Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Det går inte att bevisa ett sådant fall bortom rimligt tvivel, därför är lagen fel.
Minimistraffet för våldtäkt är 3 år.
Bara för att jag är rasist så betyder det inte att jag är för ett orättvist rättssystem.
Ok. Håller inte med dig, jag tycker samtyckeslagen är riktigt bra. Jag blev rejält trött på att läsa om killar som kom undan med grova brott bara genom att spela dumma och ovetande. "Hon gjorde inget motstånd" "hon sa inte "nej"" "jag hörde inte att hon sa "nej"" "jag förstod inte om hon ville eller inte" "hon bara låg där, jag trodde hon ville" "jag upplevde det som att hon flirtade med mig innan på kvällen" osv osv osv osv
Däremot håller jag med BRÅ i deras rapport om att utredningarna, hur man bedömer bevisen och utdömer straffen måste standardiseras gällande samtyckeslagen. Det funkar inte att nån får 11 månader i en del av landet och nån annan får 2 år i en annan del av landet för ungefär samma brott. Osv
Om det blir dömt som våldtäkt ja.
Sure. Varför står du inte på barrikaderna då över det faktum att invandrare får hårdare straff än svenskar för samma typ av brott?