Idag, 14:47
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja jag kanske glömmer att du inte känner till mig hållning. Men jag utgår från att man kan lägga det juridiska helt åt sidan, jag menar hela Dumpen är ju just frizon när det kommer till rättsäkerhet.

Jag skiter ganska mycket i gäddorna på individnivå, detta då jag tycker det finns alla möjligheter i världen att inte hamna i den situationen. Att Dumpen bygger hela sin existens på dessa gäddor är lite samma sak, dom är i mitt tycke på samma nivå som gäddorna.

Men jag tycker det är rent av löjligt att utgå ifrån att gäddorna är oskyldiga, för så jävla vidrigt det måste vara att få pedofilstämpel i pannan så har vuxna ett ansvar att inte hamna där, bortsett från förståndshandikappade, som inte har förmåga att förstå vad som gör.

Det är samma sak om man som ensam man åker till Thailand eller länder där det förkommer barnprostitution får man se till särskilja sig på lämpligt sätt. Det är orättvist mot de ensamma gubbar som gillar Thailand och inte har en tanke på att leta efter barn, men det är en realitet, precis som Dumpen tyvärr är en realitet.

Folk skyddar sin barn från reella faror och icke reella faror, det sitter djupt i DNA och nåt man måste hacka i sig.

Där vi däremot skiljer oss åt är synen på vad vi som medborgare ska behöva ”hacka i oss”.

Jag köper helt att viljan att skydda sina barn sitter djupt i vårt DNA. Men det är just därför vi har skapat en civiliserad rättsstat med lagar och domstolar - för att skydda oss mot våra egna mest primitiva, känslostyrda och brutala impulser. Om vi accepterar att rättssäkerheten läggs åt sidan bara för att ett ämne väcker starka känslor, då har vi öppnat dörren för ett väldigt mörkt samhälle.

Om man tillämpar din logik på Systembolaget skulle det se ut så här: Ja, det är väl orättvist mot de som bara vill köpa en flaska vin till fredagsmyset, men det är en realitet att alkoholism finns, så alla som går in genom de dörrarna får faktiskt hacka i sig att de blir stämplade som alkoholister. De har ett eget ansvar att inte handla där om de vill undvika stämpeln.

Det blir ju helt hål i huvudet. Man kan inte bygga ett fungerande eller fritt samhälle på att skuldbelägga majoriteten eller de som rör sig i en viss miljö, bara för att det existerar en kriminell eller destruktiv klick i bakgrunden.

Det du beskriver handlar om ett kollektivt misstänkliggörande och det blir väldigt farligt i längden. Det är ungefär som att hävda som jag skrev ovan att alla som handlar på Systembolaget är alkoholister och att de som bara vill köpa en flaska vin till fredagsmyset får se till att särskilja sig på lämpligt sätt eller helt enkelt hacka i sig att de får en alkoholiststämpel i pannan för att de gick in genom dörren.

Man kan inte lägga över ansvaret på individen att ständigt behöva bevisa sin oskuld mot rena fördomar eller riggade fällor.

Att säga att vuxna har ett eget ansvar att inte hamna i en situation där de får en hemmasnickrad pedofilstämpel i pannan är att göra det lite väl enkelt för sig. Särskilt i en tid där nätet är fullt av catfishing, fejkade profiler och riggade forumbyten. Vem som helst av oss - eller våra anhöriga - kan i teorin hamna i en manipulerad situation på nätet där en digital pöbel plötsligt bestämmer sig för att tolka ens ord på värsta tänkbara sätt.

Om vi bara rycker på axlarna åt det och säger att det får man hacka i sig, då har vi gett upp demokratins viktigaste fundament: att man är oskyldig tills motsatsen bevisats i en domstol.

Och din jämförelse med Thailand illustrerar det perfekt. Ja, det är en tragisk realitet att ensamma män misstänkliggörs där. Men det är en enorm skillnad på att folk tänker eller antar saker i sina egna huvuden och att ett privat medborgargarde hänger ut människor på nätet, ger dem civil död och raserar deras familjer utan bevis eller rättegång. Det första är fördomar - det andra är ren och skär fascism.
Citera
Idag, 14:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Eftersom tråden handlar om Sara och Patrik, så borde man kunna ta upp deras misstag i livet, det är dessa misstag som lett fram till Dumpen, och dessa anknyter till Dumpen, så kan det vara okej, vad säger ni?
Citera
Idag, 14:53
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Sara och Patrik hängde även ut en 29 åring kille som raggade på en 15 åring, alltså fullt laglig byxmyndig person. Det slutade med att den killen vart blodig misshandlad av ett invandrargäng efter Dumpen hängde ut honom på sociala medier. Misshandeln finns dessutom fångat på film.

Dumpens enda syfte är att göra missbrukaren Sara och Patrik rika, dom skiter totalt i anhöriga, eller att dom förstör människors liv. Man hängs även ut om man inte gjort något fel, eller olagligt, så länge Sara och Patrik får in sina pengar.

Tänker även på han läraren som blev uthängt på Dumpen efter han pratade med en av Dumpens medarbetare, där Dumpen först sa att dom var över 18 år, för att sen när dom försökt att manipulera honom säga att dom bara var 14 år. Lärare sa då direkt att han inte längre var intresserad av att träffas, ändå "fiskade" Dumpen upp honom med ett annat konto och sa att dom var 19.

Under själva konfrontationen så var deras argument att han inte hade avslutat chatten tillräckligt snabbt med deras låtsas 14 åring, och att han nämnt något sexuellt, därför förtjänade han att få sitt liv förstört.

Man kan tycka att dom två ovan nämnda männen agerade omoraliskt fel, det tycker jag själv, men inte förtjänade dom att få sina liv förstörda, där Dumpen agerar åklagare, domare och bödel. Finns en anledning varför vi har ett rättssystem, men inte ens det fungerar när det kommer till Dumpen.

Att Sara och Patrik inte sitter i fängelse är ett underbetyg för våra svenska myndigheter.
Myndigheterna och personerna som jobbar där är alldeles för fega, rädda att bli kallade för "pedofil", och därav så gör man inget. Inte ens justitieombudsmannen vågar inleda en process mot Dumpen, utan låter dom härja helt fritt, fast alla vet att det Dumpen sysslar med är förtal, och att dom driver människor in i döden.

Den som dock tror på karma, kan i alla fall känna sig lite lättade, för det Sara Nilsson går igenom just nu med sin cancer, är ett rent helvete.
What? Ang läraren, var kan man läsa om detta? Inte förvånad jag litar inte ett piss på Dumpen. Det låter ju hårresande, hur vet du att förloppet var som du beskrev? Jag tänker att ETC eller Aftonbladet att hade varit all over om det fanns belägg för det gick till på det sättet.

En annan grej som måste ha i åtanke är att de som blivit publicerade är ganska lacka på Dumpen, det skulle jag har varit iaf, men att det snurrar runt en del halvsanningar som är minst lika skarvade/saltade som det du just beskrev med Dumpen.

Sen kan jag förstå att pedofiler och hebefiler känner sig ansatta utan att ha varit i närheten av kontakt med Dumpen och som tex i den här tråden beskriver reaktioner på deras drift som moralpanik. Det är ju väldigt tydligt och det lyser igenom. Förstår att det är svårt att öppet bejaka sin pedofili/hebefili eftersom få saker är så avskydda av så många.

Men jag tycker själv inte att det ska finns nåt utrymme i den här tråden att normalisera pedofili/hebefili, för det finns ju Parafila delen på Flashback där dom kan leva ut och berätta hur naturligt det är.

Men slående hur lite motstånd de som beskriver de som normaliserar detta möter i den här tråden.
Citera
Idag, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Där vi däremot skiljer oss åt är synen på vad vi som medborgare ska behöva ”hacka i oss”.

Jag köper helt att viljan att skydda sina barn sitter djupt i vårt DNA. Men det är just därför vi har skapat en civiliserad rättsstat med lagar och domstolar - för att skydda oss mot våra egna mest primitiva, känslostyrda och brutala impulser. Om vi accepterar att rättssäkerheten läggs åt sidan bara för att ett ämne väcker starka känslor, då har vi öppnat dörren för ett väldigt mörkt samhälle.

Om man tillämpar din logik på Systembolaget skulle det se ut så här: Ja, det är väl orättvist mot de som bara vill köpa en flaska vin till fredagsmyset, men det är en realitet att alkoholism finns, så alla som går in genom de dörrarna får faktiskt hacka i sig att de blir stämplade som alkoholister. De har ett eget ansvar att inte handla där om de vill undvika stämpeln.

Det blir ju helt hål i huvudet. Man kan inte bygga ett fungerande eller fritt samhälle på att skuldbelägga majoriteten eller de som rör sig i en viss miljö, bara för att det existerar en kriminell eller destruktiv klick i bakgrunden.

Det du beskriver handlar om ett kollektivt misstänkliggörande och det blir väldigt farligt i längden. Det är ungefär som att hävda som jag skrev ovan att alla som handlar på Systembolaget är alkoholister och att de som bara vill köpa en flaska vin till fredagsmyset får se till att särskilja sig på lämpligt sätt eller helt enkelt hacka i sig att de får en alkoholiststämpel i pannan för att de gick in genom dörren.

Man kan inte lägga över ansvaret på individen att ständigt behöva bevisa sin oskuld mot rena fördomar eller riggade fällor.

Att säga att vuxna har ett eget ansvar att inte hamna i en situation där de får en hemmasnickrad pedofilstämpel i pannan är att göra det lite väl enkelt för sig. Särskilt i en tid där nätet är fullt av catfishing, fejkade profiler och riggade forumbyten. Vem som helst av oss - eller våra anhöriga - kan i teorin hamna i en manipulerad situation på nätet där en digital pöbel plötsligt bestämmer sig för att tolka ens ord på värsta tänkbara sätt.

Om vi bara rycker på axlarna åt det och säger att det får man hacka i sig, då har vi gett upp demokratins viktigaste fundament: att man är oskyldig tills motsatsen bevisats i en domstol.

Och din jämförelse med Thailand illustrerar det perfekt. Ja, det är en tragisk realitet att ensamma män misstänkliggörs där. Men det är en enorm skillnad på att folk tänker eller antar saker i sina egna huvuden och att ett privat medborgargarde hänger ut människor på nätet, ger dem civil död och raserar deras familjer utan bevis eller rättegång. Det första är fördomar - det andra är ren och skär fascism.
Som jag skrev det är realitet och inte nåt jag envisas med att införa, om du nu trodde det.

Ditt exempel med Systembolaget stämmer ju rätt bra med hur det faktiskt är, väldigt många som när det stöter på en kollega på Systembolaget berättar att ”ja dottern ska ta studenten” eller ”vi ska ha lite folk som kommer över”. Väldigt svenskt faktiskt. Och ja det får man hacka i sig, eller så bryr man sig inte.

Dumpen inte bra. pedofiler som agerar på sina drifter inte bra, alternativt försöker maskera deras tändningsmönster med att påpeka att Dumpen gör fel är dåligt, i synnerhet inte när jag upprepar att Dumpen är ett icke önskvärt fenomen i samhället. Så tycker jag. Behöver inget exempel med att klippa gräset eller gå på systemet som ändå inte kommer att ändra på det eller få mig att sympatisera med pedofiler/hebefiler.
Citera
Idag, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Jag tycker att det är Dumpen som är klandervärt, som gaslightar män, och målar upp helt orealistiska scenarier, bara för att missbrukarna Sara och Patrik ska få sina Swishdonationer.

99% om inte alla fjortisar hade blockat Åke 59 med trippelhaka och ett utseende som bara en mor kan älska på fem sekunder, om han skrev till dom, finns inte en chans att dom självmant hade inlett kontakten. Men i Dumpens scenario så är det 14-åringarna som tar kontakt med Åke 59 och ber om att han måste ta deras oskuld här och nu.

Det är så upp och ner vänt att ingen borde ta Dumpen seriöst.
Typ så. Det är riktigt cp. Men, som sagt litar inte på Dumpen, men dom säger väl själva att dom låter gubbarna ta kontakt, eller har dom övergett det också?

Men jag Dumpen lagar efter läge, är det lite trögt i fiskdammen drar de sig nog inte för att få in en gädda. Lite uppmärksamhet från kändisen Patrik Sjöberg och Sara Nilsson och att det man gör är viktigt, enligt dem, tror jag kan räcka för många.

Det finns så mycket företeelser idag som är också för fullständigt skeva, dumpen är i gott sällskap.
Citera
Idag, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Eftersom tråden handlar om Sara och Patrik, så borde man kunna ta upp deras misstag i livet, det är dessa misstag som lett fram till Dumpen, och dessa anknyter till Dumpen, så kan det vara okej, vad säger ni?
Det är väl halva behållningen med tråden. Dumpen får väl anses vara folkliga, det är det som kittlar mig lite iaf. Hur fan blev det så här. Jag kan nästan tycka att man borde lägga ner internet.
Citera
Idag, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Knappast. Men du som många andra som skyddar gäddorna verkar lita på deras.
- De var första gången...
Du har ju den gången som tidningarna skrev om där fiskaren uppmanade personen att ge sig på ett riktigt barn vid någon studiehjälp eller något sådant.

Sedan är ju grunden av brottsprovokation att du uppmanar brott som kanske inte hade skett utan din inblandning. Vilket är anledningen att det inte är godkänt som metod ifrån polis och rättsväsende. Vilket grundar sig i EU kommisionen.

Så det är grund nog för att åtminstonde vara skeptisk. 100% av alla uthängda hade troligen inte begått brott utan deras inblandning. Vilket är otroligt svårt att avgöra och kan vara en grund till att många tvekar innan fiskaren vrider på till max om hur kåta och att de är 14,9 så nästan lagligt samt vissa har varit med äldre tidigare och andra vill bli av med oskulden fort och gämnåriga är så omogna med mera.

De som skrivit att de har är en annan historia men de kan också ha ljugit. Vi får inte hela historien och de som betättar sin sida då ljuger de ju tydligen och blir inte betrodda.

Så nej. Alla har högst troligt inte tidigare offer och de hade troligen inte begått brott utan Dumpens inblanding.

Det är ju stor anledning att om polis skulle skött detta hade de varit tvugna att vara passiva i chatten och inte provocera så som fiskarna i många fall gör.
Som sagt det hade varit stor skillnad om fiskarna lockat fram information om tidigare övergrepp samt inte varit så provocerande.
Citera
Idag, 15:51
Medlem
Citat:
Programmet?
Han pratar om dokumentären som är gjord om to catch a predator. Där framförallt lockbetet de använde till att fiska på conrad bilt eller vad han hette är så ångerfull att han aldrig gjort om det. Att han är så skadad över vetskapen av att hans röst var den sista han hörde innan han sköt sig i huvudet.

Där Takanashi sedan drar parallellen till hemmaplan. Sure Chris Hanssen är helt obrydd likt Sara. Men överlag så la dateline ner programmet efter händelsen och kritiken.
Citera
Idag, 15:58
Medlem
Citat:
Domstolar tar alltid ut ett BRU alltså tidigare begångna brott. I samband med rättegång. Så de läggs i bedömningen kring påföljden.

Sedan har ingen påstått att Dumpen är en domstol. Även om de ofta jobbar med polisen.
Du får ta å läsa inlägget du kommenterade på 17 gånger till.
Inlägget ansåg att om de tar ut uppgifter och det är tomt så dömer de ändå med avsikten att de tror eller antar att den åtalade har begått ett brott tidigate som inte har blivit upptäckt eller gått att åtalas för med mera.
Citera
Idag, 17:17
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Som jag skrev det är realitet och inte nåt jag envisas med att införa, om du nu trodde det.

Ditt exempel med Systembolaget stämmer ju rätt bra med hur det faktiskt är, väldigt många som när det stöter på en kollega på Systembolaget berättar att ”ja dottern ska ta studenten” eller ”vi ska ha lite folk som kommer över”. Väldigt svenskt faktiskt. Och ja det får man hacka i sig, eller så bryr man sig inte.

Dumpen inte bra. pedofiler som agerar på sina drifter inte bra, alternativt försöker maskera deras tändningsmönster med att påpeka att Dumpen gör fel är dåligt, i synnerhet inte när jag upprepar att Dumpen är ett icke önskvärt fenomen i samhället. Så tycker jag. Behöver inget exempel med att klippa gräset eller gå på systemet som ändå inte kommer att ändra på det eller få mig att sympatisera med pedofiler/hebefiler.

Då förstår jag hur du menar och tack för klargörandet.

Vi har helt enkelt landat i att vi har två olika fokus i den här tråden. Du fokuserar helt på individnivån, det personliga ansvaret och det djupt vidriga i drifterna - och där köper jag helt att inga exempel med gräsklippare eller Systembolaget förändrar den saken eller skapar någon sympati. Det har aldrig varit mitt syfte heller. Jag har bara försökt förklara att det är skillnad på text i en chattlogg och handling i verkligheten genom mitt exempel med gräsklipparen.

Mitt fokus har hela tiden varit systemnivån - hur vi som samhälle skyddar rättsstaten och undviker kollektivt misstänkliggörande, så att inte oskyldiga stryker med när ett privat medborgargarde tar lagen i egna händer.

Men vi har fått lägga ut våra respektive ståndpunkter och det är skönt att vi kunde hålla en saklig och städad ton hela vägen.
Citera
Idag, 17:17
Medlem
Citat:
Fast Dumpen har använt sig av barn en gång för att locka fram en gädda. Utan resultat dock.

Det är ju inte bara vad de skrivit. De dyker ju faktiskt upp i syfte att våldta ett barn.

De du beskriver vill Dumpen ändra på. Att det blir försök till våldtäkt mot barn. Så om det är ett riktigt barn som gäddan bokar träff med. Ska de vara straffbart då?

Nej men det är ju därför Dumpen finns. Hela poängen med verksamheten är ju att ändra så de blir brottsligt.

Fattar inte hur du menar. Hur kan det vara någon fantasivärld när de kommer till platsen för att träffas.
Slutar det inte att vara fantasi då?

Du svävar iväg med dina exempel och glömmer att gäddorna faktiskt dyker upp. Precis som de skriver i loggarna. Så även om loggarna är fantasier enligt dig så kommer de ju till mötesplatsen.

Är du på riktigt så här efterbliven eller ragebaitar du?
Citera
Idag, 17:37
Medlem
Citat:
Domstolar tar alltid ut ett BRU alltså tidigare begångna brott. I samband med rättegång. Så de läggs i bedömningen kring påföljden.

Sedan har ingen påstått att Dumpen är en domstol. Även om de ofta jobbar med polisen.

Domstol i meningen folkdomstol till glädje för lågutbildade med ett trist och innehålls löst liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in