2026-06-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Ja, du kanske känner till att ungefär 84% av kvinnorna i världen lever i kulturer som inte är vita. Och även i vita kulturer är relationsvåld oerhört vanligt.

Hur tror du den här problematiken hanteras globalt?

Tror du den ens existerar? En horunge är en horunge.
Ok så din definition av normalt är att kvinnor dödas över sånt? Det är normalt för dig?
Citera
2026-06-28, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ok så din definition av normalt är att kvinnor dödas över sånt? Det är normalt för dig?

Det är så världen ser ut.

Relationsvåld är högst verkligt, jag lovar.

Det är dumt att ljuga.
Citera
2026-06-28, 21:34
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Vet man inte hur barn blir till är man antingen efterbliven eller ett barn och bör således inte ha sex.
En vuxen man vet hur barn blir till och vet där med risken. Det är bådas ansvar att skydda sig men också att ta hand om barnet som trots skydd kan komma till världen.

Så om ex. en man är ansvarstagande då denne vet att denne inte är en fadersgestalt att lita på så skall denne ändå straffas om en kvinna för honom bakom ljuset och blir med barn mot mannens vilja? Denne skall förbereda sig på ett liv i celibat och/eller ett 18-årigt "bidragsunderhållande"? Vad med att kvinnor slutar med att anses sig själva vara gudinnor och stå över allt - lagar, moral och etik, samt ta sitt ansvar?
Citera
2026-06-28, 21:35
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så om ex. en man är ansvarstagande då denne vet att denne inte är en fadersgestalt att lita på så skall denne ändå straffas om en kvinna för honom bakom ljuset och blir med barn mot mannens vilja? Denne skall förbereda sig på ett liv i celibat och/eller ett 18-årigt "bidragsunderhållande"? Vad med att kvinnor slutar med att anses sig själva vara gudinnor och stå över allt - lagar, moral och etik, samt ta sitt ansvar?

Har man inte råd att knulla ska man låta bli.
Citera
2026-06-28, 21:37
Medlem
Citat:
Det är så världen ser ut.

Relationsvåld är högst verkligt, jag lovar.

Det är dumt att ljuga.
Det är i så fall ännu mer normalt att skära förhuden av småpojkar.
Citera
2026-06-28, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
nazifeministerna i tråden har svarat, de menar bara männen måste uppge om de tagit preventivmedel eller inte, ansvaret är helt deras.

kvinnorna får ljuga och göra vad de vill sexuellt de kan aldrig hållas ansvariga för något.

fin jämlikhet vi har i landet tycker jag

kvinnorna får ljuga och bedra hur mycket de vill för egen vinning, men en kille får inte ens enligt dem ha sex med en kvinna han inte vill ha barn med

Ibland undrar jag om det jag läser är sant?

Dessa kvinnor måste hängas ut de är ju helt livsfarliga för alla män, samt även kommande barn

Ja, jag är böjd att hålla med - dagens, ofta svenska, kvinnor är giftiga som få. De dubbla måttstockarna och hyckleriet kring detta är ytterst slående. Bara att läsa denna tråd, som du skriver, för att få belägg för vad vi anser vara sant... Många kvinnor struntar alltså vilka män de skaffar barn med, bara de får vara mamma, hur värdelösa de än är på detta. Kvinnor anser verkligen att barn är en mänsklig rättighet!

PATETISKT!
Citera
2026-06-28, 21:40
Avslutad
Citat:
Det är i så fall ännu mer normalt att skära förhuden av småpojkar.

Är det dumt att ljuga och skapa ett barn som är ovälkommet i världen?

Är inte det höjden av själviskhet?

Det är ett ganska allvarligt socialt brott i väldigt många kulturer.
Citera
2026-06-28, 21:43
Medlem
Citat:
Är det dumt att ljuga och skapa ett barn som är ovälkommet i världen?

Är inte det höjden av själviskhet?

Det är ett ganska allvarligt socialt brott i väldigt många kulturer.
Skriv efter mig nu. "Det är normalt att skära förhuden av småpojkar". För innan vi kan enas om en definition av vad som är normalt blir det svårt för oss att fortsätta diskussionen.
Citera
2026-06-28, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Har man inte råd att knulla ska man låta bli.

Handlar såklart inte om detta - kan vara fattig som rik, som råkar ut från detta. Hört talas om gold diggers? Dessutom, har du så låg moral och är så ful, samt värdelös, så att ingen man vill bilda familj med dig så får du gå till en IVF-klinik och betala för det... Du försvarar alltså kvinnor som berövar sina ev. barn sin fäder, då dessa ofta och mest sannolikt inte vill ha något med slynhoran som lurat honom, att göra? Utan moralisk kompass - förbli barnlös!
Citera
2026-06-28, 21:49
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Handlar såklart inte om detta - kan vara fattig som rik, som råkar ut från detta. Hört talas om gold diggers? Dessutom, har du så låg moral och är så ful, samt värdelös, så att ingen man vill bilda familj med dig så får du gå till en IVF-klinik och betala för det... Du försvarar alltså kvinnor som berövar sina ev. barn sin fäder, då dessa ofta och mest sannolikt inte vill ha något med slynhoran som lurat honom, att göra? Utan moralisk kompass - förbli barnlös!

Barn är det väl ingen som vill ha dessa dagar. Män som oroar sig för att bli inlurade i någon scenario där de ska bli av med hela sin förmögenhet för att de vägrar ta ansvar för var de stoppar kuken är så tröttsamt.
Citera
2026-06-28, 21:50
Avslutad
Citat:
Skriv efter mig nu. "Det är normalt att skära förhuden av småpojkar". För innan vi kan enas om en definition av vad som är normalt blir det svårt för oss att fortsätta diskussionen.

Du jämför alltså omskärelse med att skamma morsor som ljuger sig till en unge?

Jag tror inte det är en diskussion jag vill delta i.
Citera
2026-06-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Barnet blir inte erkänd ekonomiskt av sin pappa, om det är Försäkringskassan som betalar underhållsstödet. Och inte heller erkänd juridiskt av sin pappa. Sådant skadar ett barn. Att veta att underhållsstödet kommer från pappan, är givetvis iaf. någon slags Connection med pappan. Någon slags känsla av at pappan bryr sig.

Barnet informeras inte huruvida det är FK eller fadern som sätter in pengar på moderns bankkonto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in