2026-06-28, 22:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Jag påstod aldrig att det var du som påstod det

Hur bevisar man ett sånt fall bortom rimligt tvivel?
Vem blev dömd till 3 år?

Sure

Det går inte att bevisa ett sådant fall bortom rimligt tvivel, därför är lagen fel.

Minimistraffet för våldtäkt är 3 år.

Bara för att jag är rasist så betyder det inte att jag är för ett orättvist rättssystem.
Citera
2026-06-28, 22:16
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det går inte att bevisa ett sådant fall bortom rimligt tvivel, därför är lagen fel.

Minimistraffet för våldtäkt är 3 år.

Bara för att jag är rasist så betyder det inte att jag är för ett orättvist rättssystem.

Ok. Håller inte med dig, jag tycker samtyckeslagen är riktigt bra. Jag blev rejält trött på att läsa om killar som kom undan med grova brott bara genom att spela dumma och ovetande. "Hon gjorde inget motstånd" "hon sa inte "nej"" "jag hörde inte att hon sa "nej"" "jag förstod inte om hon ville eller inte" "hon bara låg där, jag trodde hon ville" "jag upplevde det som att hon flirtade med mig innan på kvällen" osv osv osv osv

Däremot håller jag med BRÅ i deras rapport om att utredningarna, hur man bedömer bevisen och utdömer straffen måste standardiseras gällande samtyckeslagen. Det funkar inte att nån får 11 månader i en del av landet och nån annan får 2 år i en annan del av landet för ungefär samma brott. Osv

Om det blir dömt som våldtäkt ja.

Sure. Varför står du inte på barrikaderna då över det faktum att invandrare får hårdare straff än svenskar för samma typ av brott?
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-28 kl. 22:20.
Citera
2026-06-28, 22:29
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ok. Håller inte med dig, jag tycker samtyckeslagen är riktigt bra. Jag blev rejält trött på att läsa om killar som kom undan med grova brott bara genom att spela dumma och ovetande. "Hon gjorde inget motstånd" "hon sa inte "nej"" "jag hörde inte att hon sa "nej"" "jag förstod inte om hon ville eller inte" "hon bara låg där, jag trodde hon ville" "jag upplevde det som att hon flirtade med mig innan på kvällen" osv osv osv osv

Däremot håller jag med BRÅ i deras rapport om att utredningarna, hur man bedömer bevisen och utdömer straffen måste standardiseras gällande samtyckeslagen. Det funkar inte att nån får 11 månader i en del av landet och nån annan får 2 år i en annan del av landet för ungefär samma brott. Osv

Om det blir dömt som våldtäkt ja.

Sure. Varför står du inte på barrikaderna då över det faktum att invandrare får hårdare straff än svenskar för samma typ av brott?

Hur vet du att de kom undan med grova brott?

Jag tycker massa saker är fel, men jag står inte på en enda barrikad, jag är för cool för det.
Det är mest miljömuppar och Palestinaaktivister som håller på med sånt.
Citera
2026-06-28, 22:31
Medlem
Citat:
Jo, BRÅ har ju gått igenom domarna, duger inte det som källa åt dig?

Måste jag begära ut en dom själv för att du ska bli nöjd?

Jag hat läst BRÅs rapport, har du? Du bör nog även läsa högsta domstolens vägledande ställningstaganden.

Men som sagt, meddela gärna ett målnummer eller länka en fällande dom enbart på de kriterierna du angav i ditt inlägg.
Citera
2026-06-28, 22:33
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Hur vet du att de kom undan med grova brott?

Jag tycker massa saker är fel, men jag står inte på en enda barrikad, jag är för cool för det.
Det är mest miljömuppar och Palestinaaktivister som håller på med sånt.

Därför att jag läste om många såna fall innan samtyckeslagen kom till
Citera
2026-06-28, 22:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jag hat läst BRÅs rapport, har du? Du bör nog även läsa högsta domstolens vägledande ställningstaganden.

Men som sagt, meddela gärna ett målnummer eller länka en fällande dom enbart på de kriterierna du angav i ditt inlägg.

Du låter som en kristen fundamentalist som tror att jorden är sextusen år gammal. "Hur vet du att dinosaurier funnits, var du där? Har du sett dom?"

Du fick något som var bättre än en dom, BRÅ gick igenom alla våldtäktsdomar sedan 2017 för en utvärdering. Duger inte det åt dig så kan jag inte hjälpa dig. Sök i tråden om samtyckeslagen om du orkar, där har det laddats upp ett par stycken tror jag.

HD tolkar väl bara lagen så som den är skriven? Om lagen är skriven åt helvete så kan ju inte HD göra något åt det.
Citera
2026-06-28, 22:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Därför att jag läste om många såna fall innan samtyckeslagen kom till

Om de gick fria så kan du inte veta om de hade begått brottet eller inte.
Citera
2026-06-28, 22:49
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Om de gick fria så kan du inte veta om de hade begått brottet eller inte.

Det var uppenbart att de legat med någon utan samtycke. Och sen kom undan med det genom att ljuga och spela dumma.

Där talar vi rättsosäkerhet.
Citera
2026-06-28, 22:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det var uppenbart att de legat med någon utan samtycke. Och sen kom undan med det genom att ljuga och spela dumma.

Där talar vi rättsosäkerhet.

Kan vi inte lägga ner alla domstolar och fråga dig istället om den anklagade är skyldig eller inte? Det skulle spara massa pengar.
Citera
2026-06-28, 23:00
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Kan vi inte lägga ner alla domstolar och fråga dig istället om den anklagade är skyldig eller inte? Det skulle spara massa pengar.

Tackar ödmjukast för komplimangen men den verkliga experten här är ju du bonnaläppen. Du som både tycker illa om kvinnor och "negrer" hade ju dömt ut rättvisa domar på löpande band. "Den rättvise bonnaläppen" äro Eders nya titel
Citera
2026-06-28, 23:12
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Tackar ödmjukast för komplimangen men den verkliga experten här är ju du bonnaläppen. Du som både tycker illa om kvinnor och "negrer" hade ju dömt ut rättvisa domar på löpande band. "Den rättvise bonnaläppen" äro Eders nya titel

Jag tycker inte illa om varken negrer eller kvinnor hur ofta du än säger det. Du har fortfarande inte lyckats hitta ett inlägg där jag ger uttryck för det.

Gulligt att du tror dig veta vad andra har för åsikter och skulle ha gjort hit och dit.

Testa att fråga folk istället för att tala om för dem vad de tycker och tänker, det brukar funka bättre.
Citera
2026-06-28, 23:45
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Jag tycker inte illa om varken negrer eller kvinnor hur ofta du än säger det. Du har fortfarande inte lyckats hitta ett inlägg där jag ger uttryck för det.

Gulligt att du tror dig veta vad andra har för åsikter och skulle ha gjort hit och dit.

Testa att fråga folk istället för att tala om för dem vad de tycker och tänker, det brukar funka bättre.

Jag orkar inte sitta och leta bland alla dina inlägg, liksom du inte orkar leta upp fallet som bevisar att nån fick 3 år för oaktsam våldtäkt. Jag skulle gärna vilja läsa om det fallet faktiskt. Eller hur många av de 26 som dömdes för oaktsam våldtäkt 2023 fick 3 år (eller mer)

Men snälla du, det var du som började tramsa, som vanligt. Nu får du faktiskt skärpa dig bonnaläppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in