2026-06-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikinghit
Har skaffat Amazon prime medlemsskap sedan en tid. Det kostar 69 kr/mån.
För det får jag streamingtjänsten Primevideo som jag bedömer helt ok, kanske inte riktigt som Netflix men helt acceptabelt utbud av serier och filmer, vissa riktigt bra serier.
Till det kommer supersnabb leverans av varor, oftast dagen efter, ibland till och med samma dag!
Allt dessutom fraktfritt till bra priser.

Beställer numer i princip allt vi behöver i hushållet, tillbehör till bil, båt, husgeråd, förbrukningsartiklar, verktyg, elektonik.
Senast i går en fin 27” bildskärm för 990 kr levererad på en dag med gratis leverans.
Spar massa tid o pengar på att slippa åka runt o leta efter saker eller betal frakt på varje internetköp.

Kan även beställa varor till ex. Mina föräldrar som bor på annan ort till samma villkor.

Jag menar dealen känna nästa för bra, nån annan som testat?

Jag beställer alltid från Amazon och de slår allt annat. Betalar lätt 69kr/mån för att kunna få varor levererade till dörren samma dag.

Sedan är Amazon Prime en helt ok streamingtjänst, en trevlig liten bonus.

Men för att svara på din fråga, nej det är inte för bra för att vara sant. Amazon är ett gigantiskt företag som har effektiviserat det här i 30 år. Dom har råd att hålla priserna nere och erbjuda bra service.
Citera
2026-06-29, 18:30
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Du har nog fel inställningar, kollar via prime ofta och allting har text. har aldrig varit med om att ingen text finns.
Kan du nämna exempel?

Allt för mig saknar text. Varenda film o serie o program
Citera
2026-06-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Precis varenda film och tv-serie har text hos oss, du bör nog kontakta supporten.

I övrigt så är väl en hake att man blir lite bekväm av sig och köper grejer som hade kostat en femtedel hos aliexpress på amazon i stället för att det kommer inom några dagar.

Som någon felaktigt skrev längre upp i tråden är det inte bara på prime-varor som det är gratis frakt, de allra flesta grejer har gratis frakt så länge du är prime-medlem. Det blilr väl lite hårklyverier, men gör inte misstaget att överanvända "prime"-filtret i vänsterkolumnen.

En annan hake är för övrigt också att man ibland stirrar sig blind på fraktpriset (0:-) ich köper sånt som skulle vara billigare någon annanstans även med frakt.
Citera
2026-06-29, 18:36
Medlem
Citat:

Det är inte så att du stängt av text?

Appar kommer ihåg dina inställningar vettu...
Citera
2026-06-29, 18:38
Medlem
Citat:

Det är nån inställning som du har missat. Givetvis har Amazon prime text om man vill ha det
Citera
2026-06-29, 18:50
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Amazon Prime är som Temu, fast amerikanskt.
De mest populära varorna säljs och hanteras av Amazon. Då finns det inga mellanhänder, varorna skeppas från Amazons lager och därför kan dom erbjuda gratis frakt (dom tjänar pengar ändå).
Men många varor väljs via "virtuella butiker", t.ex. elektronikföretaget Anker, klädföretaget Danish Endurance, trädgårdsföretaget Verkster (Bosch, Gardena, Bacho m.fl.). Dessa använder Amazon som skyltfönster och ibland för lagerhållning och distribution. Men då är priset ofta högre än på andra ställen. Och om det inte är märkt med "Prime" så har man inte fri frakt. Något att tänka på.

Stämmer inte riktigt, jag har köpt olika saker där som har varit billigast, bl a olika powerbanks, nätverkskablar o såna saker där andra sidor var betydligt dyrare med frakt inräknad. Ibland är det bra priser även om du inte är prime medlem men deras stora fördel att utbudet är väldigt stort och bra och du åker inte på några tullavgifter eller nåt. För 2 år sen var dom inte speciellt bra nu om man söker efter något så dyker massor med alternativ upp så dom har växt enormt senaste åren vill jag påstå.

Man ska kolla innan man beställer att det skickas via amazon eu sarl då går det snabbt och inte från nån tredjeparts skitsäljare man inte vet hur det skickas.
Citera
2026-06-29, 19:24
Medlem
Computerzs avatar
Också tänkt på det. 69kr/mån för Primevideo och gratis hemleverans från Amazon. Det är rätt galet. Börjat handla där mer och mer. Dock är deras hemsida rent skräp.
Citera
2026-06-29, 19:28
Medlem
Vad pratar du om. Har aldrig haft något utländskt bakkort, kan se massor med filmer och serier men det är bara en bisak för mig. Jag älskar att kunna beställa från ett oändligt stort sortiment. Kom på att jag behöver lite nya fiskegrejer hit till sommarstugan, finns ingen fiskebutik på flera mils avstånd. Grejerna kommer till min dörr i morgon…det gör livet enkel för mig allafall

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
90% av programmen på Amazon Prime kräver att man har ett amerikanskt eller brittiskt bankkort för att kunna se dem.
Citera
2026-06-29, 19:51
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrenadeSermon
Precis varenda film och tv-serie har text hos oss, du bör nog kontakta supporten.

I övrigt så är väl en hake att man blir lite bekväm av sig och köper grejer som hade kostat en femtedel hos aliexpress på amazon i stället för att det kommer inom några dagar.

Som någon felaktigt skrev längre upp i tråden är det inte bara på prime-varor som det är gratis frakt, de allra flesta grejer har gratis frakt så länge du är prime-medlem. Det blilr väl lite hårklyverier, men gör inte misstaget att överanvända "prime"-filtret i vänsterkolumnen.

En annan hake är för övrigt också att man ibland stirrar sig blind på fraktpriset (0:-) ich köper sånt som skulle vara billigare någon annanstans även med frakt.

Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298

Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Det är nån inställning som du har missat. Givetvis har Amazon prime text om man vill ha det

Är ni på riktigt eller skojar ni med mig?
Har appen på appletv4k

Försöker välja text och det är tomt

Är det appen prime video vi talar om?

Ej haft text sen jag skaffade appen minst 2 år
Citera
2026-06-29, 19:54
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrenadeSermon

Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298

Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft

Fyfan vad jag skäms! Förlåt!

Texten va på ”av”

Tröck på den o svenska dök upp.. helt seriöst! Detta är revolutionerande!!! Knappt kollat på saker jag velat titta på pga att text saknas

Jag kan skaffa iptv som en gammelgädda men inte sätta på texten! Trodde verkligen prime saknade text, otroligt! Stort tack vänner!
Citera
2026-06-29, 19:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikinghit
Vad pratar du om. Har aldrig haft något utländskt bakkort, kan se massor med filmer och serier men det är bara en bisak för mig. Jag älskar att kunna beställa från ett oändligt stort sortiment. Kom på att jag behöver lite nya fiskegrejer hit till sommarstugan, finns ingen fiskebutik på flera mils avstånd. Grejerna kommer till min dörr i morgon…det gör livet enkel för mig allafall

De flesta filmer och serier på Prime Video kräver amerikanskt bankkort jo eller brittiskt om du kollar på prime.co.uk. Finns den inte i den svenska butiken så måste du ha utländsk bankkort. Ett tag behövde du inte det, men sedan ändrades det igen.
Citera
2026-06-29, 20:21
Medlem
Att handla på Amazon har ju blivit helt värdelöst. Från att innan etableringen i Sverige varit riktigt billigt, till att du numera får betala 200 kr för något som kostar 40 kr på Dollarstore.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in