2026-06-29, 11:46
Medlem
Har skaffat Amazon prime medlemsskap sedan en tid. Det kostar 69 kr/mån.
För det får jag streamingtjänsten Primevideo som jag bedömer helt ok, kanske inte riktigt som Netflix men helt acceptabelt utbud av serier och filmer, vissa riktigt bra serier.
Till det kommer supersnabb leverans av varor, oftast dagen efter, ibland till och med samma dag!
Allt dessutom fraktfritt till bra priser.

Beställer numer i princip allt vi behöver i hushållet, tillbehör till bil, båt, husgeråd, förbrukningsartiklar, verktyg, elektonik.
Senast i går en fin 27” bildskärm för 990 kr levererad på en dag med gratis leverans.
Spar massa tid o pengar på att slippa åka runt o leta efter saker eller betal frakt på varje internetköp.

Kan även beställa varor till ex. Mina föräldrar som bor på annan ort till samma villkor.

Jag menar dealen känna nästa för bra, nån annan som testat?
Citera
2026-06-29, 11:52
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikinghit
Har skaffat Amazon prime medlemsskap sedan en tid. Det kostar 69 kr/mån.
För det får jag streamingtjänsten Primevideo som jag bedömer helt ok, kanske inte riktigt som Netflix men helt acceptabelt utbud av serier och filmer, vissa riktigt bra serier.
Till det kommer supersnabb leverans av varor, oftast dagen efter, ibland till och med samma dag!
Allt dessutom fraktfritt till bra priser.

Beställer numer i princip allt vi behöver i hushållet, tillbehör till bil, båt, husgeråd, förbrukningsartiklar, verktyg, elektonik.
Senast i går en fin 27” bildskärm för 990 kr levererad på en dag med gratis leverans.
Spar massa tid o pengar på att slippa åka runt o leta efter saker eller betal frakt på varje internetköp.

Kan även beställa varor till ex. Mina föräldrar som bor på annan ort till samma villkor.

Jag menar dealen känna nästa för bra, nån annan som testat?

Det handlar om att de vill locka kunder och ta marknadsandelar. Med tiden kommer priset stiga och kvaliteten på tjänsten att minska. Man måste redan t ex se reklam ibland på Amazon Prime.
Citera
2026-06-29, 11:55
Medlem
67arigGubbes avatar
90% av programmen saknar undertexter på prime.. det gör väl att många inte kollar. Jag kan engelska flytande men måste öndå ha text.
Citera
2026-06-29, 11:56
Medlem
keyzexs avatar
Har haft prime i två år nu och allt fungerar klockrent, en gång har det strulat men pengarna tillbaka per omgående utan frågor.
Beställer i princip samma saker som du gör och är helt nöjd, men prime tv tycker jag är mest skräp.
Citera
2026-06-29, 11:58
Medlem
Skulle jag råka beställa 2ggr i månaden från Amazon är det väl 29kr i frakt jag riskerar utöver eventuellt en extra leveransdag. Ser inte att dealen att betala 69kr per månad för att få handla till "särskilda villkor endast för mig" inte låter så lockande.

I övrigt kan jag tycka att det är lite sorgligt att internet tagit över i princip helt. Visst att du tycker det är snabbt att kunna få en bal toalettpapper hemkört inom ett dygn men hur kul är det där gången man är en rulle kort och den lokala ICA-butiken lagt ner?
Citera
2026-06-29, 11:59
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
90% av programmen saknar undertexter på prime.. det gör väl att många inte kollar. Jag kan engelska flytande men måste öndå ha text.

Kör med text på engelska, det är bättre än dåliga svenska översättningar samt att man hänger med i vad som sägs på ett mycket bättre sätt
Citera
2026-06-29, 12:03
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Kör med text på engelska, det är bättre än dåliga svenska översättningar samt att man hänger med i vad som sägs på ett mycket bättre sätt

Finns ingen text alls i de flesta fall.
Citera
2026-06-29, 12:05
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har haft prime ända sedan dom kom till Sverige, den mest prisvärda av alla tjänster förutom kanske Cineasterna som är en gratis streamingtjänst, då är det svårt att vara mer prisvärd.

Det finns mer som ingår i prime, t ex twitchförmåner, tror en del gaming också om det finns kvar.

Finns en tråd om amazon som e-handel: (FB) Amazon i Sverige - Amazon.se
Citera
2026-06-29, 12:10
Medlem
Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Skulle jag råka beställa 2ggr i månaden från Amazon är det väl 29kr i frakt jag riskerar utöver eventuellt en extra leveransdag. Ser inte att dealen att betala 69kr per månad för att få handla till "särskilda villkor endast för mig" inte låter så lockande.

I övrigt kan jag tycka att det är lite sorgligt att internet tagit över i princip helt. Visst att du tycker det är snabbt att kunna få en bal toalettpapper hemkört inom ett dygn men hur kul är det där gången man är en rulle kort och den lokala ICA-butiken lagt ner?

Du får väl göra som indierna . Använda den vänstra "fula" handen och torka dig med.
Citera
2026-06-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Du får väl göra som indierna . Använda den vänstra "fula" handen och torka dig med.

För att jag tycker man ska ägna lokal handel en liten tanke? Grejen är ju att företag som Amazon påverkar samhället ganska rejält vare sig om man vill det eller ej.
Citera
2026-06-29, 13:12
Medlem
Onanikrems avatar
Haft Amazon Prime, var ingen hake då i alla fall. Fick en eller kanske två månader gratis utan obligatorisk förlängning av min ISP. Förlängde det ett par månader men de förnyade knappt några filmer. Köpte några blueray på Amazon med gratis frakt. Sedan sa jag upp det. DÅ var det smidigt att säga upp, inte som en kollega med Netflix. Han sa upp det, stod abonnemanget avslutat men likförbannat fortsatte de dra pengar flera månader. Inte så smidigt!
Citera
2026-06-29, 13:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
För att jag tycker man ska ägna lokal handel en liten tanke? Grejen är ju att företag som Amazon påverkar samhället ganska rejält vare sig om man vill det eller ej.
Kan man köpa något för nästan halva priset den lokala handlaren tar, klart man gör det! Visst tar det död på detaljhandeln men det gör kedjor som Biltema, Jula osv också. Willys tar död på Lill-ICA. Bara anpassa sig eller gå under.

Ingen åker in till centrum längre för att handla, parkeringarna är för dyra eller helt borttagna. Centrum består snart bara av restauranger och caféer. Skall man handla åker man ut till köpladorna med gratis parkering. Det blev så när politikerna försvårade att ta sig till, och parkera i centrum. Orsak och verkan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in