2026-06-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag skriver:

Och du svarar:

och nu skriver jag: läs om läst rätt. Läs mitt inlägg som du citerade. Det ligger i detta inlägget. Som sagt: läs om, läs rätt. Och betänk vad som står. Samma sak gäller om män skulle ljuga om sina p-piller, som om kvinnor ljuger om sina. Dvs.:

"Och jag skriver ju det: en lögn om p-piller skulle kanske kunna räknas som bedrägeri. Eller som psykiskt våld, pga. den stress och oro det ger mannen (eller kvinnan om det är en man som ljuger om sina p-piller).

Men det är inte våldtäkt att ljuga om p-piller. Våldtäkt är mycket bra beskrivet vad det är för något. Och lögn om p-piller hör inte dit."

Blev det tydligt så för dig?
nej du skriver kanske bedrägeri för bägge könen.

Kanske killar borde börja med det här bedrägeriet med då eftersom det är så accepterat hos er kvinnor.

resultatet är detsamma kanske barn fasst det inte önskades vilket inte är så bra
Citera
2026-06-28, 20:25
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingtraveler
Självklart har jag tagit ett DNA-test. Jag gjorde henne gravid när jag hade legat på steroider i fem år. Jag körde 'cruise and blast' med konstant höga doser, och mina 'cruises' låg snarare på cykelnivåer eftersom jag var ung och dum. Jag tog allt från testo, deca och masteron till anavar, proviron och primobolan. Just under Colombia-resan körde jag testo samt primo, om jag minns rätt.

Jag hade alltså legat på steroider i fem år utan uppehåll – utan HCG eller liknande – och gjorde henne gravid på första ligget, eller ja, vi låg flera gånger under natten och morgonen. Jag tror att uppfattningen om att man blir steril av AAS är extremt vanlig, men vissa har nog andra genetiska förutsättningar och kan producera simmare som fungerar ändå.

Nu är jag naturlig, dock. Jag gick nyligen av efter att ha legat på i två år igen, och nu börjar jag äntligen känna mig någorlunda normal efter 4–5 månader off. Jag gick av 'cold turkey' båda gångerna. Först efter fem år, då var jag av i cirka 2,5 år, och nu har jag legat på igen i cirka två år – och gick av 'cold turkey' igen. Fy fan, man börjar känna sig som vanligt igen. Men man är någorlunda ung, så man återhämtar sig faktiskt.
Fetmarkerade är dessvärre sant till viss grad. Ungefär 20% uppnås inte azoospermi av bara testo. Primo är dessvärre också för "mild" eftersom den baseras på DHT. 19-nor som tren, deca och MENT stänger ner dig väldigt hårt. Just MENT är ju en av flera steroider som togs fram som ett läkemedel för just manligt preventivmedel. 10 gånger så säkert som kvinnliga varianter enligt studierna. Lektionen lärd: alltid permablasta en minidos 19nor.

Grattis antar jag. Både till faderskapet och drogfrihet. Ganska sjukt att samhället (och särskilt vita riddare) ställer sig på kvinnans sidan i ett sådant här fall.
Citera
2026-06-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Bra svarat, du har tänkt till lite, hur kommer det sig tomathoran i tråden vill ha det så tror du?

Man är två om att ha sex.
Och har man sex kan det bli graviditet.

Vill kvinnan inte ha barn, så kan hon göra abort.
Vill mannen inte ha barn, så kan han inte göra abort eftersom graviditeten inte växer i honom.
Mannens och kvinnans reproduktiva förutsättningar ser så olika ut.

Så. Han, om någon, borde vara noga med att skydda sig. Inte överlåta makten över sin säd till en kvinna han inte vill ha barn med.

Överlåter han ändå den makten till kvinnan. Och hon blir gravid. Och hon föder avkomman.
Så har båda föräldrarna alla skyldigheter och avkomman alla rättigheter.

Barnets rätt, går före föräldrarnas rätt.

Vill du ändra på detta? Vill du att föräldrarnas rätt ska gå föra barnets rätt? Är du seriös?
Citera
2026-06-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
nej du skriver kanske bedrägeri för bägge könen.

Kanske killar borde börja med det här bedrägeriet med då eftersom det är så accepterat hos er kvinnor.

resultatet är detsamma kanske barn fasst det inte önskades vilket inte är så bra

Finns ännu inget p-piller för män ute på marknaden. Män har inte visat intresse för det ännu.
Så män kan inte göra "p-piller-bedrägerier"/kan inte ljuga om att de tar p-piller. Eftersom det inte ens finns sådana ute på marknaden för män.
Citera
2026-06-28, 20:29
Avslutad
Citat:
I ett långvarigt lyckligt förhållande med min partner. Vi har två väldigt önskade och älskade barn ihop. Som inte kom till via lögner om p-medel. Utan genom avbrutet samlag och "säkra perioder". Båda två.

Ligg inte med kvinnor, du inte vill ha barn med. Så blir det inga oönskade barn. Svårare än så är det inte.

Du ser hur enkelt det är att bete sig hederligt.

Så det är mannen ansvar att det inte blir barn. Då bör det vara fängelse på att kvinnan ljuger om att hon använder preventivmedel.

Väldigt enkelt. Återigen, kvinnor blir normalt dödade över den sortens lögner.

Bra att vi är överens.

Redigering: de kom till genom säkra perioder och avbrutet samlag? Det låter lite motsägelsefullt är det säkert att de var önskade?
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-06-28 kl. 20:33.
Citera
2026-06-28, 20:37
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Väldigt svårt, för att inte säga omöjligt? att bevisa att en kvinna inte tagit P-piller medvetet.
Möjligen kan man mäta nån nivå av hormon i kroppen, men för en specifik dag? lägre tillbaka i tiden, Njae.
P-piller kan fallera, inte lika mycket som kondomer, men där finns en viss risk för oönskad graviditet även med P-piller.
Så? hur ska någon kunna bevisa att en kvinna ljuger om detta?

Inte heller är det olagligt att bli gravid.
eller för den delen föda ett barn mot en mans vilja.

Män som sysslar med stealthing, dvs ljuger om att de använder kondom, är däremot lättare att bevisa,
eftersom kondomen, till skillnad från ett P-piller, finns kvar efter akten (eller finns inte alls).

Men bra att TS sprider informationen till män att nej, de är inte på nått sätt garanterade att skyddas från oönskade konsekvenser av sex bara för att de är män, de bör precis som kvinnor vara noga med att skydda sig själva och ex. börja kräva bättre och säkrare preventivmedel för män än kondomer.
Fast nu finns ju redan väldigt säkra pmedel för män. Grejen är att du kan åka i fängelse om du köper dem eftersom de är dopingklassade. Att uppfinna ett manligt hormon som inte är ett manligt hormon lär knappast hända på väldigt lång tid. Kanske kvinnor ska byta sida och kräva att männens rätt till preventivmedel är viktigare än fängsla folk som fuskar på OS.

Den här studien gjordes redan 1993. I samma veva fick USA hela världen att gå med på att förbjuda manliga hormoner efter en dopingskandal inom baseball.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8489761/
Citera
2026-06-28, 20:55
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
I slutändan så är en man ansvarig för sin kuk. Är man så rädd för att avla barn och ta sitt ansvar så bör du ta på dig kondom

alternativt fylla hennes ansikte
Citera
2026-06-28, 20:58
Medlem
Citat:
Man är två om att ha sex.
Och har man sex kan det bli graviditet.

Vill kvinnan inte ha barn, så kan hon göra abort.
Vill mannen inte ha barn, så kan han inte göra abort eftersom graviditeten inte växer i honom.
Mannens och kvinnans reproduktiva förutsättningar ser så olika ut.

Så. Han, om någon, borde vara noga med att skydda sig. Inte överlåta makten över sin säd till en kvinna han inte vill ha barn med.

Överlåter han ändå den makten till kvinnan. Och hon blir gravid. Och hon föder avkomman.
Så har båda föräldrarna alla skyldigheter och avkomman alla rättigheter.

Barnets rätt, går före föräldrarnas rätt.

Vill du ändra på detta? Vill du att föräldrarnas rätt ska gå föra barnets rätt? Är du seriös?
nej du har fel som vanligt det kan nästan aldrig bli graviditet om preventivmedel används rätt, och tråden handlar om att kvinnor kan lura män och säga de tagit dem men inte gjort det.

Jag förstår faktiskt inte vad din novel svamlar om den här gången
Citera
2026-06-28, 20:59
Medlem
Citat:
Finns ännu inget p-piller för män ute på marknaden. Män har inte visat intresse för det ännu.
Så män kan inte göra "p-piller-bedrägerier"/kan inte ljuga om att de tar p-piller. Eftersom det inte ens finns sådana ute på marknaden för män.
Jo det finns det visst det du är så okunnig inom alla områden så omöjligt snacka med dig ju.

Hört talas om AAS?
Citera
2026-06-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Du ser hur enkelt det är att bete sig hederligt.

Så det är mannen ansvar att det inte blir barn. Då bör det vara fängelse på att kvinnan ljuger om att hon använder preventivmedel.

Väldigt enkelt. Återigen, kvinnor blir normalt dödade över den sortens lögner.

Bra att vi är överens.

Redigering: de kom till genom säkra perioder och avbrutet samlag? Det låter lite motsägelsefullt är det säkert att de var önskade?
Definiera "normalt" är du snäll.
Citera
2026-06-28, 21:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Nog skulle det väl kunna bli tal om ett brott om man kan leda i bevis att det endast funnits samtycke till sex så länge kvinnan tagit p-piller samt att kvinnan ljugit om att hon tagit p-piller.

Problemet blir väl bara att det torde vara extremt svårt att bevisa en sådan sak eftersom p-piller inte ger ett hundraprocentigt skydd mot graviditet, så vad som skulle krävas är stödbevisning som visar att kvinnan faktiskt ljugit. Enbart det faktum att kvinnan blivit gravid räcker knappast.
Citera
2026-06-28, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Definiera "normalt" är du snäll.

Ja, du kanske känner till att ungefär 84% av kvinnorna i världen lever i kulturer som inte är vita. Och även i vita kulturer är relationsvåld oerhört vanligt.

Hur tror du den här problematiken hanteras globalt?

Tror du den ens existerar? En horunge är en horunge. Du är säkert bekant med begreppet "bimbodeluxe".

Faktiskt lever 0.14% alltså en tiondels procent av världen under svenska lagar och normer och även inom den tiondelen är det inte kontroversiellt att tycka att morsor som ljuger för att få barn med någon är värda förakt. Alltså även andra kvinnor tycker det.

Märkligt det där hur himlen är grön och gräset blått bland en väldigt specifik del av svenska kvinnor och deras medlöpare.
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-06-28 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in