till att boka in så många träffar han får lov till av rätten så att han snart får mer tid!

Tyvärr tror jag inte att Nicci någonsin kommer att samarbeta.
Hon hatar Andreas mer än hon älskar Chiara.

Nicci är en av de mest långsinta människor som finns.
Tänkte på om Chiara vill gifta sig och pappa ska lämna över bruden så tror jag inte att Nicci kommer på bröllopet, kanske kommer inte Chiara att vilja gifta sig eller skaffa barn på grund av föräldrarnas konflikt.

Blir lika ledsamt om det är teater eller liknande i skolan, kommer inte Nicci om Andreas kommer?
Vem ska krama Chiara och säga att hon var jätteduktig?
Blir som åsnan mellan två hötappar som till slut svalt ihjäl för att det var omöjligt att välja.
I detta fallet en mental svält och stress för Chiara.

Visst det är många år kvar innan det är aktuellt men har vänner vars föräldrar inte kan samarbeta och de är väldigt ledsna och känner precis som jag har skrivit ovan.

Vet inte hur mormor Jeanette tänker?
Om hon nu tänker på Chiaras framtid så är hon nog den enda som kan påverka Nicci.
Det känns som om hon älskar Chiara väldigt mycket.

Kanske Viktor också för det syns hur mycket han älskar båda flickorna, han kanske också kan påverka Nicci till att tänka om?
Citera
2026-06-29, 20:30
Medlem
Citat:
Tiden Andreas åker är irrelevant, det har aldrig med en dom om tider för umgänge att göra, det bästa han kan göra är att planera en flytt till Stockholm.

Jättebra då hoppas jag att han ser till att boka in så många träffar han får lov till av rätten så att han snart får mer tid!

Tänkte på om Chiara vill gifta sig och pappa ska lämna över bruden så tror jag inte att Nicci kommer på bröllopet, kanske kommer inte Chiara att vilja gifta sig eller skaffa barn på grund av föräldrarnas konflikt.

Blir lika ledsamt om det är teater eller liknande i skolan, kommer inte Nicci om Andreas kommer?
Blir som åsnan mellan två hötappar som till slut svalt ihjäl för att det var omöjligt att välja.

Visst det är många år kvar innan det är aktuellt men har vänner vars föräldrar inte kan samarbeta och de är väldigt ledsna och känner precis som jag har skrivit ovan.

Om hon nu tänker på Chiaras framtid så är hon nog den enda som kan påverka Nicci.

Kanske Viktor också för det syns hur mycket han älskar båda flickorna, han kanske också kan påverka Nicci till att tänka om?

Ja det där är så löjligt och straffar bara barnet ! Har man gjort ett barn så kan man också vara så vuxen att man kan svälja sin stolthet och stå där tillsammans när barnet behöver båda !
Citera
2026-06-29, 20:57
Medlem
Citat:

Mmm. Man kan ju bara hoppas på att de vuxna försöker göra det som är bäst för C2 och att det inte fortsättningsvis skapas konflikter mellan A & N. Men då måste alla parter sammarbeta.

Problemet och det sorgliga i det hela är att snart kommer C2 börja ställa mycket frågor och om N då fortsätter att ej vilja vara samarbetsvillig med A så finns det en risk för att C2 kommer att känna skuld och ta på sig/bära saker som händer mellan N & A som hon inte är skyldig till.

Hur skyddar de barnen från allt detta?
Citera
2026-06-29, 22:06
Medlem
Citat:
Undra vad de gjort mot IF egentligen bakom de stängda dörrarna ?
Hoppas de anmäler om det är allvarligt !
Är ju V som varit otrogen och är men han glider under radarn han 🤢

Ja, precis. Det är väl V ska få stå till svars mest i den frågan kan man ju tycka.
Sedan hade nog inte jag som dotter velat att min mamma (J) lade sig i min relation på det sätten som hon verkar göra.
Känns smått olustigt om det är sant att N & J kontaktat IF i negativ bemärkelse.
😒
Citera
2026-06-29, 23:09
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ja det där är så löjligt och straffar bara barnet ! Har man gjort ett barn så kan man också vara så vuxen att man kan svälja sin stolthet och stå där tillsammans när barnet behöver båda !

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Mmm. Man kan ju bara hoppas på att de vuxna försöker göra det som är bäst för C2 och att det inte fortsättningsvis skapas konflikter mellan A & N. Men då måste alla parter sammarbeta.

Problemet och det sorgliga i det hela är att snart kommer C2 börja ställa mycket frågor och om N då fortsätter att ej vilja vara samarbetsvillig med A så finns det en risk för att C2 kommer att känna skuld och ta på sig/bära saker som händer mellan N & A som hon inte är skyldig till.

Hur skyddar de barnen från allt detta?

Det är väldigt ledsamt hela situationen
Tror aldrig att Nicci kommer att förlåta och släppa hatet.

Om man antog att Nicci fick se in i framtiden och hon fick se hur Chiara kände med båda föräldrarna som sammarbetar kontra som det är nu skulle hon ändå inte samarbeta.
Nicci är som vi vet sedan tidigare en egoistisk narcissist som sätter sina egna känslor före sin dotters.

Men det är upp till henne att ångra sig i framtiden.

Barn tar på sig skulden för allt som vuxna gör tyvärr
Citera
2026-06-30, 00:39
Medlem
Citat:
Det är väldigt ledsamt hela situationen
Tror aldrig att Nicci kommer att förlåta och släppa hatet.

Om man antog att Nicci fick se in i framtiden och hon fick se hur Chiara kände med båda föräldrarna som sammarbetar kontra som det är nu skulle hon ändå inte samarbeta.
Nicci är som vi vet sedan tidigare en egoistisk narcissist som sätter sina egna känslor före sin dotters.

Men det är upp till henne att ångra sig i framtiden.

Barn tar på sig skulden för allt som vuxna gör tyvärr

Hur är det du tänker att ett samarbete skulle se ut? 🤔 båda två får kritik av rätten för hur dom pratar och skvallrar om varann

Är som sagt absolut så att man kan kritisera Nicci för mycket men här är det två omogna och självcentrerade personer som ”håller på”
Citera
2026-06-30, 01:07
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Hur är det du tänker att ett samarbete skulle se ut? 🤔 båda två får kritik av rätten för hur dom pratar och skvallrar om varann

Är som sagt absolut så att man kan kritisera Nicci för mycket men här är det två omogna och självcentrerade personer som ”håller på”

Det är ett önsketänkande att de skulle växa upp båda två.

Känner inte Andreas men han verkar inte heller mogen.

Nicci däremot är långsint och oförsonlig.

Tycker synd om Chiara som inte kommer att kunna glädjas tillsammans med båda sina föräldrar samtidigt.

Tycker inte att det är rätt att barn måste välja sida.
Citera
2026-06-30, 07:15
Medlem
Den absolut största tankeställaren för samtliga är att avfölja. Att inte lyssna på podden eller där Andreas medverkar. Att bara tystna. Så länge de diskuteras oavsett varför är de relevanta. Det gäller också Andreas. Ingen här kan påverka utgången för barnen utan vi får bara hoppas att det går bra. Vad man än tycker om Jeanette så älskar hon dem massor, och hoppas bara hon lär dem att flyga själva så småningom och att se ett värde i sig själva utan sociala medier och sexighet.
Vad gäller IF och hot osv, så får hon gå ut med det isf för att jag ska tro att det stämmer. Om Viktor är notoriskt otrogen så hoppas jag att det inte drabbar barnen på något sätt. Oavsett hur det hanteras.
Trevlig sommar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in