2026-06-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Eftersom det aldrig fanns något barn på platsen är det en så kallad "otjänlig rätthandling" eller ett otjänligt försök – det fanns noll procents chans att ett brott mot ett barn skulle kunna ske, eftersom brottsobjektet inte existerade.

När en man sätter sig på en bänk där det sitter en vuxen Dumpen-medarbetare, så finns det noll procents chans att ett brott mot ett barn kan fullbordas. Det finns inget barn där. Det har aldrig funnits ett barn där. Det är juridiskt sett ett så kallat otjänligt försök.

Du säger att det är den lagändringen Dumpen vill få igenom. Men det Dumpen i så fall vill ha är en lagstiftning där man dömer människor för ett fullbordat brott enbart baserat på vad de skrivit på en skärm, helt utan att ett faktiskt brott har ägt rum i verkligheten. Det kallas tankepolitik och hör hemma i diktaturer.

Så hur mycket du än vänder och vrider på det: Ord är inte handling. Och man kan inte dömas för försök till rån mot en bank som inte existerar, eller försök till övergrepp på ett barn som inte finns på platsen.

Du skriver själv: Dumpen jobbar med att få försöken gäddor gör brottsliga. Där erkänner du ju svart på vitt det jag har sagt hela tiden: Det är inte brottsligt idag.

Om du bryter dig in i ett kassaskåp som visar sig vara tomt, så fanns det en konkret fara för stöld, eftersom pengarna kunde ha legat där. Men när en person åker till en bänk där det sitter en vuxen Dumpen-medarbetare, så är chansen att ett barn far illa exakt noll procent. Det är ett juridiskt otjänligt försök. Det finns inget brottsobjekt.

Så ja, jag vet mycket väl att Dumpen vill ändra på detta. Men det de kräver är alltså en lagstiftning där vi börjar låsa in människor för vad de gör i en digital fantasivärld, helt utan att ett brott ens varit fysiskt möjligt i verkligheten. Det kallas tankepolitik.

Om vi skulle införa tankepolitik och börja kriminalisera vad människor tänker, tror eller uttrycker i anonyma fantasivärldar, så skulle det innebära det totala slutet för det fria samhället.

Om staten eller medborgargarden får rätten att döma dig utifrån vad de antar att du har för avsikter i huvudet, förvandlas samhället till en angiverikultur.

Din granne som är arg för att du klipper gräset för tidigt kan anmäla dig och hävda:Jag tror att han planerade att köra över min katt.

En kollega på jobbet som vill ha din chefsposition kan gräva fram ett gammalt, argt sms eller ett skämt i en internchatt och säga:Titta här, det här bevisar att han har våldsamma avsikter.

Konsekvens: Om tröskeln mellan tanke och handling suddas ut, blir vi alla brottslingar. Rättsväsendet skulle kollapsa under miljontals anmälningar mot vanliga svenskar som har haft "fel" tankar eller skrivit olämpliga saker på skärmen.

Det absolut farligaste med tankepolitik är det filosofiska haveriet:Det går inte att bevisa en negation i sitt eget huvud.

Om en domstol eller en nätpöbel har bestämt sig för att du tänker på ett visst sätt, hur ska du bevisa motsatsen? Du kan inte röntga fram en avsikt. Du kan inte lämna ett blodprov som visar att du har "snälla tankar".

Om samhället ändå straffar dig som om du vore en fullbordad brottsling bara för att du haft tanken eller skrivit orden, så raderas hela incitamentet att hålla emot. Logiken blir:Om jag ändå blir dömd för bankrån bara för att jag har en rånarluva i bilen, då kan jag lika gärna åka och råna banken på riktigt.

Fast Dumpen har använt sig av barn en gång för att locka fram en gädda. Utan resultat dock.

Det är ju inte bara vad de skrivit. De dyker ju faktiskt upp i syfte att våldta ett barn.

De du beskriver vill Dumpen ändra på. Att det blir försök till våldtäkt mot barn. Så om det är ett riktigt barn som gäddan bokar träff med. Ska de vara straffbart då?

Nej men det är ju därför Dumpen finns. Hela poängen med verksamheten är ju att ändra så de blir brottsligt.

Fattar inte hur du menar. Hur kan det vara någon fantasivärld när de kommer till platsen för att träffas.
Slutar det inte att vara fantasi då?

Du svävar iväg med dina exempel och glömmer att gäddorna faktiskt dyker upp. Precis som de skriver i loggarna. Så även om loggarna är fantasier enligt dig så kommer de ju till mötesplatsen.
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-06-29 kl. 11:41.
Citera
2026-06-29, 12:14
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Det tror inte jag att man ska utgå ifrån. Jag tror en stor del av gäddorna är opportunister, precis som Dumpen. Dumpens scenarion är högst osannolika, men det gör inte gäddorna mindre skyldiga, tycker jag då.

Tycker det är så märkligt med alla som har då svårt att förstå hur det troligen funkar. Dumpen incitament att publicera för att överleva diskvalificerar deras möjligheter till den acceptans som annars är självklar hos alla de som vill bekämpa övergrepp på barn, vilket säkert är 98% av befolkningen. De som inte kan se dessa uppenbara brister (en ganska stor skara tyvärr) utgör Dumpens följarskara som förmodligen motsvarar de som röstar på SD.

Gäddor 100% - badwill
Dumpen 68% - badwill och 32% goodwill. Detta trots att det är öppet mål att kamma hem 100 % goodwill, bara det att det inte går att ha det som levebröd.

Dessa siffror är hämtade ur Jimmy Åkessons röv.

Det tycker jag eftersom scenarierna är totalt orealistiska. Vi måste tänka på dom anhöriga som drabbas, eller att det till och med kan leda till självmord. Det väger tyngre än att Dumpen ska tjäna pengar på sina fantasiscenarier, för att finansiera deras Thailandresor osv.

Tycker det är sinnessjukt att Dumpen sitter och skickar barnporr till dessa män som dom hänger ut.
Citera
2026-06-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Det tycker jag eftersom scenarierna är totalt orealistiska. Vi måste tänka på dom anhöriga som drabbas, eller att det till och med kan leda till självmord. Det väger tyngre än att Dumpen ska tjäna pengar på sina fantasiscenarier, för att finansiera deras Thailandresor osv.

Tycker det är sinnessjukt att Dumpen sitter och skickar barnporr till dessa män som dom hänger ut.

Visst är det så men ett skönt skådespel där gäddorna t om går ner i ålder och drar till med att dom läser till veterinär för att imponera på Dumpens kåta fjortisar. Bortsprungna hundvalpar har man hört talas om men här är det en akademisk tagning bland Dumpens tjockisar. Skön mage som toppstudenten hade där i Uppsala fast han är långt ifrån fetast på Dumpen men alla är lika snygga enligt Dumpen.

Måste vara Sara med baseballträet som kokat ihop det här roliga men det rockar, visst gör det det!

Att det aldrig går till så i verkligheten som Dumpen beskriver kan göra Sara ledsen i ögat så inte bra att ta upp för ofta.
Citera
2026-06-29, 12:48
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Men nu antar du massa saker som jag inte skrivit samtidigt som du skriver att jag antar massa saker.

Nej självklart håller inget av detta i domstol, är det någon i tråden som påstått det? Detta handlar endast om MORAL och huruvida man tycker det är MORALISKT riktigt att som Dumpen ta saken i egna händer. Jag tillhör de, som tycker att Dumpen gör något totalt OMORALISKT.

Kan du inte svara på min fråga? Rent hypotetiskt, tror du gäddorna i det osannolika scenariot skulle hejda sig och inte fullfölja det fiktiva barnet och gäddan chattrunkat om?

Jag märker att vissa är extremt intresserade av med moraliska pekpinnar påminna andra att inte dra förhastade slutsatser av kåta gubbar som UPPENBARLIGEN chattar med minderåriga, EVENTUELLT bara var ute efter att klippa en gräsmatta.

Med reservation för att jag hoppat in i diskussion och inte förstått att du förklarade för någon att gäddorna inte är juridiskt skyldiga till något i huvudtaget, vilket är en självklarhet.

För att svara rakt på din hypotetiska fråga, eftersom du vill ha ett svar: Det finns garanterat individer i de där loggarna som är farliga på riktigt och som säkert hade fullföljt om det visade sig vara ett riktigt barn. Det har jag aldrig förnekat. Men nu har det aldrig funnits ett riktigt barn på platsen och då gör man antaganden istället.

Men poängen är att jag inte vet - och det gör inte du eller Dumpen heller. För det är precis där det slår över till att bli ett antagande.

När en person dyker upp på en fysisk plats efter en chatt, så gör Dumpen-fästet antagandet: Nu dyker han upp, alltså ska han begå ett övergrepp. Det fanns inget barn.

Det är därför det blir så farligt när Dumpen och deras anhängare kliver in. De gör ett antagande om framtiden, sätter en permanent medicinsk stämpel (pedofil) på fläcken - baserat på vad de tror skulle hända i en alternativ tidslinje.

Så för att sammanfatta: Ja, juridiskt är det en självklarhet att de inte är skyldiga till något fullbordat brott. Men även rent psykologiskt och moraliskt blir det fel när ett privat medborgargarde leker tankepoliser.
Citera
2026-06-29, 13:01
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Fast Dumpen har använt sig av barn en gång för att locka fram en gädda. Utan resultat dock.

Det är ju inte bara vad de skrivit. De dyker ju faktiskt upp i syfte att våldta ett barn.

De du beskriver vill Dumpen ändra på. Att det blir försök till våldtäkt mot barn. Så om det är ett riktigt barn som gäddan bokar träff med. Ska de vara straffbart då?

Nej men det är ju därför Dumpen finns. Hela poängen med verksamheten är ju att ändra så de blir brottsligt.

Fattar inte hur du menar. Hur kan det vara någon fantasivärld när de kommer till platsen för att träffas.
Slutar det inte att vara fantasi då?

Du svävar iväg med dina exempel och glömmer att gäddorna faktiskt dyker upp. Precis som de skriver i loggarna. Så även om loggarna är fantasier enligt dig så kommer de ju till mötesplatsen.

Om det sitter ett riktigt barn på bänken finns det ett faktiskt brottsobjekt och en reell fara. Då ingriper polisen och då är det straffbart som förberedelse eller försök enligt svensk lag. Men det är ju exakt det som är min poäng! Det fanns inget barn.

För det andra: Du förstår fortfarande inte varför det kallas en digital fantasivärld. Ja, mannen kliver in i sin bil och kör till en fysisk plats. Men bevekelsegrunden till att han gör det är helt och hållet skapad av ett riggat manus på en skärm, skrivet av en vuxen operatör. När han kommer till platsen finns det inget barn där. Det har aldrig funnits ett barn där.

Det är här du gör ditt logiska haveri. Du hävdar att eftersom han dök upp, så är det ett fullbordat försök till ett övergrepp. Men man kan inte göra ett straffbart försök mot ett spöke.

Jag tror vi har kommit till vägs ände i den här diskussionen men vi kan i alla fall enas om att vi vill ha två helt olika samhällen du och jag

Du vill ha ett samhälle där vi inför tankepolitik. Du vill att staten eller de kommersiella medborgargarden ska kunna kasta vanliga människor i fängelse eller utdela civil död för ett tankebrott - för vad som faktiskt inte har hänt i verkligheten, men vad du tror kan hända i framtiden.

Jag vill däremot att vi fortsätter leva i en fri och rättssäker värld. Jag vill ha ett samhälle där beviskrav och lagboken styr och där gemene man får tänka och skriva vad fan de vill i sina egna huvuden eller i digitala fantasivärldar utan att riskera fängelse eller offentlig avrättning.

Så vi tycker helt enkelt olika där. Du vill ha en känslostyrd pöbeldomstol som gissar om framtiden - jag vill ha en fungerande demokrati där vi dömer efter vad som faktiskt har skett i verkligheten och inte i framtiden.

Låt oss dra ner din och Dumpens önskan om en tankepolis till verkligheten, buffalo, så förstår du kanske hur farlig din logik är för helt vanliga människor:

Föreställ dig att du och jag sitter på O’Learys. Vi tar en öl ihop, du är jävligt frusterad efter en tuff vecka på jobbet och säger till mig: Gud, jag har sådan jävla lust att slå chefen på käften.

I din och Dumpens drömvärld kan jag eller en bordsgranne då omedelbart ringa polisen och anmäla dig för förberedelse till misshandel. För du har ju uttryckt en avsikt, eller hur? Vill du verkligen att vi ska ha ett sådant samhälle?

När du sedan hamnar i förhör hos Polisen, vad ska du säga då? Du kan inte säga: Men det var ju bara en tanke, jag har ju inte nitat chefen i verkligheten och hade aldrig gjort det på riktigt. För Polisen kommer bara att svara dig: Det spelar ingen roll, buffalo. Du uttryckte en tanke och i vårt nya samhälle lagför vi människor som tänker och säger fel saker på förhand.

Det är precis där du hamnar. Vad en människa säger i en stund av frustration, ilska eller i en digital fantasivärld är inte samma sak som en fysisk handling.

Du vill ha ett samhälle där man blir inlåst för vad man kanske ska göra i framtiden baserat på gissningar och antaganden. Jag vill fortsätta leva i en fri värld där man döms för vad man faktiskt har gjort i verkligheten. Det är den milslånga skillnaden mellan en rättsstat och en diktaturstat.
Citera
2026-06-29, 13:03
Medlem
Citat:
Jag tror du har rätt. Komplimang till en uttorkad gammal men ändå kåt SD-gubbe drar igång helt onödiga krafter. Tack för det Dumpen. Man skulle kunna kalla komplimangerna för Dumpen mask som gäddorna hugger på, även om gäddor väldigt sällan hugger på just mask.

Dumpen metar med fitta och vi vet alla att det är tjuvfiske. Många av dessa gamla vrak på Dumpen kan inte säga nej och det vet en sån fruktansvärt intelligent person som Sara om. Det finns poänger i det Sara slänger ur sig men det blir bara CP när hon ställer upp med detta som bevis för att naturen lämnat walkover och svenska fjortisar goes bananas.

Tänk att vara förälder till en fjortis idag med alla dessa feta rovdjur online. Koppel och ständig övervakning till 15 årsdagen för då börjar dom gilla jämnåriga igen men håll koll på oskulden.
Citera
2026-06-29, 13:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Finns en annan baksida med Dumpens framfart och det är att det blir mycket svårt att omvända dessa gamla fläsk till att börja tända på tanter igen när Dumpen tutat i dom att unga tycker dom är snygga mm. Dumpen har många nynfomaner därute som raggar på äldre.

Jag tror inte att vi kan få ordning på det här när Sara fuckat. När fjortisar gillade "äldre" trodde jag det handlade om 20-åringar, inte 70-åringar men vad fan Sara kanske har rätt.
Sara (bedrägeritjejen) Nilsson expert på bedrägeri insåg att det inte är kul att sitta finkad utan knark, så hon funderade på hur hon skulle kunna använda sina expertkunskaper på ett sätt där inte rättsväsendet kom åt henne.

Hon stötte på Patrik, en person som många känner till och hyllar, de var som plastsyskon med liknade livserfarenheter och de fann varandra i sina egna unika livserfarenheter. En sorts kärlek förmodligen utan sex.

Ur ett springande behov av försörjning men med en stark ovilja att upprepa tidigare misslyckanden, så växte det fram en idé, att använda Saras förmåga att dupera och Patriks kändisskap för att få tillräcklig uppmärksamhet. Båda hatade snuskgubbar så att slå två flugor i en smäll såg som idealt. Det fick bli att angripa snuskgubbar.

De insåg att även om i stort sätt alla hatar snuskgubbar så räcker det inte utan de måste få gubbarna att gå in olagligt område för att Dumpen (fyndigt namn) ska få någon sorts legitimitet för deras organisation. De som aldrig tidigare brytt sig om lagar började lusläsa dessa i de aktuella paragrafer som behandlar snuskgubbar.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-06-29 kl. 13:11.
Citera
2026-06-29, 13:33
Bannlyst
Citat:

Hur kan allmänheten va så blåsta att inte se vilken skada dumpen gör?

Man kan jämför dumpen lite som att vissa bombar städer för man misstänker dåliga människor(enligt den)kan bo i dessa städer.

Mer skada än nytta.

Sen blundar de totalt för 22 åringar som sätter på fjortisar. Helt okej enligt Sara.Fast om någon med större ålderskillnad gör detsamma ska han misshandlas. Det är bara en enda moralkaka allt detta.

Den där Sara är sjuk! Mer sjuk än någon gädda!

Regler ska väl vara de samma för alla? Ändå låter dumpen 19-20 åringar träffa fjortisar och sätta på dom.Hade hon brytt sig på riktigt hade hon hängt ut alla som ska träffa unga tjejer men hon fokuserar på den fula gubben.Patetiskt?
Citera
2026-06-29, 13:54
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
För att svara rakt på din hypotetiska fråga, eftersom du vill ha ett svar: Det finns garanterat individer i de där loggarna som är farliga på riktigt och som säkert hade fullföljt om det visade sig vara ett riktigt barn. Det har jag aldrig förnekat. Men nu har det aldrig funnits ett riktigt barn på platsen och då gör man antaganden istället.

Men poängen är att jag inte vet - och det gör inte du eller Dumpen heller. För det är precis där det slår över till att bli ett antagande.

När en person dyker upp på en fysisk plats efter en chatt, så gör Dumpen-fästet antagandet: Nu dyker han upp, alltså ska han begå ett övergrepp. Det fanns inget barn.

Det är därför det blir så farligt när Dumpen och deras anhängare kliver in. De gör ett antagande om framtiden, sätter en permanent medicinsk stämpel (pedofil) på fläcken - baserat på vad de tror skulle hända i en alternativ tidslinje.

Så för att sammanfatta: Ja, juridiskt är det en självklarhet att de inte är skyldiga till något fullbordat brott. Men även rent psykologiskt och moraliskt blir det fel när ett privat medborgargarde leker tankepoliser.
Ja jag kanske glömmer att du inte känner till mig hållning. Men jag utgår från att man kan lägga det juridiska helt åt sidan, jag menar hela Dumpen är ju just frizon när det kommer till rättsäkerhet.

Jag skiter ganska mycket i gäddorna på individnivå, detta då jag tycker det finns alla möjligheter i världen att inte hamna i den situationen. Att Dumpen bygger hela sin existens på dessa gäddor är lite samma sak, dom är i mitt tycke på samma nivå som gäddorna.

Men jag tycker det är rent av löjligt att utgå ifrån att gäddorna är oskyldiga, för så jävla vidrigt det måste vara att få pedofilstämpel i pannan så har vuxna ett ansvar att inte hamna där, bortsett från förståndshandikappade, som inte har förmåga att förstå vad som gör.

Det är samma sak om man som ensam man åker till Thailand eller länder där det förkommer barnprostitution får man se till särskilja sig på lämpligt sätt. Det är orättvist mot de ensamma gubbar som gillar Thailand och inte har en tanke på att leta efter barn, men det är en realitet, precis som Dumpen tyvärr är en realitet.

Folk skyddar sin barn från reella faror och icke reella faror, det sitter djupt i DNA och nåt man måste hacka i sig.
Citera
2026-06-29, 14:26
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allright02
Hur kan allmänheten va så blåsta att inte se vilken skada dumpen gör?

Man kan jämför dumpen lite som att vissa bombar städer för man misstänker dåliga människor(enligt den)kan bo i dessa städer.

Mer skada än nytta.

Sen blundar de totalt för 22 åringar som sätter på fjortisar. Helt okej enligt Sara.Fast om någon med större ålderskillnad gör detsamma ska han misshandlas. Det är bara en enda moralkaka allt detta.

Den där Sara är sjuk! Mer sjuk än någon gädda!

Regler ska väl vara de samma för alla? Ändå låter dumpen 19-20 åringar träffa fjortisar och sätta på dom.Hade hon brytt sig på riktigt hade hon hängt ut alla som ska träffa unga tjejer men hon fokuserar på den fula gubben.Patetiskt?

Sara och Patrik hängde även ut en 29 åring kille som raggade på en 15 åring, alltså fullt laglig byxmyndig person. Det slutade med att den killen vart blodig misshandlad av ett invandrargäng efter Dumpen hängde ut honom på sociala medier. Misshandeln finns dessutom fångat på film.

Dumpens enda syfte är att göra missbrukaren Sara och Patrik rika, dom skiter totalt i anhöriga, eller att dom förstör människors liv. Man hängs även ut om man inte gjort något fel, eller olagligt, så länge Sara och Patrik får in sina pengar.

Tänker även på han läraren som blev uthängt på Dumpen efter han pratade med en av Dumpens medarbetare, där Dumpen först sa att dom var över 18 år, för att sen när dom försökt att manipulera honom säga att dom bara var 14 år. Lärare sa då direkt att han inte längre var intresserad av att träffas, ändå "fiskade" Dumpen upp honom med ett annat konto och sa att dom var 19.

Under själva konfrontationen så var deras argument att han inte hade avslutat chatten tillräckligt snabbt med deras låtsas 14 åring, och att han nämnt något sexuellt, därför förtjänade han att få sitt liv förstört.

Man kan tycka att dom två ovan nämnda männen agerade omoraliskt fel, det tycker jag själv, men inte förtjänade dom att få sina liv förstörda, där Dumpen agerar åklagare, domare och bödel. Finns en anledning varför vi har ett rättssystem, men inte ens det fungerar när det kommer till Dumpen.

Att Sara och Patrik inte sitter i fängelse är ett underbetyg för våra svenska myndigheter.
Myndigheterna och personerna som jobbar där är alldeles för fega, rädda att bli kallade för "pedofil", och därav så gör man inget. Inte ens justitieombudsmannen vågar inleda en process mot Dumpen, utan låter dom härja helt fritt, fast alla vet att det Dumpen sysslar med är förtal, och att dom driver människor in i döden.

Den som dock tror på karma, kan i alla fall känna sig lite lättad, för det Sara Nilsson går igenom just nu med sin cancer, är ett rent helvete.
Senast redigerad av Mowglino 2026-06-29 kl. 14:50.
Citera
2026-06-29, 14:29
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:

Vad tycker du? Jag skrev bara att man inte kan utgå ifrån att dumpens gäddor begått övergrepp tidigare.

Jag tror dessa öden kan vara betydligt mer komplexa än vad tex Dumpen och vissa dumpenkritiker gör gällande.

Om man tar den där snuten (790?)Dumpen plockade upp nyligen, kan mycket väl vara upphov till en rad övergrepp med den ställningen han hade. Det finns en hel del gäddor som jag sannolikt kan ha liv på sina samveten, det är svårt att fastslå, precis som det är svårt att fastslå att de gäddor som tagit sitt liv kort efter publicering gjorde detta enkom för att de var oskyldigt utpekade eller om de rentav hade gjort saker som skulle komma upp till ytan. I båda fallen gör vi antaganden som var och en är fria att göra och jag tycker det när närmast skrattretande att tvärsäkert påstå att Dumpen är det enda som föranledde självmordet.

Kan jag lida med deras anhöriga? Ja absolut.

Skulle jag vilja vara involverad i Dumpen och eventuellt vara delaktig i att någon tog sitt liv? Verkligen inte.

Kan Dumpen ha stoppat övergrepp på barn genom att hänga ut nån, så kan det vara.

Hade de flesta av dess självmord kunna förhindras om inte Dumpen funnits, förmodligen. Dessutom är suicid på ett sätt ärftligt, det finns en koppling med mellan barn som begår suicid med föräldrar som gjort detsamma.

Dock finns det nog ganska mycket saker som kan få bägaren att rinna över och leda till självmord. Om någon av förgripit sig på tex sina barn och detta uppdagas, är det inte långsökt att detta kan utlösa suicid. Men jag har ingen som helst aning om detta och är ute på djupt vatten. Om någon har insikt på hur det faktiskt gått till vore det ju intressant att ta del av.
Citera
2026-06-29, 14:40
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Vad tycker du? Jag skrev bara att man inte kan utgå ifrån att dumpens gäddor begått övergrepp tidigare.

Jag tror dessa öden kan vara betydligt mer komplexa än vad tex Dumpen och vissa dumpenkritiker gör gällande.

Om man tar den där snuten (790?)Dumpen plockade upp nyligen, kan mycket väl vara upphov till en rad övergrepp med den ställningen han hade. Det finns en hel del gäddor som jag sannolikt kan ha liv på sina samveten, det är svårt att fastslå, precis som det är svårt att fastslå att de gäddor som tagit sitt liv kort efter publicering gjorde detta enkom för att de var oskyldigt utpekade eller om de rentav hade gjort saker som skulle komma upp till ytan. I båda fallen gör vi antaganden som var och en är fria att göra och jag tycker det när närmast skrattretande att tvärsäkert påstå att Dumpen är det enda som föranledde självmordet.

Kan jag lida med deras anhöriga? Ja absolut.

Skulle jag vilja vara involverad i Dumpen och eventuellt vara delaktig i att någon tog sitt liv? Verkligen inte.

Kan Dumpen ha stoppat övergrepp på barn genom att hänga ut nån, så kan det vara.

Hade de flesta av dess självmord kunna förhindras om inte Dumpen funnits, förmodligen. Dessutom är suicid på ett sätt ärftligt, det finns en koppling med mellan barn som begår suicid med föräldrar som gjort detsamma.

Dock finns det nog ganska mycket saker som kan få bägaren att rinna över och leda till självmord. Om någon av förgripit sig på tex sina barn och detta uppdagas, är det inte långsökt att detta kan utlösa suicid. Men jag har ingen som helst aning om detta och är ute på djupt vatten. Om någon har insikt på hur det faktiskt gått till vore det ju intressant att ta del av.

Jag tycker att det är Dumpen som är klandervärt, som gaslightar män, och målar upp helt orealistiska scenarier, bara för att missbrukarna Sara och Patrik ska få sina Swishdonationer.

99% om inte alla fjortisar hade blockat Åke 59 med trippelhaka och ett utseende som bara en mor kan älska på fem sekunder, om han skrev till dom, finns inte en chans att dom självmant hade inlett kontakten. Men i Dumpens scenario så är det 14-åringarna som tar kontakt med Åke 59 och ber om att han måste ta deras oskuld här och nu.

Det är så upp och ner vänt att ingen borde ta Dumpen seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in