Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Återigen: varför i helvete låg han med en kvinna han absolut inte vill ha barn med? Rätt korkat beteende av honom. Han borde ha låtit bli sex med henne, om han nu absolut inte kan se henne som mor till sin avkomma.
Pengarna tillfaller avkomman. Det kostar mer än 2500 i månaden med barn. Så även om underhållsstödet kommer in på målsmannens konto, så är det avkomman som får glädje av dessa pengar till: mat, kläder, förnödenheter, fritidsaktiviteter, leksaker, blöjor/vagn/babyskydd/spjälsäng etc. (när avkomman är liten). Att få barn är en ekonomisk nedförsbacke, med eller utan underhåll. Så de där pengarna är barnets.
Jag tycker det är helt ok att barnet får underhållsstöd. Oavsett om det är mamman eller pappan som tar hand om det. Jag bryr mig om barnets rätt och om båda föräldrarnas skyldigheter.
Är de pappan som tar hand om barnet helt eller mer än 50%, så är det mamman som ska betala underhåll. Är det mamman som tar hand om barnet helt eller mer än 50%, så är det pappan som ska betala underhåll. Barnets rättigheter går före föräldrarnas. Föräldrarna har i princip bara skyldigheter, när väl barnet är fött. Så som det ska vara.
nu är det här lite svårt för dig först, eftersom du antaligen aldrig har sex med någon kille.
Men hade du haft det hade du med förstått att sex handlar inte bara om föröka sig,
isf hade vi inte varit homosapiens då hade vi varit någon annan art.
Du imponerar verkligen med dina kunskaper om hur människor fungerar, och i synnerhet samspelet mellan en kvinna och en man.
kvinnan i exemplet måste ju vara riktigt desperat, inte hellt olikt dig faktiskt