2026-06-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Borde absolut finnas ett samtycke för föräldraskap där kvinnor som skaffat barn utan samtycke får fängelse och betala skadestånd.

Tyvärr är Sverige ett kuppat land, där satanister och globalister försöker förstöra nationen Sverige och ta över, göra det till ett landområde enbart, bara geografi, där deras företag skall härska och utarma folket.
Bra svarat, du har tänkt till lite, hur kommer det sig tomathoran i tråden vill ha det så tror du?
Citera
2026-06-28, 19:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag håller i grund och botten med dig. Det hade varit meningslöst eftersom det inte gått att bevisa något, men å andra sidan är det samma sak i stort sett i alla sexualbrott.

Däremot är det lite lustigt att man kan använda exakt samma argument för att förbjuda abort. "Hon tog en gamble och får stå sitt kast", "Hon skulle tänkt efter före" och så vidare. Jag är för övrigt absolut för abort och jag har svårt att se hur en lagstiftning som tillåter mannen att inte ta ekonomiskt ansvar för barnet skulle se ut. Men det är lite lustigt att vi har en sådan dubbelstandard här, om kvinnan gör ett misstag kan hon rätta till det men mannen får stå sitt kast.

Jag är ju emot abort (utom under extremt svåra omständigheter), så för mig finns inte den motsättningen.
Citera
2026-06-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Kina är kommunistiskt, det är fel att föda oönskade barn. Det tar resurser från de önskade barnen.

Det kan inte bli mer jämlikt än så.

Nu syftade jag inte på Kina. Utan på dina sjuka ideér om att slå ihjäl kvinnor man inte vill ha barn med om de är gravida eller att tvinga dessa kvinnor till abort. Du vill ha jämställdhet mellan könen (i en fråga som aldrig kan bli jämställd pga. könens olika reproduktiva funktioner). Så vad skulle jämställdhet vara mellan könen om man fick slå ihjäl kvinnor som man inte ville ha barn med om de blev gravida eller tvinga dessa kvinnor till abort? Tvångssterilisering på mannen som tvingade kvinnan till abort? Slå ihjäl mannen som har slagit ihjäl kvinnan? Fundera på det du.
Citera
2026-06-28, 19:58
Medlem
Citat:
Det är ett bra råd äntligen. Man ska inte ligga med smutsiga horor.

Bra att du äntligen ser de kvinnorna för vad de är.

Tänk att ljuga om att man tar p-piller. Sinnessjukt.

Det är väl du som ser dem som det. Låt bli att ligga med kvinnor du ser som "smutsiga psykopatiska horor" som du "absolut inte vill ha barn med".

Och ligg med kvinnor du tycker om och skulle kunna tänka dig barn med.
Citera
2026-06-28, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är väl du som ser dem som det. Låt bli att ligga med kvinnor du ser som "smutsiga psykopatiska horor" som du "absolut inte vill ha barn med".

Och ligg med kvinnor du tycker om och skulle kunna tänka dig barn med.

Jag är gift alla barn är vuxna. Hur ser det ut själv på den fronten?

Dina åsikter står för en belastning för samhället eftersom du bagatelliserar kvinnors parasiterande livsstilar.

Kvinnor som skaffar oönskade barn ska skammas.

Det är det normala i hela världen.
Citera
2026-06-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
[/b]
psykopatiskhora har inte jag sagt även om det passar in.

Vad vet du om det fetade ens?

Är alla kvinnor som haft sex med killar de inte vill ha barn med vedervärdiga eller gäller det bara männen

Förlåt. Blandar ihop dig och den andra kvinnohataren Viva-någonting. Ni skriver rätt knepiga saker båda två, så kan inte hålla reda på vem av er som skrev vad av alla sjuka grejer. Men ska försöka bättra mig och hålla koll på vem av er två som skriver vilka sjuka saker.

De var Viva-någonting, som skrev det. Fråga Viva-någonting om vad Viva-någonting vet om den saken. jag citerade bara delar bara denna skribents inlägg, med "citat-tecken".

Har jag ens skrivit att män är "vedervärdiga" om de har sex med kvinnor de inte vill ha barn med? Nej, just det, det har jag inte gjort. Det jag har skrivit är att man är korkad om man har sex med kvinnor man ser som "psykopatiska horor" man "absolut inte vill ha barn med".

Och kvinnor som har sex med män de ser som "psykopatiska horor" som de "absolut inte vill ha barn med" är givetvis också bra korkade. Som svar på den fråga, du borde ha ställt.

Man är bra korkad om man har sex med någon som man ser som "psykopatisk hora" man "absolut inte vill ha barn med". Varför förnedra sig på det sättet?!
Citera
2026-06-28, 20:06
Medlem
Joakwims avatar
Ja något slags kontraktbrott är det. Om två parter har samlag givet villkor man kommit överens om, och villkoren sen visat sig vara falska, ja då är det ju inte rätt förstås. Exempelvis att någon har påståt att hon är på p-piller men inte är det, eller att någon är fri från könssjukdomar men inte är det, eller att någon har gjort en vasektomi men inte har det.... Osv osv.

Några tidigare har skrivit att kan inte ska komma i någon man inte vill ha barn med. Det är rimligt. Preventinmedel är sällan 100% skydd och blir kvinnan gravid så är det hon som bestämmer. Kanske vore det bättre att ha ett samhälle där kvinnan ensidigt bestämmer om abort och att det i så fall är rättvist om kvinnan också ensidigt försörjer barnet?

Bäst hade kanske varit om samlag implicerar att det räcker med att en av parterna vill göra abort så blir det abort. Men det är ju problematiskt också för det verkar ju våldsamt att en kvinna som vill behålla sitt barn måste göra abort mot sin vilja bara för att mannen vill det....

Jag landar i att det mest rättvisa systemet är att om mannen skjuter sin säd i kvinnan så är det kvinnans ensak som följer.
Citera
2026-06-28, 20:09
Medlem
Jag skriver:

Citat:
Och jag skriver ju det: en lögn om p-piller skulle kanske kunna räknas som bedrägeri. Eller som psykiskt våld, pga. den stress och oro det ger mannen.

Men det är inte våldtäkt att ljuga om p-piller. Våldtäkt är mycket bra beskrivet vad det är för något. Och lögn om p-piller hör inte dit.

Förstår du?

Och du svarar:

Citat:
men om en man tar p piller då ja det finns sådana för män med och han inte säger de till kvinnan han har sex med han tar dem och hon blir gravid det är alltså ok?

och nu skriver jag: läs om läst rätt. Läs mitt inlägg som du citerade. Det ligger i detta inlägget. Som sagt: läs om, läs rätt. Och betänk vad som står. Samma sak gäller om män skulle ljuga om sina p-piller, som om kvinnor ljuger om sina. Dvs.:

"Och jag skriver ju det: en lögn om p-piller skulle kanske kunna räknas som bedrägeri. Eller som psykiskt våld, pga. den stress och oro det ger mannen (eller kvinnan om det är en man som ljuger om sina p-piller).

Men det är inte våldtäkt att ljuga om p-piller. Våldtäkt är mycket bra beskrivet vad det är för något. Och lögn om p-piller hör inte dit."

Blev det tydligt så för dig?
Citera
2026-06-28, 20:11
Medlem
Citat:
men om en man gör likadant emot en kvinna med sina p piller då är det ok enligt dig eller ja inte våldtäckt

våldtäkter gäller enbart kondomer enligt dig

Har jag redan svarat på. Men svarar väl igen:

"Och jag skriver ju det: en lögn om p-piller skulle kanske kunna räknas som bedrägeri. Eller som psykiskt våld, pga. den stress och oro det ger mannen (eller kvinnan om det är en man som ljuger om sina p-piller).

Men det är inte våldtäkt att ljuga om p-piller. Våldtäkt är mycket bra beskrivet vad det är för något. Och lögn om p-piller hör inte dit."

Blev det tydligt så för dig?
Citera
2026-06-28, 20:20
Medlem
Citat:
Förlåt. Blandar ihop dig och den andra kvinnohataren Viva-någonting. Ni skriver rätt knepiga saker båda två, så kan inte hålla reda på vem av er som skrev vad av alla sjuka grejer. Men ska försöka bättra mig och hålla koll på vem av er två som skriver vilka sjuka saker.

De var Viva-någonting, som skrev det. Fråga Viva-någonting om vad Viva-någonting vet om den saken. jag citerade bara delar bara denna skribents inlägg, med "citat-tecken".

Har jag ens skrivit att män är "vedervärdiga" om de har sex med kvinnor de inte vill ha barn med? Nej, just det, det har jag inte gjort. Det jag har skrivit är att man är korkad om man har sex med kvinnor man ser som "psykopatiska horor" man "absolut inte vill ha barn med".

Och kvinnor som har sex med män de ser som "psykopatiska horor" som de "absolut inte vill ha barn med" är givetvis också bra korkade. Som svar på den fråga, du borde ha ställt.

Man är bra korkad om man har sex med någon som man ser som "psykopatisk hora" man "absolut inte vill ha barn med". Varför förnedra sig på det sättet?!
vem är det som skriver knepiga saker och ljuger egentligen?
Citera
2026-06-28, 20:20
Medlem
Citat:
Jag är gift alla barn är vuxna. Hur ser det ut själv på den fronten?

Dina åsikter står för en belastning för samhället eftersom du bagatelliserar kvinnors parasiterande livsstilar.

Kvinnor som skaffar oönskade barn ska skammas.

Det är det normala i hela världen.

I ett långvarigt lyckligt förhållande med min partner. Vi har två väldigt önskade och älskade barn ihop. Som inte kom till via lögner om p-medel. Utan genom avbrutet samlag och "säkra perioder". Båda två.

Ligg inte med kvinnor, du inte vill ha barn med. Så blir det inga oönskade barn. Svårare än så är det inte.
Citera
2026-06-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Borde absolut finnas ett samtycke för föräldraskap där kvinnor som skaffat barn utan samtycke får fängelse och betala skadestånd.

Tyvärr är Sverige ett kuppat land, där satanister och globalister försöker förstöra nationen Sverige och ta över, göra det till ett landområde enbart, bara geografi, där deras företag skall härska och utarma folket.

Du vill alltså att kvinnor som blir mammor, ska sättas i fängelse? Vem ska ta hand om barnen då? Pappan? Han vill ju inte ha avkomman. Men han blir ju tvungen, om mamman sitter i fängelse. Så långt tänkte du som vanligt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in