2026-06-28, 21:52
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Barn är det väl ingen som vill ha dessa dagar. Män som oroar sig för att bli inlurade i någon scenario där de ska bli av med hela sin förmögenhet för att de vägrar ta ansvar för var de stoppar kuken är så tröttsamt.

Ja, undrar varför men drar sig för att skaffa barn i denna värld och med slika kvinnor... De måste vara galna?
Citera
2026-06-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Du jämför alltså omskärelse med att skamma morsor som ljuger sig till en unge?

Jag tror inte det är en diskussion jag vill delta i.
Nej jag var bara nyfiken på din definition av vad som är normalt.
Citera
2026-06-28, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nej jag var bara nyfiken på din definition av vad som är normalt.

Fast lexikal semantik är en annan tråd och min blogg hittar du inte här?
.
Är det fel att ljuga? Tror du man kan råka illa ut om man ljuger om saker som rör barn, familj och pengar?

Apropå vem som har en normal syn på saker så kanske vi kan hålla oss till ämnet?
Citera
2026-06-28, 22:05
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du vill alltså att kvinnor som blir mammor, ska sättas i fängelse? Vem ska ta hand om barnen då? Pappan? Han vill ju inte ha avkomman. Men han blir ju tvungen, om mamman sitter i fängelse. Så långt tänkte du som vanligt inte.
Kvinnor som blir mammor? Nej är du efterbliven? Det är en retorisk fråga. De mammor som lurar män till att bli fäder, t ex där det finns dokumentration att mannen inte vill bli pappa, där hon ändå går och skaffar barn med honom mot hans vilja, skall sättas i fängelse.
Citera
2026-06-28, 22:05
Medlem
Citat:
Fast lexikal semantik är en annan tråd och min blogg hittar du inte här?
.
Är det fel att ljuga? Tror du man kan råka illa ut om man ljuger om saker som rör barn, familj och pengar?

Apropå vem som har en normal syn på saker så kanske vi kan hålla oss till ämnet?
Ämnet är att du skrev att det är normalt att döda en kvinna över en lögn (antagligen för att det sker världen över). På samma sätt bör du anse att manlig omskärelse är normalt för att det sker världen över.

Eller om du är en rimlig person så anser du inte att det är normalt att döda kvinnor. Du använde fel ord bara. Kan hända den bäste.
Citera
2026-06-28, 22:07
Medlem
Om en kvinna inte tar p-piller borde hon vara skyldig att meddela det innan sex.
Citera
2026-06-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Om en kvinna inte tar p-piller borde hon vara skyldig att meddela det innan sex.
Eller så kan du fråga. Men oavsett svar fråntar det inte dig ansvaret över dina egna spermier. Skydda dig eller tugga i sig konsekvenserna.

Hade jag träffat en man som innan försts ligget sagt att han genomgått vasektomi hade jag ändå skyddat mig själv ett bra tag tills jag lärde känna honom bättre. Varför tänker du annorlunda?
Citera
2026-06-28, 22:11
Avslutad
Citat:
Ämnet är att du skrev att det är normalt att döda en kvinna över en lögn (antagligen för att det sker världen över). På samma sätt bör du anse att manlig omskärelse är normalt för att det sker världen över.

Eller om du är en rimlig person så anser du inte att det är normalt att döda kvinnor. Du använde fel ord bara. Kan hända den bäste.

Det är normalt med änkebål, kulturspecifikt.

Att mörda människor pga att de ljuger om barn, familj och pengar är ett fenomen som alltid kommer finnas i alla kulturer.

Det är vilka vi är.

Vi har lite olika syn på vad det är att vara människa bara.
Citera
2026-06-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Kvinnor som blir mammor? Nej är du efterbliven? Det är en retorisk fråga. De mammor som lurar män till att bli fäder, t ex där det finns dokumentration att mannen inte vill bli pappa, där hon ändå går och skaffar barn med honom mot hans vilja, skall sättas i fängelse.
Och då övergår vårdnaden till fadern får man anta?
Citera
2026-06-28, 22:13
Medlem
Citat:
Det är normalt att med änkebål, kulturspecifikt.

Att mörda människor pga att de ljuger om barn, familj och pengar är ett fenomen som alltid kommer finnas i alla kulturer.

Det är vilka vi är.

Vi har lite olika syn på vad det är att vara människa bara.
Och närmast att skära förhuden av småpojkar då, inte alls särskilt kulturspecifikt .
Citera
2026-06-28, 22:13
Avstängd
I grund och botten är du ansvarig för din kuk och din sperma!
Citera
2026-06-28, 22:14
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Och då övergår vårdnaden till fadern får man anta?
Det är sekundärt. Ungefär som när en våldtäktsman är pappa, inte fan bryr man sig speciellt mycket heller. Samma här. Jämställt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in