Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
Så det är alltså Satan som bestämmer när Gud ska få bestämmanderätt över människan? Gud får denna rätt när Satan erkänner att det är bevisat att människan inte kan sköta sig själv.
Varför skulle Satan någonsin erkänna detta? Han vill väl att människan ska fortsätta trotsa Guds regler för evigt? Så därmed får vi räkna med att ondska kommer att fortgå för evigt.
Nej, det är dom skapelser som inte har blivit onda som bestämmer, jag skrev om det i mitt inlägg. Satan är ett hopplöst fall, han och hans anhängare har blivit så onda att dom inte kan/inte vill omvända sig till det goda. Så det är inte till dom onda som Gud vänder sig till och vill att det ska finnas en rättvisa, utan han vänder sig till dom som är goda, som kommer att existera i den nya ordningen som Gud anordnar efter att han rättvist har tagit bort ondskan både i himlen och på jorden:
"
Låt ditt rike komma. Låt din vilja ske, på jorden så som i himlen." (Matt 6:10 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
Det är bevisligen den värld som Gud vill att vi ska leva i, eftersom det är den värld vi lever i. Gud låter ju många pedofiler begå brott om och om igen utan konsekvenser.
Återigen verkar du inte ha läst vad jag skrev. Jag skrev att Gud kommer att införa en ny ordning där pedofili eller andra onda brott inte tolereras. Hela jorden kommer att bli utan brott, krig och död:
"
från tronen hörde jag en stark röst som sade: »Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.«" (Upp 21:3-4 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
Quoi...
Den enda praktiska skillnaden vore att Gud förlät, vilket han ju vill göra. Han vill förlåta alla människor eftersom han älskar alla människor, även pedofiler. Så det låter som en win-win situation.
Visst vill han förlåta om någon uppriktigt ångrar sig och vänder om från det onda. I den nya ordningen under Guds styre, kommer både rättfärdiga och orättfärdiga att uppstå från döden:
"
Jag hyser samma hopp som dessa mina anklagare, att Gud skall låta både rättfärdiga och orättfärdiga stå upp från de döda." (Apg 24:15 Bibel2000)
Men det blir inte en win-win situation om en person begår ett brott, Gud förlåter, men personen inte vill bli förlåten och inte ens tycker att personen har gjort något fel, och därför fortsätter sin brottsliga bana. Tycker du verkligen att det är en win-win situation att brottslingar inte får några konsekvenser, utan kan fortsätta begå brott? Du lever inte ens nu i en sådan värld, om människor begår brott, så kommer samhället att bestraffa dom, inte bara förlåta och släppa dom iväg.
Det låter som att du är en del av kristenheten eller förespråkar denna obibliska tanke om att Gud bara förlåter hit och dit.