Citat:
Ursprungligen postat av
BakedBakerman
Skulle tro att en rysk app är att föredra om man inte har politiska skäl att välja bort sådana, yandex har kanske en? Och ja, att översätta till engelska är alltid att föredra.
Det har du säkert helt rätt i, jag tror till och med att det är att rekommendera. Politiska skäl bör man nog lägga åt sidan av flera skäl om man ska göra ett sånt här äventyr

Tänker att man bör utrusta sig med det bästa och lämpligaste som behövs under resans gång.
Sen kan Kirgizistan vara lite lurigt, men det är inte riskfritt i Georgien eller Azerbajdzjan heller och absolut inte inte i Kazakstan eller Uzbekistan eller vilken väg nu TS tänker sig. Gissar väl att TS bara leker lite med tanken i nuläget och att det sannolikt inte blir av, men kul projekt om det blir det, men tänker ändå att det är bra att vara i alla fall två som slår följe.
Man måste dock förstå hur många ödeslätter det finns i dessa länder och att man är extremt utsatt för väder och vind, sen finns det ju givetvis rövare och banditer och som ej hemmahörande i trakten så sticker man ut. Men jag har inte något ont att säga om folken i sig men jag har ju rest under helt andra omständigheter.