Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Inte ett ord av det du skriver går att koppla till någon data som jag visat och diskuterat. Ditt inlägg är renodlat trams och nonsens.
De senaste sidorna av utbyte mellan oss har jag konsekvent följt en röd tråd genom diskussionen, en som är motiverad av de påståenden du har kommit med. I korthet har det sett ut som följande:
1. Jag påstår att du kommer med påståenden som faktiskt saknar stöd i forskningen.
2. Du invänder mot anklagelsen. För du anser dig visst vara vetenskaplig.
3. Jag begär något bevis på att det finns stöd i forskningen för dina idéer.
4. Du vägrar, och kräver istället att jag ska kommentera något annat du har skrivit tidigare.
5. Jag förtydligar varför jag vill ha något bevis för att dina idéer har stöd inom forskningen, och varför jag ser din approach att helt kringgå forskarna, och bara göra egna tolkningar av viss data, som en ovetenskaplig approach.
6. Du svarar att du inte behöver göra någon tolkning, inte behöver några experter, så som jag om mina "gelikar".
7. Jag påpekar att detta svar antyder en vetenskaplig analfabetism, som snarare än hjälper ditt case istället antyder en djup ovetenskaplighet i din inställning, en som hör hemma hos konspirationsteoretiker.
8. Du trycker på stora röda "anklaga motparten för trams"-knappen och skjuter ut dig ur planet.
Den som har haft en flytande, helt reaktiv och slumpmässig linje i det här utbytet, och alltså en diskussionsstil som närmare liknar trams, eller avsiktligt diskussionssabotage om man ska vara misstänksam, det är du. Jag vill bara att du kommer med lite belägg för det du påstår, och om du inte vill göra det, att du då får acceptera att man kallar dig ovetenskaplig eller konspirationsteoretiker. Någon måtta får det vara.