2026-06-29, 20:21
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De flesta filmer och serier på Prime Video kräver amerikanskt bankkort jo eller brittiskt om du kollar på prime.co.uk. Finns den inte i den svenska butiken så måste du ha utländsk bankkort. Ett tag behövde du inte det, men sedan ändrades det igen.

Ännu en anledning att inte skaffa Prime. Jag handlar 2-3 ggr per år från Amazon och har inte tid att kika på en massa filmer. Varje gång man handlar tjatar de om Prime, att man kan få en månad gratis samt fri frakt eller hemleverans. Irriterande. Lätt att klicka fel och acceptera. Läste i en tidning att det är jättekrångligt att säga upp prenumerationen. 12 eller 15 steg man måste klicka sig igenom. Sånt tycker jag inte är seriöst. Jag avstår.
Citera
2026-06-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea
Att handla på Amazon har ju blivit helt värdelöst. Från att innan etableringen i Sverige varit riktigt billigt, till att du numera får betala 200 kr för något som kostar 40 kr på Dollarstore.

Det har jag svårt att tro.

Beror kanske på vad man handlar men barnen och frugan envisas med att åka till Dollarstore och det är ju bara noname skräp. På Amazon finns det även märkesvaror.

Vill man köpa billigt skräp som man får köra till tippen efter kort tid - Dollarstore.

Vill man ha i princip oändligt utbud - även märkesvaror - Amazon.
Citera
2026-06-29, 21:10
Medlem
Moobs avatar
Man får ofta gratis frakt även utan medlemskap om man handlar för runt 400 kr

Tycker prime video är värdelöst. Jack reacher var väl ok och LOL kunde va kul, men sen ör det slut.

Jag brukar gå med ibland. 1-2 ggr per år. Inte värt 69 kr i månaden året om.
Citera
2026-06-29, 21:21
Moderator
HelgeBuks avatar
Enda nackdelen med Prime är att det är långa (1:30 ofta) reklampauser. Annars är det sjukt bra valuta för pengarna.
Citera
2026-06-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikinghit
Har skaffat Amazon prime medlemsskap sedan en tid. Det kostar 69 kr/mån.
För det får jag streamingtjänsten Primevideo som jag bedömer helt ok, kanske inte riktigt som Netflix men helt acceptabelt utbud av serier och filmer, vissa riktigt bra serier.
Till det kommer supersnabb leverans av varor, oftast dagen efter, ibland till och med samma dag!
Allt dessutom fraktfritt till bra priser.

Beställer numer i princip allt vi behöver i hushållet, tillbehör till bil, båt, husgeråd, förbrukningsartiklar, verktyg, elektonik.
Senast i går en fin 27” bildskärm för 990 kr levererad på en dag med gratis leverans.
Spar massa tid o pengar på att slippa åka runt o leta efter saker eller betal frakt på varje internetköp.

Kan även beställa varor till ex. Mina föräldrar som bor på annan ort till samma villkor.

Jag menar dealen känna nästa för bra, nån annan som testat?
54 kr / mån med ett årsabonnemang
Har kört med detta i två år.

Spelplattformen Amazon Luna ingår också
Citera
2026-06-29, 22:27
Medlem
Citat:
För det får jag streamingtjänsten Primevideo som jag bedömer helt ok, kanske inte riktigt som Netflix men helt acceptabelt utbud av serier och filmer, vissa riktigt bra serier.
Till det kommer supersnabb leverans av varor, oftast dagen efter, ibland till och med samma dag!

Beställer numer i princip allt vi behöver i hushållet, tillbehör till bil, båt, husgeråd, förbrukningsartiklar, verktyg, elektonik.
Senast i går en fin 27” bildskärm för 990 kr levererad på en dag med gratis leverans.
Spar massa tid o pengar på att slippa åka runt o leta efter saker eller betal frakt på varje internetköp.

Kan även beställa varor till ex. Mina föräldrar som bor på annan ort till samma villkor.

Jag har haft det i 3-4 år. Ingen hake. Till dörren leverans gratis är svårslaget. Prime är ok men inte mer.
Citera
2026-06-29, 22:38
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:

ja.. om du inte ens har möjlighet till att kolla på nått så är det värt det. Givetvis så konkurrerar de ut alla andra.
Citera
2026-06-29, 22:46
Medlem
Tearsinrains avatar
Nope. Utnyttjat detta i typ två år. De har extremt bra kundservice också. Om nåt är fel så får man pengarna tillbaka. Köpte en klocka där och verktyg till klockan och skrev att jag ville reklamera verktygen och de frågade varför och jag skrev för det var så dålig kvalitet så grejer på klockan gick sönder. Då utan att jag frågade skickade de tillbaka 20% av värdet på klockan trots att det inte påverkade själva klockan, var att några pinnar gick sönder som påverkar värdet om jag ska sälja den vidare till någon med större handleder än mig men den passar mig så var som att jag fick den på rea och den var redan 1000kr billigare där än näst billigaste sidan. Jag köpte en bilstereo för typ 250kr. Det fattades en pryl jag inte ens behövde och de skrev "vi kan ge dig 29kr tillbaka" eller nåt sånt. Det var snålt skrev jag och fick en hundring så nästan halva priset på stereon.

De har också sin sk. A-Z garanti så om du beställer från tredje part som börjar jiddra vilket hänt mig så går Amazon in och betalar tillbaka allt. Har även flera gånger fått behålla saker jag velat returnera för det förmodligen är dyrare för dem att betala returen. Frågade om en retur dit senast igår och fick ett meddelande där de bad enormt mycket om ursäkt och skickade iväg pengarna till mig fast de inte ens tagit emot returen och de skrev att om jag skulle få prylen kunde jag behålla den trots att jag fått pengarna tillbaka.

Köper typ allt på Amazon. Höll på att skriva "typ allt förutom mat" men fan tom. mat kan man köpa där. Köper allt från smycken/klockor, till verktyg, till spelprylar, grejer till bilen (ska exempelvis köpa allt som krävs för att byta olja själv därifrån) Kläder, grejer till cykeln. Ja allt ni kan tänka er typ. Sparat enormt mycket pengar på att jag handlar därifrån. Gör nog minst en beställning i veckan. Kan vara allt från en lampa för 10kr till nån dyr elektronikpryl.

Och så har man gratis snabb leverans och Prime Video är en av de bästa streamingtjänsterna. Amazon är det bästa som hänt mig, helt seriöst.

Edit: Tips! Jag har årsabonnemang på Prime. 649kr för ett år om jag minns rätt så blir ännu billigare så. Och så ingår ju spel också men tycker det är lite struligt och har en PS5 redan så kör via den. Men ja Amazon är sjukt bra.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-06-29 kl. 23:10.
Citera
2026-06-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
90% av programmen saknar undertexter på prime.. det gör väl att många inte kollar. Jag kan engelska flytande men måste öndå ha text.
va ? Dillar du om .Finns text på i princip 100 %
Citera
2026-06-29, 23:11
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
va ? Dillar du om .Finns text på i princip 100 %
Precis. Aldrig varit med om något som inte har text. Min far gnällde över det där men visade sig att han hade nåt fel i inställningarna och sen dess har han aldrig gnällt på att det saknas text.
Citera
2026-06-30, 01:43
Medlem
dude2ks avatar
Nackdelen är att Citizen Vigilante inte finns tillgängligt på Prime för oss i Europa men detta är pga EU's fitt narrativ.
Citera
2026-06-30, 05:14
Medlem
Moobs avatar
Bättre supporta svenska affärer än den där amerikanska jätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in