Citat:
Vet inte varför bryr man sig ens om att bemöta de rena idiotier som kommer från dig. På vilken värdelös högskola har du läst psykologi, undrar man?
Mina föräldrar drack heller aldrig. Jag har heller aldrig blivit rövknullad eller nyttat droger av något slag, otroligt vulgärt av dig att ens antyda sådant. Bara en verkligt simpel människa skulle uttrycka sådant, jag tvivlar starkt på att du ens är frimurare ö h t. Kåkfarare eller lägsta sortens arbetarklass verkar troligare, eller korkad tonåring.
Citat:
Du finns många som studerar "konspirationsteorier" professionellt och akademiskt, om du nu tror att de är helt värdelösa att begrunda, somliga har faktiskt bekräftats. Mitt intresse för s k konspirationsteorier är för övrigt ganska lågt.
Citat:
Gäsp. Slutade arbeta för länge sedan, släkten är till största delen avliden, så där högg du rejält i sten igen! Föreslår att du söker professionell hjälp själv!
Men konkret, vad gäller trådens ämne, du hade alltså aldrig hört talas om illuminatordens Sverigekista?
Och du kände inte till att påbuden mot orden fortsatte efter 1785, ända fram till 1804?
Inte heller inser du att Bayern är en ganska liten plats, med lokala förbud, medan orden redan hunnit sprida sig både runt Tyskland, Österrike och många andra länder?
Du rättade mig när jag skrev hertig Karl i s f Karl XIII, men känner alltså inte till att vissa uppdrag inom svenska/tyska frimurarrörelsen var villkorade och upphörde när han besteg tronen?
Inre heller känner du till att det svenska systemet har 12 grader, inte som sagts flera gånger här, 10?