2026-06-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
De flesta som gör abort hade frivilligt sex, därför ska dom också få ta ansvar när dom blir gravid.
Hur många blir våldtagna per år?
Hur många blir gravid av en våldtäkt? Väldigt få.

Om man endast fick göra abort vid våldtäkt så hade det nog bara varit typ 50 aborter per år eller nåt sånt.
Lär kvinnor och tjejer att dom inte ska ge bort sin kropp till vem som helst istället så kommer dom även vilja behålla barnet när dom väl blir gravid.

Man räknar väl med att typ 1% av alla våldtäkter leder till graviditet.
Gissar själv det är än mindre än så faktiskt.

Anmäldes 10 000 våldtäkter i Sverige 2025, men hur många av dom som var kulen i fittan våldtäkt vet jag inte.
I Sverige blir det våldtäkt även om du sticker in ett finger i någon eller tvingar dom att säga av dig.
Dessutom var 10% av våldtäktoffren män.

Säg att det var 7000% kuk i fitta våldtäkt, sen 1 % av det blir ca 70 graviditeter.

Så ja, skulle man endast tillåta abort vid våldtäkt skulle det bli väldigt lite aborter i Sverige.
Är väl 30 000 aborter årligen så vad blir 70 av 30 0000, typ 0.2%?

Själv bryr jag mig inte att abort är mord, det sjuka är att man genom abort förändrar kvinnors och tjejers sexuella beteende.
Hur många 18 åriga tjejer tror ni skulle vilja bli sprutad i om abort inte fanns?
Citera
2026-06-28, 17:27
Medlem
Ballcancers avatar
Abort kallas det ju även när man tex har utomhavandeskap eller barnet på något annat sätt inte kan födas pga deformiteter eller liknande.

Men abort är ett medicinskt ingrepp som kvinnor ska ha rätt till. Finns ingen lag som inkräktas på mäns kroppsliga autonomi så det bör därför inte finnas någon för kvinnor.
Citera
2026-06-28, 17:27
Medlem
glockenreins avatar
Vill man minska aborter måste vi nog bli ett mer sexuellt konservativt samhälle där det inte anses normalt att knulla runt hur som helst. Fattar att man inte vill ha full kyskhetskultur men man måste fatta att den sexuella frigörelsen lett till vissa negativa konsekvenser, däribland fler aborter (tycker dock möjligheten måste finnas eftersom att risken finns att brudar börjar försöka göra osäkra, skadliga aborter på sig själva annars).
Citera
2026-06-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Den kulturen lever många av oss i - i Sverige.
Många av oss är uppvuxna i det och det försiggår INTE enbart bland invandrare.
Dom svenskar som utför sin egna hederskultur är ofta rasister och hatar invandringen.
Var detta nytt för dig?

Vi ser svenska tjejer och killar som är tillsammans med invandrare hela tiden och så har det varit länge.
Väldigt få svenskar har fått sin partner vald åt sig som i arabländerna.
Sen kan man ju som förälder såklart ha åsikter om val av partner men de flesta föräldrar har inte haft nåt att säga till om gällande deras barns partner.
Citera
2026-06-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Abort kallas det ju även när man tex har utomhavandeskap eller barnet på något annat sätt inte kan födas pga deformiteter eller liknande.

Men abort är ett medicinskt ingrepp som kvinnor ska ha rätt till. Finns ingen lag som inkräktas på mäns kroppsliga autonomi så det bör därför inte finnas någon för kvinnor.

Då ska män ha rätt att avsäga sig faderskap och underhåll också, visst?
Båda har sex, efter det ska samma villkor gälla.
Så om kvinnor ska kunna göra abort och säga " fuck no jag vill inte ha detta barn" så ska väl män kunna göra detsamma.

Eller varför tycker du att endast kvinnan ska få slippa konsekvensen av sitt knullande?
Citera
2026-06-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Man räknar väl med att typ 1% av alla våldtäkter leder till graviditet.
Gissar själv det är än mindre än så faktiskt.

Anmäldes 10 000 våldtäkter i Sverige 2025, men hur många av dom som var kulen i fittan våldtäkt vet jag inte.
I Sverige blir det våldtäkt även om du sticker in ett finger i någon eller tvingar dom att säga av dig.
Dessutom var 10% av våldtäktoffren män.

Säg att det var 7000% kuk i fitta våldtäkt, sen 1 % av det blir ca 70 graviditeter.

Så ja, skulle man endast tillåta abort vid våldtäkt skulle det bli väldigt lite aborter i Sverige.
Är väl 30 000 aborter årligen så vad blir 70 av 30 0000, typ 0.2%?

Själv bryr jag mig inte att abort är mord, det sjuka är att man genom abort förändrar kvinnors och tjejers sexuella beteende.
Hur många 18 åriga tjejer tror ni skulle vilja bli sprutad i om abort inte fanns?

Precis, våldtäktsabort-argumentet håller inte, inte ens lite.
Citera
2026-06-28, 17:34
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Då ska män ha rätt att avsäga sig faderskap och underhåll också, visst?
Båda har sex, efter det ska samma villkor gälla.
Så om kvinnor ska kunna göra abort och säga " fuck no jag vill inte ha detta barn" så ska väl män kunna göra detsamma.

Eller varför tycker du att endast kvinnan ska få slippa konsekvensen av sitt knullande?

Kvinnan slipper inte någon konsekvens av knullandet. En abort i sig kan misslyckas, den kan leda till trauman och komplikationer. Kvinnan riskerar en hel del mer genom att ha sex än en man.
Citera
2026-06-28, 17:39
Medlem
Citat:
Vi ser svenska tjejer och killar som är tillsammans med invandrare hela tiden och så har det varit länge.
Väldigt få svenskar har fått sin partner vald åt sig som i arabländerna.
Sen kan man ju som förälder såklart ha åsikter om val av partner men de flesta föräldrar har inte haft nåt att säga till om gällande deras barns partner.
Grattis till bra föräldrar.
Citera
2026-06-28, 17:52
Medlem
Så länge staten inte förser barnfamiljer med pengar kommer folk göra aborter. Barnbidraget är på tok för lågt, dubblera det. Sedan inför att man får lägre skatt för varje barn man skaffar.

I dagens samhälle är det inte tillräckligt attraktivt att skaffa barn. Man tappar mycket i livskvalitet. Bara staten som tjänar på det.
Citera
2026-06-28, 17:54
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

3) vi är alldeles för många människor i världen och vi behöver få färre barn. Så det är ändå bra som det är.

Vad är för många människor? Vilka ska få lov att föda menar du och hur få ska vi vara? Ska man förbjuda kvinnor att föda barn efter årets kvot är fylld?
Citera
2026-06-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Kvinnan slipper inte någon konsekvens av knullandet. En abort i sig kan misslyckas, den kan leda till trauman och komplikationer. Kvinnan riskerar en hel del mer genom att ha sex än en man.

Hon slipper föda och ta hand om barnet, det som är hela grejen.
Kan en kvinna säga" jag vill knulla men inte veta av barnet om jag blir förälder" så ska mannen också kunna det.
Citera
2026-06-28, 17:58
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Hon slipper föda och ta hand om barnet, det som är hela grejen.
Kan en kvinna säga" jag vill knulla men inte veta av barnet om jag blir förälder" så ska mannen också kunna det.

Nej eftersom det är kvinnan som blir gravid och måste föda barnet. Kvinnan har därför sista ordet.
Om rollerna vore omvända hade du inte då velat kunna bestämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in