2026-06-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
1. Kvinnan VÄLJER vem hon skaffar barn med, och när, det är hela grejen med fortplantning ni kan inte välja för ni har dåligt omdöme och tänker bara på sex. Sorry! Nit igen.

2. Sant, men inland sker olyckor eller omständigheter uppstår (t ex sjukdom /dödshot från mannens familj) som gör graviditeten plämplig. Du har ingen talan i frågan, eftersom det är MIN kropp som ska bära barnet. Jag vet bäst. Nit igen.

3. Korrekt.

4. Du.

Nr 2 tycker jag är korrekt, kvinnan ska få bestämma om hon vill göra abort eller inte.
MEN!, då ska mannen också kunna säga" min plånbok/mitt liv, ingen ska bestämma över mina pengar".

Blir ju ett jävla hycklande om kvinnan ska bestämma både över sin kropp och mannens plånbok.
Citera
2026-06-29, 16:52
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Nr 2 tycker jag är korrekt, kvinnan ska få bestämma om hon vill göra abort eller inte.
MEN!, då ska mannen också kunna säga" min plånbok/mitt liv, ingen ska bestämma över mina pengar".

Blir ju ett jävla hycklande om kvinnan ska bestämma både över sin kropp och mannens plånbok.

Mannen har den rätten, på samma sätt en kvinna har rätten att låta sitt barn adopteras.

Mord på barn dock det gör mig rasande.
Citera
2026-06-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Mannen har den rätten, på samma sätt en kvinna har rätten att låta sitt barn adopteras.

Mord på barn dock det gör mig rasande.

Faktiskt inte, mannen MÅSTE betala underhåll.
Citera
2026-06-29, 16:54
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Faktiskt inte, mannen MÅSTE betala underhåll.
Sinnesjukt, kvinnor som lämnar barn för adoption behöver inte betala ett öre.
Citera
2026-06-29, 17:15
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det finns gott om kvinnor och män som frivilligt vill ha barn så det finns ingen risk att arten dör ut. Däremot om det ska vara jämställt, som kvinnor brukar propagera för så ska mannen ha rätt att avsäga sig det ekonomiska ansvaret. Kvinnor får försörja ungen själv om hon vill ha den, men inte mannen.

Det finns gott om KVINNOR som vill ha barn. Ofta ogifta (för vem behöver en karlslok?)....

Det är därför vi är utformade för att tömma er på sperma 😃 team work makes the dream work!
Citera
2026-06-29, 17:19
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det naturliga är dock att som man befrukta många kvinnor.

Absolut! Knulla på bara
Citera
2026-06-29, 17:24
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Är friviliga graviditeter mindre skadlig för kvinnan?

Om hon blir all allvarligt sjuk eller får utomkvedshavandeskap
havandeskapsförgiftning (preeklampsi), ja. Då kan kvinnan dö.

Vissa psykiska tillstånd kan också vara en fara för både kvinnan och barnet, t ex allvarlig stress, borderline, schizofreni, psykos.

Likaledes är det viktigt att kvinnans sociala situation är någorlunda OK under graviditet, så att hon inte utsätts för t ex svält, våld eller hårt arbete. Då kan hon också tvingas göra abort för att klara sig.

Allt detta slipper ni tänka på.
Citera
2026-06-29, 17:28
Medlem
Berit85s avatar
Citat:

Jag kan hålla med om att mannen skulle kunna bli befriad från ekonomiskt ansvar, om hon verkligen har lurat till sig barnet.

Dock är ju barnet och kvinnan två olika personer, och det är elakt att straffa barnet på livstid genom att vägra ha en relation, för något som mamman har gjort.
Citera
2026-06-29, 17:30
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
ingen har argumenterat emot aborträtten. det jag hade velat är att man framförallt för barnet skull har möjlighet att säga upp faderskapet under graviditeten.

ditt argument om " ni män har dragit nitlotten genetiskt" rimmar inte speciellt bra med hur vi ser på jämnställdhet här i sverige. tänk om man hade sagt samma sak till kvinnor?

Jo, för vi har ju trots allt en ganska biologistisk syn där vi erkänner att män och kvinnor är olika. Det är t ex därför vi har dam- och herrfotboll och inte blandat.

Vill med bestämdhet minnas att du skrev något om att kvinnor inte borde få göra abort, men jag kan givetvis ha läst fel.
Citera
2026-06-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag kan hålla med om att mannen skulle kunna bli befriad från ekonomiskt ansvar, om hon verkligen har lurat till sig barnet.

Dock är ju barnet och kvinnan två olika personer, och det är elakt att straffa barnet på livstid genom att vägra ha en relation, för något som mamman har gjort.

Som jag ser det är det mamman själv som ser till att barnet får lida om hon föder ett barn som fadern inte vill ha.
Citera
2026-06-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrodd
Har du satt på en dam och gjort henne gravid fast du inte vill bli förälder så har du gjort bort dig! Skattebetalarna ska inte betala för dina ungar utan du ska stå för notan alldeles själv! Så är det enligt svensk lag också, jättebra!
Precis så.
Sex idag har blivit något som folk inte tar serriöst och bara knullar med random folk dom inte ens känner
Citera
2026-06-29, 18:15
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Som jag ser det är det mamman själv som ser till att barnet får lida om hon föder ett barn som fadern inte vill ha.

Så kan man också se det. Men livet ÄR lidande. Jag var önskad och planerad, men kände mig ändå 100% oönskad och oälskad. Shit happens, livet går vidare.

Dessutom kommer nog barnet inse att du är en idiot en dag, och att det mest var din förlust.
Senast redigerad av Berit85 2026-06-29 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in